Jump to content

Gta blijft vastlopen.


Greex

Recommended Posts

Beste mensen,

Zoals je wel aan de titel ziet heb ik nogal een probleem met Gta IV

Het spel werkt zelf perfect, grafisch ziet het er goed uit. alles loopt vloeiend, maar soms loopt hij vast! ik kan niet normaal spelen op deze manier.

hij loopt op verschillende manieren vast, meestal wordt het beeld een soort blokjesvormig en krijg ik daarna een zwart scherm. maar soms wordt het beeld 1 kleur (bijv Beige)

ik kan vanaf dat moment niets meer doen. en moet dus resetten om de computer weer aan de praat te krijgen.

Het gekke is dat het geluid wel gewoon door blijft lopen.

Nu heb ik gewoon het orginele spel, heb alles op deze site gedowload (sp3, de rockstar patch enz.)

ook heb ik de 8.12 catalyst gedownload en geinstalleerd van de ati site. Maar dit alles helpt helemaal niets!

ik heb ook een benchmark ingame gedaan, dit is de uitslag ervan:

Statistics

Average FPS: 42.29

Duration: 37.19 sec

CPU Usage: 87%

System memory usage: 89%

Video memory usage: 56%

Graphics Settings

Video Mode: 1024 x 768 (60 Hz)

Texture Quality: Medium

Render Quality: High

View Distance: 25

Detail Distance: 37

Hardware

Microsoft Windows XP Professional

Service Pack 3

Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series

Video Driver version: 6.14.10.6891

Audio Adapter: Realtek HD Audio output

Intel Pentium III Xeon-processor

File ID: benchmark.cli

(er staat Intel Pentium III Xeon-processor, maar volgens eigenschappen bij 'deze computer is het werkelijk een: Intel® CORE2 CPU E8500 @ 3.16GHz)

verder is de kloksnelheid 3.17ghz, en heb ik 2gb geheugen.

Als iemand weet wat het probleem hiervan is en het eventueel zou kunnen verhelpen zou ik erg dankbaar zijn.

Mvg,

Greex

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik heb bijna hetzelfde probleem. Alles loopt goed voor een kwartier/half uur/uur. En dan verschijnt er bij mij steeds een zwart scherm en moet ik de computer opnieuw opstarten of lukt het me ctrl+alt+del in te lukken en kan ik de game forceren om af te sluiten. Bij mij loopt het geluid ook vast.

Dit zijn mijn specs

Processor: AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor 2.50 GHz

Geheugen: 4 GB

video kaart: Nvidia 9800 GT

Patchen zijn ook geïnstalleerd.

Wie kan ons helpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dit probleem ook, ik checkte de Vista probleemrapport. Daar stond er 'videohardwarefout'; dus ik doe mijn oude videokaart erin en hij crashed niet meer. Nu staat hij bij een pc winkel en gaan ze testen waar het aan ligt. En aangezien jij XP hebt weet ik niet of je ergens je 'problemen' kan bekijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Klinkt als een grafisch probleem, is je videokaart toevallig overklokt?

nope, overclocked is hij sowieso niet.

Ik heb dit probleem ook, ik checkte de Vista probleemrapport. Daar stond er 'videohardwarefout'; dus ik doe mijn oude videokaart erin en hij crashed niet meer. Nu staat hij bij een pc winkel en gaan ze testen waar het aan ligt. En aangezien jij XP hebt weet ik niet of je ergens je 'problemen' kan bekijken.

hmm dat zou ik ook niet weten. zou wel handig zijn om dat even te bekijken inderdaad.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...