Jump to content

[PS CS2]Echte beginners tut!


Visser23

Recommended Posts

Ik ga in deze tuturial alles uitleggen voor een basic signature.



1. Als je wilt starten zul je eerst een nieuw document moeten openen. Links boven zie je 'File' staan. Als je daar op drukt krijg je een hele lijst met opties. Tussen al die opties staat de optie 'new'. Klik daar op. Laten we eens een mooie maat kiezen. Vul het volgende in bij 'Width': 500. Daarachter zie je iets staan met een pijltje. Klik op het pijltje en zorg dat daar 'pixels' komt te staan. Als je dat gedaan hebt ga je naar 'height'. Vul daar het volgende in: 150. Kies ook weer 'pixels'. Daarna zie je 'color mode' staan. Ook weer iets met een pijltje. Klik op het pijltje en zorg dat daar 'RGB color' staat. Daarachter staat weer iets, met een pijltje. Klik erop en kies '8 bit'. Druk op 'Ok'

Zo moet het eruit zien:

if32xh.png



2. Als je op 'ok' hebt geklikt zul je een vit vak zien. Dit hoort natuurlijk niet zo. Je moet de 'brush tool' selecteren. De vind je in je toolbox. Dit is de 'Brush tool': 2hozfkk.png. Deze tool kan je ook makkelijk selecteren door gewoon op de B te drukken op je toetsenbord. Zodra je dit hebt geselecteerd zul je allemaal dingen zien veranderen op de balk boven je toolbox.

Dit zul je zien (klik om te vergroten)

eqzf2h.png

Bij mij zie je bij 'Brush:' het getal 45 staan. Naast het getal 45 (bij jullie is dat anders) zie je een pijltje. Klik op het pijltje en scroll een beetje naar beneden totdat je ook het getal 45 ziet staan. Klik daarop.

Hier kan je het goed zien.

htsdo0.png

Als je dat hebt gedaan moet je weer terug naar je toolbox. Daar zie je 2 vakken met kleuren en een pijl. 4k9nc8.png. Je zult een zwarte kleur moeten krijgen in de signature. Klik eens op het witte vak. Sleep dan met je muis naar het zwarte gedeelte. Klik op 'Ok'. Als je het net als mij hebt kan je ook op dat pijltje drukken. Dan veranderd het. Dan wordt de rechter wit, en de linker zwart. Dat kan ook sneller d.m.v. de X. Druk op de x, dan veranderd het. Als je in het linker vakje de kleur zwart hebt, moet je de muis in de signature zetten. Druk de linkermuisknop in en ga over de signature heen. Totdat hij helemaal zwart is.

3. Je hebt nu alleen maar een zwarte signature. We gaan er nu iets wits bij doen. Zodat hij een beetje mooier wordt. Hiervoor heb je een aparte brush set nodig. In de bijlage staat de brush die ik heb gebruikt. Download en sla hem op, op je bureaublad. Je zult een WinRAR bestand zien. Open het en klik op 'Hier openen (of Hier uitpakken)'. Het WinRAR bestand kan je wel naar de prullenbak slepen. Je hebt als het goed is nu een bestand met een blauwe 'kwast' erop. Klik op knippen. Ga naar Start --> Deze Computer --> Program Files --> Adobe --> Adobe Photoshop CS2 --> Presets --> Brushes. Klik dan Ctrl + alt + v. . Maar een nieuwe layer. Ga naar Layer --> New --> New layer --> Ok. Sneltoets: Ctrl + shift + n

Klik dan weer op de brush tool. Klik weer op dat pijltje en ga helemaal naar beneden. Zoek 'Lightning 5' op. Klik die aan en ga een beetje over je signature heen. Niet slepend, maar klik in je signature.

Ik heb nu dit:

2cwlduu.png

4. Ook moet er natuurlijk een plaatje in. Hiervoor gaan we weer naar een aparte website. Namelijk deze website. Je moet je eerst registreren. Als je dat hebt gedaan ga je naar de hoofdpagina. Je ziet een aantal plaatjes staan en rechts ervan staat 'More'. Klik daarop. Rechts boven zie je dan 'Search'. Vul het volgende daar in: 'Anime'. Je krijgt een hele lijst met 'renders'. Ik heb voor deze gekozen: Klik. Klik op rechts en klik dan op 'Opslaan als'. Sla hem dus op. Ga terug naar Photoshop. Op de balk boven zie je 'File' staan. Klik erop en klik dan op 'Open'. Zoek je render op. Dubbelklik erop. Dan heb je je render in Photoshop staan. Maar hij is veel te groot. Kijk weer op de balk bovenin. Daar staat 'image'. Klik erop. Klik dan op 'Image Size'. Vul bij 'width' het getal 300 in. Je zult zien dat 'height' zich automatisch aanpast. Klik op 'ok'.

Hier is het beter te volgen:

2mrtlif.png

Pak dan de Move-tool. Deze staat in je toolbox (1z313ja.png). De sneltoets is 'V'. Klik op de render en sleep hem naar je signature. Houdt de linker muisknop ingedrukt om te slepen. Zet de render dan tegen de rechter rand van de signature aan. Zoals je ziet staan er nog wat letters op van de maker van de render. Deze horen er natuurlijk niet bij. Pak je eraser tool. Deze staat in je toolbox (aphax1.png). De sneltoets is E. Bovenin zie je weer 'Brush:' staan. Klik weer op het pijltje en kies het getal 13. Klik op de letters in je signature, en sleep er over heen. Houdt de linkermuisknop ingedrukt tijden het gummen en slepen. Ga net zolang door totdat de letters weg zijn. Pas wel op dat je de render niet raakt.

5. Zoals je zit is de render erg vel. Hier gaan we wat aan doen. Selecteer de layer van de render. Dit doe je als volgt. Zie de screens:

noysl5.png

Zie het onderste vakje en lees verder

Je ziet 'Background', 'Layer 1' en 'Layer 2'. Klik op layer 2. Je ziet boven 'Layer 2' iets staan. Namelijk 'Normal'. Dit laat je gewoon zo staan zoals het is. Rechts daarnaast zie je 'Opacity'. Dit betekend doorzichtigheid. Bij jullie staat er 100%. Typ i.p.v. 100 het getal 85 in. Je kan het ook anders doen d.m.v. op het pijltje te klikken en slepen totdat je het getal 85 krijgt. Je render zal een stuk donkerder zijn.

Dit heb ik tot nu toe

p376b.png

6. Nu krijgen we een heel moeilijk gedeelte. De tekst.

Selecteer de Type-Tool. Deze staat zoals gewoonlijk in je toolbox (dweu0l.png). De sneltoets is 'T'. Sleep je muis in een leeg deel van je signature. Houdt je muisknop ingedrukt. Je krijgt een vak zoals deze:

1impop.png

Typ er wat in. Bijvoorbeeld je naam. Je naam zal wit zijn maar dat maakt niet uit. Het maakt ook niet uit of het wat te onduidelijk is. Hier gaan we wat aan doen. Klik nog nergens anders op! Als het goed is zie je boven een balk met allemaal dingen erop.

Kijk hier voor meer duidelijkheid. Selecteer eerst de tekst voordat je dit doet:

2vhtyfm.png

Als je dat hebt gedaan zie je een grijze tekstkleur. Ga naar je layers. Als het goed is staat er nu een 3e layer bij. Namelijk voor de tekst.

2hd4bc5.png

Selecteer dus layer 3. Klik met je rechter muisknop op de Layer, en kies Blending options. Je ziet allemaal dingen. Allereerst klik je op stroke. Niet op het vinkje, maar op de balk. Het vinkje gaat automatisch aan.

Zie in het plaatje voor beschrijving.

2ajang8.png

Verder vink je de volgende dingen aan. Alleen aanvinken: Drop Shadow, Bevel and Emboss, Contour, Texture.

Zie moet het eruit zien:

29ghjes.png

Als je dit gedaan hebt klik je op 'Ok'. Pak je movetool weer en klik op de tekst. Hou de linkermuisknop ingedrukt en sleep hem helemaal naar de linker onder hoek.

7. Nu moet er nog een rand om de signature heen. Maar een nieuwe layer aan. (Ctrl + shift + n) en klik op Ok. Pak nu de Magic Wand Tool. (f9jdz8.png). Sneltoets: W. Klik op de signature. Gewoon een simpele klik. Je zult nu allemaal stippellijntjes zien. Dat is ook net de bedoeling. Boven op de balk zie je 'Edit' staan. Klik daarop. Je ziet allemaal opties. Ook de optie 'Stroke...'. Klik daarop. Nu krijg je een schermpje. Bij 'Width' zet je '2' neer. Bij color moet een zwarte kleur staan. Als je dat hebt klik je op 'Ok'. Je ziet nog steeds stippellijntjes. Dit gaan we weghalen. Klik op Ctrl + D. Nu zullen de stippellijntjes weg zijn en je ziet een mooie zwarte streep om je signature heen. Dit is een border.

Weetjes:

  • Als je iets verkeerd hebt gedaan, klik dan op Ctrl + Alt + z om het ongedaan te maken.
  • Je kan lettertypes hier downloaden.



Outcome: zmglz9.png

Graag outcomes :) En ik hoop dat jullie het konden volgen :)

lightingBrushes1.rar

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Visser23

    9

  • MegaPilot

    6

  • NickyHendriks

    4

  • TomHagen

    3

Mij lukt stap drie helemaal niet. Ik heb nu Lightning 5 gevonden, maar als ik klik in m'n signature, dan veranderd enkel de tweede layer die je rechtsonderin ziet. Het blijft dus een zwarte rechthoek.

Screen:

***

Ik doe echt alles wat er in de Tutorial staat.

Alvast bedankt.

Mvg,

MegaPilot.

Ik was vergeten dat je de kleur moest wisselen(x), het lukt me! Thanks voor deze mooie Tutorial, ik laat zo vlug mogelijk iets zien. :)

Edit: Stap 4 lukt me helemaal niet, als ik het plaatje in Photoshop heb, verdwijnt m'n signature met alles? :?

Screen:

fvrgfzer.png

Ik had het plaatje wat gebrusht, maar daar moet je niet op letten. Maar er staat bij vele brushes een badge met de naam van de maker, hoe doe je die dan weg?

Alvast bedankt.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Je signature is niet weg, je hebt de grote kader van photoshop, waar sluiten, verkleinen en minimaliseren staat.

Hieronder heb je dezelfde tekens, klik op verkleinen, en je signature zal verschijnen. (Dat rijmt :O)

Bewerkt: door XiPE
Link to comment
Delen op andere websites

Thanks, het werkt. Maar bij mijn render zat er een zwarte achtergrond bij, en dat is natuurlijk niet mooi, hoe doe ik dat dan weg?Ik ben al geholpen, ik ga weer door met deze prachtige Tutorial. :)

Alvast bedankt.

Mvg,

MegaPilot.

Yes! Het is me gelukt! Bedankt Visser23 voor deze prachtige Tutorial. Hier is m'n outcome, niet zo slecht voor de eerste keer(hoop ik):

Moncreation.png

Ik ben toch wel een beetje trots. :)

Ik heb nog iets gemaakt. :)

V1:

KopievanMonnouveaucreation2.png

V2:

Monnouveaucreation2.png

Bedankt Visser23, je hebt me de basis van het photoshoppen voor een groot deel geleerd. :)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Netjes uitgelegd visser en erg handig voor de beginnen alleen snap ik niet waarom jij je tekst met zo'n kader doet, als je op 'T' klikt en dan in je signature kun je ook gelijk typen heb je ook geen last van zo'n kader. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Heel erg bedankt Visser23!

Dit is mijn outcome:

firstsigqg1.jpg

Ik vind hem best wel goed gelukt alleen zijn de letters een beetje te klein vind ik.

maar dat komt omdat ik een ander lettertype heb gebruikt. :Y

Maar ik heb nog 1 vraagje, als ik een render open en in mijn sig, in dit geval, zet dan zit er nog gewoon zwart omheen en niet gewoon 1 figuur.

Weet je hoe ik dit kan oplossen?

Grtz Revolution-Designes

Bewerkt: door Revolution-Designes
Link to comment
Delen op andere websites

Een foutje in de tut. Er staat dat Opacity helderheid betekent maar het is de Doorzichtigheid. Haal het maar eens naar 0% dan is de hele layer weg ;) Dus ff opgemerkt. Verder een mooie en duidelijke tut. Hoewel de Outcome nogal leeg is helaas

Link to comment
Delen op andere websites

Dankje, ik verbeter de fout meteen.

En dat hij leeg is, ja logisch: Hij is voor beginners!! Als je dat nog niet snapt, serieus.

Nja, ik maak binnenkort weer een tuturial over sport. En dan werken met textures enz. Dan wordt hij wel voller. Maar de lezers moeten eerst de basis kennen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...