Jump to content

Hoe maak je een server


robberocker

Recommended Posts

Er is een tutorial over hoe je een server maakt, maar dat moet jezelf opzoeken in het forum.

Nou, dit antwoord zal hem echt wel helpen hoor.

Het topic dat GTA Monster bedoelt is het SA-MP FAQ topic dat tevens in dit forum gepind staat. Als je voldoende naar beneden scrolt zal je het kopje Sa-mp server maken tegen komen. Alles wat je moet weten kan je daaronder lezen. Eventuele vragen kan je natuurlijk nog altijd hier stellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Even ter aanvulling:

-hier- vind je de Tutorital van =>Sandra<= waarin van alles uitgelegd word over de bestanden/mappen, commando's en een en ander over het scripten.

ook staat op wiki.sa-mp.com vrij veel informatie, gedeeltelijk ook in het nederlands. -hier- directe link naar het Nederlandse gedeelte over het maken van een server.

Link to comment
Delen op andere websites

Heey ik wil een server maken en ik heb alles gedaan aleen ik graak niet in de confiegratie van mijn router

ik typ in mij internet broser in

http://192.168.1.1/

en er komt OP

en ik weet nie wat ik moet doen dus help me PLEASE

groetjes

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je dan met handmatige proxy-configuratie werkt.

Bij Internet Explorer ga je naar Opties, Vervolgens naar het tabblad "Verbindingen" Daarna ga je naar LAN-instellingen en vervolgens bij geavanceerd.

Onderaan kun je uitzonderingen aangeven. Hierbij zet je 192.168.1.1, als er eventueel al iets staat gewoon erachterzetten en gescheiden houden door een komma.

In Firefox is het Extra -> Opties, tabblad Netwerk daarna "Instellingen" daar staat een vakje met "geen proxy voor ....) daar vul je dan die 192.168.1.1

Ik weet trouwens niet of dat verschilt per router ofzo, maar bij mij is het in ieder geval 192.168.2.1. Misschien ook het proberen waard.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Heey allemaal

ik heb nu mijn server

maar ik wil scripten

ik typ eerst 3 poppetjes in en dan 3 auto's

toen starte ik mijn server op, ik wandelde met mijn poppetje en ik dacht ik zet hier een auto en ik typte: /save car

toen zette ik die coördinaten in mijn script en ik wil hem opstarten en hij crashte helemaal :schater:

ik moest hem afsluiten

kan iemand me helpen ?

Alvast Bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
Heey allemaal

ik heb nu mijn server

maar ik wil scripten

ik typ eerst 3 poppetjes in en dan 3 auto's

toen starte ik mijn server op, ik wandelde met mijn poppetje en ik dacht ik zet hier een auto en ik typte: /save car

toen zette ik die coördinaten in mijn script en ik wil hem opstarten en hij crashte helemaal :schater:

ik moest hem afsluiten

kan iemand me helpen ?

Alvast Bedankt

Je gesavde plaats krijg je in 'savedpositions':

BV:

AddPlayerClass(1,426.0268,2532.2622,16.5955,112.1481,24,0,0,0,0,0); // car

Dit moet je veranderen naar:

AddStaticVehicle(ID van het voerttuig,426.0268,2532.2622,16.5955,112.1481,1ste kleur van het voertuig ,2de kleur van het voertuig ); // car

De voertuigenID's vind je: http://www.gtaforum.nl/lofiversion/index.php/t42141.html

De voertuigenkleurenID's hier: http://wiki.sa-mp.com/wiki/Category:Scripting_Documentation

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...