Jump to content

Geluidsprobleem


PepperPower

Recommended Posts

Hallo ik had precies het zelfde probleem als jouw. Ik heb ook een asus moederbord met een geluidskaart erop van soundmax. Deze heb ik geunistalled en de nieuwste driver op asus.com geistalleerd. Vervolgens heb ik ook nog op home gedrukt tijdens het starten zodat Live Games (of hoe dat heet) opent, vervolgens had ik in geluid.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt

Groetjes Chronicle

Edit:

Ik ben nu uit het spel geweest, en nu start ik het spel overnieuw op en nu heb ik weer hetzelfde probleem :N

Aangezien er nog mensen zijn met dit probleem en dezelfde geluidskaart, vrees ik dat deze niet ondersteund wordt door het spel...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • PepperPower

    14

  • ddaemen

    6

  • headhunterke

    5

  • Limbolander

    4

Hallo ik had precies het zelfde probleem als jouw. Ik heb ook een asus moederbord met een geluidskaart erop van soundmax. Deze heb ik geunistalled en de nieuwste driver op asus.com geistalleerd. Vervolgens heb ik ook nog op home gedrukt tijdens het starten zodat Live Games (of hoe dat heet) opent, vervolgens had ik in geluid.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt

Groetjes Chronicle

Edit:

Ik ben nu uit het spel geweest, en nu start ik het spel overnieuw op en nu heb ik weer hetzelfde probleem :N

was bij mij precies t zelfde hij doet het 1 keer goed en daarna helemaal niet meer .

Link to comment
Delen op andere websites

had ook geen geluid op mijn pc alleen dan een realtek onboard

is op gelost door een bestand toe te voegen aan de gta iv map

wat ik heb gedaan is het volgen wat iemand zij in een ander forum die probleme had met het seround sound maar het werkte bij mij terwijl ik gwn 2 boxen wou wat al niet werkte

dit is wat die gene had gepost:

het makkelijkst is om een tekstbestand aan te maken : commandline.txt in je GTAIV map.

Met daarin de commands die je wilt toepassen.

Dus in dit geval alleen -fullspecaudio

ik hoop dat het werkt het is een kleine moeite om even dat in kladblok te plakke en op te slaan op die naam en dan in gta map te vlikkere (is mijn mening :puh: )

maar jha wie niet waagt wie niet wint

en nooit geschoten is altijd mis tog? :bonk:

Bewerkt: door niels7002
Link to comment
Delen op andere websites

@niels7002:

Ik ben niet zo handig wat zulke dingen betreft maar wat moet ik allemaal typen in het txt bestand?

alleen -fullspecaudio ?? of moet er nog iets voor of achter ofzo?

Hoef ik het bestandje niet naar de map audio of iets te copieeren?

Ik heb hem in mijn geval in D:\Games\Grand Theft Auto IV gezet is dat goed?

standaard is C:\ProgramFiles\Grand Theft Auto IV geloof ik

alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

@niels7002:

Ik ben niet zo handig wat zulke dingen betreft maar wat moet ik allemaal typen in het txt bestand?

alleen -fullspecaudio ?? of moet er nog iets voor of achter ofzo?

Hoef ik het bestandje niet naar de map audio of iets te copieeren?

Ik heb hem in mijn geval in D:\Games\Grand Theft Auto IV gezet is dat goed?

standaard is C:\ProgramFiles\Grand Theft Auto IV geloof ik

alvast bedankt

hallo pepper power

je hoeft inderdaaad alleen even de tekst -fullspecaudio er in te zetten en dan opslaan als als commandline.txt

moet je in de gewone map van gta iv te zetten dus als je niks hebt veranders c:\ProgramFiles\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV

hoop dat je er zo veder mee kan;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb vandaag 2 nieuwe dvds gehaald en het spel opnieuw geinstalleerd maar het werkt nog steeds niet.

Maandag ga ik een nieuwe geluidskaart bestellen met gelijk ook digitale aansluiting voor mijn dolby set.

Hopen dat het werkt en we eindelijk lekker kunnen gamen.

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag is mijn geluidskaart binnengekomen.

Natuurlijk gelijk in de pc gezet, en warempel hij doet t!

Nieuwe geluidskaart is een Creative SoundBlaster X-Fi Titanium PCIe

Super kaartje met de muziek is hij ook veel zuiverder en de bass komt beter door.

iedereen bedankt voor de hulp en reacties

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag is mijn geluidskaart binnengekomen.

Natuurlijk gelijk in de pc gezet, en warempel hij doet t!

Nieuwe geluidskaart is een Creative SoundBlaster X-Fi Titanium PCIe

Super kaartje met de muziek is hij ook veel zuiverder en de bass komt beter door.

iedereen bedankt voor de hulp en reacties

het probleem is inmiddels opgelost door een nieuwe geluidskaart, maar ik heb een asus p5b ook met soundmax onboard en wat ik heb gedaan is juist niet de soundmax drivers installeren maar die van microsoft, werkte hier ook prima. Het is niet handig iemand met dit probleem telkens een nieuwe kaart te laten kopen :S wil je dat nog ff proberen?

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag is mijn geluidskaart binnengekomen.

Natuurlijk gelijk in de pc gezet, en warempel hij doet t!

Nieuwe geluidskaart is een Creative SoundBlaster X-Fi Titanium PCIe

Super kaartje met de muziek is hij ook veel zuiverder en de bass komt beter door.

iedereen bedankt voor de hulp en reacties

het probleem is inmiddels opgelost door een nieuwe geluidskaart, maar ik heb een asus p5b ook met soundmax onboard en wat ik heb gedaan is juist niet de soundmax drivers installeren maar die van microsoft, werkte hier ook prima. Het is niet handig iemand met dit probleem telkens een nieuwe kaart te laten kopen :S wil je dat nog ff proberen?

als jullie mijn bericht van 19 december goed gelezen hadden, dan had dat jullie veel ellende en geld bespaart !!!!!!

groet WDS

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag is mijn geluidskaart binnengekomen.

Natuurlijk gelijk in de pc gezet, en warempel hij doet t!

Nieuwe geluidskaart is een Creative SoundBlaster X-Fi Titanium PCIe

Super kaartje met de muziek is hij ook veel zuiverder en de bass komt beter door.

iedereen bedankt voor de hulp en reacties

het probleem is inmiddels opgelost door een nieuwe geluidskaart, maar ik heb een asus p5b ook met soundmax onboard en wat ik heb gedaan is juist niet de soundmax drivers installeren maar die van microsoft, werkte hier ook prima. Het is niet handig iemand met dit probleem telkens een nieuwe kaart te laten kopen :S wil je dat nog ff proberen?

als jullie mijn bericht van 19 december goed gelezen hadden, dan had dat jullie veel ellende en geld bespaart !!!!!!

groet WDS

beste WDS, wie zegt dat jouw bericht (het verwijderen van de soundmax driver) bij deze mensen geholpen heeft? overigens heb ik er geen geld in gestoken. Lees onderstaand bericht van de TS eens GOED door, dit heeft hij direct na uw berichtje gepost:

het was nog niet toen ik de pc nog niet had geherinstalleerd.

Ik heb inmiddels nog een keer soundmax er af gehaald maar het mag niet baten.

In de instellingen van het spel heb ik als eerste geprobeerd het te verhelpen maar dat maakt al helemaal geen verschil.

Ik ben ten einde raad..

Bewerkt: door ddaemen
Link to comment
Delen op andere websites

ik had m inderdaad van de pc gehaald en zonder soundmax geprobeerd maar dat maakte niets uit.

maar ja het is nu in ieder geval verholpen.

Heb er een stukke beter geluid aan overgehouden, want ik had niet verwacht dat het zo veel verschil uit zou maken met de soundmax kaart.

Link to comment
Delen op andere websites

ik had m inderdaad van de pc gehaald en zonder soundmax geprobeerd maar dat maakte niets uit.

maar ja het is nu in ieder geval verholpen.

Heb er een stukke beter geluid aan overgehouden, want ik had niet verwacht dat het zo veel verschil uit zou maken met de soundmax kaart.

hehe, leg eens uit dan :puh: ik heb mijn hele PC leven alleen maar onboard sound gehad. Ik ben niet beter gewend en zou ook niet weten hoe het nóg beter kan...

Link to comment
Delen op andere websites

hehe, leg eens uit dan :puh: ik heb mijn hele PC leven alleen maar onboard sound gehad. Ik ben niet beter gewend en zou ook niet weten hoe het nóg beter kan...

Het geluid is veel voller.

De bass komt beter door, en de hoge tonen zijn veel helderder.

De instellingen zijn ook beter te veranderen.

Ik heb een 5.1 set met actieve sub van Logitech staan hier op mijn kamer en die komt zo veel beter tot zijn recht.

Ik weet niet wat voor speakers jij op de computer hebt maar als je gewoon 2 stereo speakers naast je scherm heb staan kan ik me wel voorstellen dat je niet veel verschil hoort, maar in mijn geval is het bijna niet te bevatten :D

Het was mischien wel wat aan de prijzige kant maar ik heb echt super schik met de kaart.

Link to comment
Delen op andere websites

hehe, leg eens uit dan :puh: ik heb mijn hele PC leven alleen maar onboard sound gehad. Ik ben niet beter gewend en zou ook niet weten hoe het nóg beter kan...

Het geluid is veel voller.

De bass komt beter door, en de hoge tonen zijn veel helderder.

De instellingen zijn ook beter te veranderen.

Ik heb een 5.1 set met actieve sub van Logitech staan hier op mijn kamer en die komt zo veel beter tot zijn recht.

Ik weet niet wat voor speakers jij op de computer hebt maar als je gewoon 2 stereo speakers naast je scherm heb staan kan ik me wel voorstellen dat je niet veel verschil hoort, maar in mijn geval is het bijna niet te bevatten :D

Het was mischien wel wat aan de prijzige kant maar ik heb echt super schik met de kaart.

ik heb deze: z-4 van logitech

dus zeg maar... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...