iefen Geplaatst: 18 december 2008 Rapport Geplaatst: 18 december 2008 hey, ik heb wil de coach uit vc moddelen naar een connexion bus. ik heb: 3ds max de front/back/side aanzichten van de bus de coach uit vc KAMS script hoe moet ik nou beginne? Reageren
Remi-X Geplaatst: 19 december 2008 Rapport Geplaatst: 19 december 2008 Ik neem aan dat je al de volledige Connexxion bus hebt? Hier stappenplan. Al heb ik niet veel ervaring met VC modden, en heb ik zelf nog nooit een voertuig goed ingame gezet, ik weet wel hoe het werkt. Geef je model goede textures, opgeslagen als .bmp formaat. Inclusief de extensie moet de naam van de texture niet langer zijn dan 8 letters! Het is dus handig om bijvoorbeeld 1.bmp te gebruiken. Zorg ervoor dat je textures in een map bij elkaar worden opgeslagen. Haal de DFF van de coach uit het GTA3 archief, en open het in 3DSMAX met kams scripts. Zorg ervoor dat jouw bus dezelfde namen voor onderdelen bevat. Dus bij de VC Coach zul je zien dat er onderdelen zijn met namen Chassis, Wheel enz. Diezelfde namen moet jouw bus ook hebben, anders crasht het spel zodra je bus gespawnt word. Verplaats ook de dummy's goed, bijvoorbeeld die van de zitplekken. Anders ga je bijvoorbeeld naast je bus ineens zitten... Je kan nog Prelighten, alleen ben ik hier nog niet zo ervaren mee. Geen uitleg dus Exporteren naar DFF DMV Kams! Welke opties je geselcteerd moet hebben voor VC weet ik niet, maar ik denk dat je SKIP COL aan moet hebben staan, en natuurlijk bovenin VC geselcteerd moet hebben. Ik heb de uitleg een beetje van San Andreas, met dat modden ben ik wat meer ervaren. En ik hoor veel dat het opzich niet erg veel van elkaar af wijkt kwa modden. Modces! (modding succes:P) Reageren
Beagle Geplaatst: 19 december 2008 Rapport Geplaatst: 19 december 2008 Ik neem aan dat je al de volledige Connexxion bus hebt?Hier stappenplan. Al heb ik niet veel ervaring met VC modden, en heb ik zelf nog nooit een voertuig goed ingame gezet, ik weet wel hoe het werkt. Geef je model goede textures, opgeslagen als .bmp formaat. Inclusief de extensie moet de naam van de texture niet langer zijn dan 8 letters! Het is dus handig om bijvoorbeeld 1.bmp te gebruiken. Zorg ervoor dat je textures in een map bij elkaar worden opgeslagen. Haal de DFF van de coach uit het GTA3 archief, en open het in 3DSMAX met kams scripts. Zorg ervoor dat jouw bus dezelfde namen voor onderdelen bevat. Dus bij de VC Coach zul je zien dat er onderdelen zijn met namen Chassis, Wheel enz. Diezelfde namen moet jouw bus ook hebben, anders crasht het spel zodra je bus gespawnt word. Verplaats ook de dummy's goed, bijvoorbeeld die van de zitplekken. Anders ga je bijvoorbeeld naast je bus ineens zitten... Je kan nog Prelighten, alleen ben ik hier nog niet zo ervaren mee. Geen uitleg dus Exporteren naar DFF DMV Kams! Welke opties je geselcteerd moet hebben voor VC weet ik niet, maar ik denk dat je SKIP COL aan moet hebben staan, en natuurlijk bovenin VC geselcteerd moet hebben. Ik heb de uitleg een beetje van San Andreas, met dat modden ben ik wat meer ervaren. En ik hoor veel dat het opzich niet erg veel van elkaar af wijkt kwa modden. Modces! (modding succes:P) Een ding heb je in ieder geval heel erg fout. Bij een voertuig moet je altijd een col file hebben. Als je skip col doet, loopt het spel vast. Dit moet alleen bij gebouwen enzovoort omdat je daar een aparte col gebruikt. Je moet altijd de col bijsluiten in de DFF. Iefen, je moet begrijpen dat je niet "even" een bus modelt. Jij ziet het meteen voor je. Dat is hardstikke goed, maar jij stelt een vraag die vrij globaal is. Wat jij vraagt is "Hoe moet ik modellen?". Daar kunnen wij niet zomaar antwoord op geven. Jij wil meteen een mod maken. Maar, leer eerst eens modellen. Ga wat tutorials doen. Begin met wat simpels. Jij begint meteen moeilijk. Wat jij wilt lukt zoiezo niet met de ervaring die je nu hebt. Kijk eens in de Tutorial list van de Textures & Modelling subforum. Dan kan je nog hier links vinden voor tutorialsites. Begin daar alsjeblieft mee. Reageren
Remi-X Geplaatst: 19 december 2008 Rapport Geplaatst: 19 december 2008 Ik neem aan dat je al blabla Een ding heb je in ieder geval heel erg fout. Bij een voertuig moet je altijd een col file hebben. Als je skip col doet, loopt het spel vast. Dit moet alleen bij gebouwen enzovoort omdat je daar een aparte col gebruikt. Je moet altijd de col bijsluiten in de DFF. Iefen, je moet begrijpen dat je niet "even" een bus modelt. Jij ziet het meteen voor je. Dat is hardstikke goed, maar jij stelt een vraag die vrij globaal is. Wat jij vraagt is "Hoe moet ik modellen?". Daar kunnen wij niet zomaar antwoord op geven. Jij wil meteen een mod maken. Maar, leer eerst eens modellen. Ga wat tutorials doen. Begin met wat simpels. Jij begint meteen moeilijk. Wat jij wilt lukt zoiezo niet met de ervaring die je nu hebt. Kijk eens in de Tutorial list van de Textures & Modelling subforum. Dan kan je nog hier links vinden voor tutorialsites. Begin daar alsjeblieft mee. HUH! Ik lees op de site van puma dat je dat ding moet aanvinken Reageren
Beagle Geplaatst: 19 december 2008 Rapport Geplaatst: 19 december 2008 (bewerkt) Ja inderdaad. Dat komt omdat het voor een gebouw is... Voor voertuigen moet je altijd de col bijsluiten in de DFF... @Hieronder: Haha, ja inderdaad Bewerkt: 19 december 2008 door Beagle Reageren
Remi-X Geplaatst: 19 december 2008 Rapport Geplaatst: 19 december 2008 Ow okej, dus daarom werken mijn voertuig mods niet Reageren
iefen Geplaatst: 19 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 december 2008 ik weet dat je niet zomaar een bus moddelt. maar ik kan ook nergens een automodel tut vinden euhm, eigenlijk heb ik nu maar 1 vraag, hoe maak je van 3 plaatjes(side/front/back) een dff? Reageren
Beagle Geplaatst: 19 december 2008 Rapport Geplaatst: 19 december 2008 ik weet dat je niet zomaar een bus moddelt. maar ik kan ook nergens een automodel tut vinden euhm, eigenlijk heb ik nu maar 1 vraag, hoe maak je van 3 plaatjes(side/front/back) een dff? Die vraag hebben we heel vaak beantwoord. En ik bedoel niet dat je een auto-model tut moet vinden (Die er wel zijn), maar dat je moet beginnen met modellen van makkelijke dingen. Jij wil van 3 plaatjes een DFF maken. Je vergeet een stap. HET MODELLEN. Je maakt niet van 3 plaatjes een DFF. Je moet een model maken. Begin nou eens met leren modellen. En houd op met de hele tijd de zelfde vraag stellen. Leer modellen. Kijk in de MTL, doe tutorials. En geloof mij maar, je maakt niet zomaar een bus. Dus begin met simpele dingen. Jij wil Mods maken. Maar de eerste stap is modellen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.