Jump to content

Steam naait ons!

Recommended Posts

Geplaatst:
Dit is toch heel begrijpelijk, zij hebben jarenlang nadeel gehad omdat de dollar minder waard was.

Btw Het zal steam echt niks boeien als je niet meer koopt bij hun, je hebt jezelf er alleen maar mee te pakken.

Steam = USA. Ze behandelden ons net zoals hun eigen landsgenoten. Nu denken ze: laten we Euro's maken, ze merken er toch niets van, die boerenkinkels.

• Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Fyre

12

• Ferre

4

• FerryN

4

• MrKooKie

3

Top Posters In This Topic

Geplaatst:
wacht even...

een spel in Steam en een spel in de winkel kosten hetzelfde...

je hebt een keuze: Het via Steam kopen (hoef je niet naar de winkel, kan je de cd niet kwijtraken, handleiding kan je gewoon op het internet zoeken of je ze gebruikt ze niet), of je gaat naar de winkel (hoge benzine prijzen, je moet van je luie stoel af, raakt de cd kwijt)

What's the ...... problem?

Zo maakt Steam meer geld, kan het meer kopen, word alles veel mooier enz....

iedereen is happy, iedereen wint?

niet van alles zo'n groot probleem maken...

Dus jij vindt het normaal dat opeens zonder te stemmen ofze alle prijzen even een paar procent hoger worden...

Ze willen alleen meer geld uit halen, logisch toch?

Ze denken toch van, hoge benzine prijs, niemand wil naar de winkel speciaal voor een spel, nou kunnen we wel de prijzen hoger maken

Stuur anders een briefje zou ik zeggen...

Geplaatst:
wacht even...

je hebt een keuze: Het via Steam kopen (hoef je niet naar de winkel, kan je de cd niet kwijtraken, handleiding kan je gewoon op het internet zoeken of je ze gebruikt ze niet), of je gaat naar de winkel (hoge benzine prijzen, je moet van je luie stoel af, raakt de cd kwijt)

De benzine prijzen hebben hier weinig mee te maken want zeker 50% van de mensen hier zullen er met de fiets heen gaan.

Het is onbegrijpelijk dat steam dit doet, het levert veel nadelen op, zo zijn een boel spellen met securom beveiligd en zijn die met de disc 5 keer of vaker te instaleren, met steam kan dat slechts 3 keer.

Dan betaal je ook nog eens meer.

Met een spel zoals gta4 die mensen toch regelmatig opnieuw moeten installeren zullen die hem vaker moeten kopen terwijl als je gewoon ff een paar kilometer fietst je een disc hebt die goedkoper is en je kunt hem oneindig vaak installeren.

Dan bespaart de winkel een hoop.

En wat als je bijvoorbeeld een allesvrnietigend virus krijgt? zul je bij steam al die spellen opnieuw moeten kopen(?) terwijl je gewoon de disc kunt hebben.

Je kunt ze ook een vriendelijk mailtje sturen en vragen waarom ze hem zo ongelofelijk duur maken voor euros, 46 euro op iets van 150$ is flink duur, van dat geld kan je er ook weer een nieuw spel kopen.

Geplaatst:
wacht even...

Dus jij vindt het normaal dat opeens zonder te stemmen ofze alle prijzen even een paar procent hoger worden...

Ze willen alleen meer geld uit halen, logisch toch?

Ze denken toch van, hoge benzine prijs, niemand wil naar de winkel speciaal voor een spel, nou kunnen we wel de prijzen hoger maken

Stuur anders een briefje zou ik zeggen...

Je kan ook overdrijven zeg, pak de fiets, ben je van dat probleem af, en niet iedereen woont 20km van een gameshop af hoor.

Geplaatst:
Ik weet je niet waar je die onzin vandaan hebt, maar er klopt weinig van. Bij steam betaal je ook een online-prijs. Dit betekent dat wanneer de betaling compleet is de game binnen 5 seconden op jouw account staat. En dat is inderdaad maar een paar euro. Verder zijn die betalingen altijd zo al geweest. In de store stond een game in $ vermeld, bij het kopen kwam er gewoon een € tekentje.

Wat is er mis met jou?!?!? Zitten je hersens in je achterwerk ofzo?

Ja.

Laat ik zo liev zijn om jou het even uit te leggen. (K)

Dit is er dus aan de hand met de prijzen. Hier een voorbeeld.

Wij betaalden eerst voor Audiosurf:

VS: $10

EU: €8,15

Nu met de nieuwe regeling:

VS: $10

EU: €10

Nou is die €1,85 euro meer betalen nog niet zo'n punt, maar laat ik het nog even uitleggen met een ander voorbeeld. Steam biedt grote pakketten aan met veel games. Zo heb je bijvoorbeeld het Valve Complete Pack waarin alles wat Valve (en Gearbox) ooit gemaakt hebben in 1 groot pakket. Zo heb je ook het ID complete pack, Relic Strategy Pack etc.

Nou heb ik Steam niet bij de hand, dus ik maak wel even een voorbeeld voor je.

Pakket:

VS: $150

EU: €103,5

Nieuwe regeling:

VS: $150

EU: €150

Wij betalen dus nu €46,5 meer dan eerst.

Ik pak nog een voorbeeld. CoD5 kost €50, en $50 (€34,5) in de VS. Laat ik nou zeggen dat je dit in de winkel koopt. Dan is het recthvaardig dat ze €15,5 meer vragen. Er moeten immers transport, het doosje, de manual etc. Erbij betaald worden.

Nou gaat het nu om bestanden. Het maakt echt geen zak uit of je in India woont of in Ijsland, die kosten tellen niet mee. Nu steekt Steam dus gewoon €15,5 extra in de zak. Waarom? Helemaal nergens voor, ze willen gewoon meer geld uit ons halen. Punt.

Nu is de situatie in Noorwegen nog erger, en ze moeten ook nog eens extra VAT-rechten betalen op wat ze bij Steam kopen.

Snap je het dan nu? Snap je dan ook waarom Steam ons keihard aan het naaien is?

Blah blah, ik weet dat waar is wat ik zeg omdat ik regelmatig een game koop via steam zonder box, en zo staat het letterlijk in de offerte beschreven.

[/topic]

Geplaatst:
Het is onbegrijpelijk dat steam dit doet, het levert veel nadelen op, zo zijn een boel spellen met securom beveiligd en zijn die met de disc 5 keer of vaker te instaleren, met steam kan dat slechts 3 keer.

Dan betaal je ook nog eens meer.

Met een spel zoals gta4 die mensen toch regelmatig opnieuw moeten installeren zullen die hem vaker moeten kopen terwijl als je gewoon ff een paar kilometer fietst je een disc hebt die goedkoper is en je kunt hem oneindig vaak installeren.

Dan bespaart de winkel een hoop.

En wat als je bijvoorbeeld een allesvrnietigend virus krijgt? zul je bij steam al die spellen opnieuw moeten kopen(?) terwijl je gewoon de disc kunt hebben.

Je kunt ze ook een vriendelijk mailtje sturen en vragen waarom ze hem zo ongelofelijk duur maken voor euros, 46 euro op iets van 150$ is flink duur, van dat geld kan je er ook weer een nieuw spel kopen.

SecuRom is niet bij alle spellen en voor zover ik weet zijn dit alleen games waaronder GTA IV, niet de spellen van Valve zelf die in mijn ogen nog steeds het beste tot hun recht komen op Steam.

Wat je dus zegt over die beveiligingen en opnieuw installeren klopt dus niet. Omdat de games op Steam gekoppeld zijn aan je account, en niet aan een schijfje. Je kunt dus op elke computer met Steam inloggen en vanaf daar de games op full speed downloaden. Met Steam Cloud is het zelfs mogelijk om met Left 4 Dead alle instellingen ook op een andere pc te gebruiken. Als je pc crasht kun blijven je spellen gewoon op je account. Je moet alleen niet zorgen dat je account wordt gestolen, want dan ben je al je games kwijt.

Geplaatst: (bewerkt)
Blah blah, ik weet dat waar is wat ik zeg omdat ik regelmatig een game koop via steam zonder box, en zo staat het letterlijk in de offerte beschreven.

Je hersenen zitten dus echt in je reet, als jij je geld overmaakt naar een vriend van je, en je maakt 5 euro over, krijgt hij geen €4,90 omdat er overmaakkosten bij zitten, nee, hij krijgt gewoon 5 euro.

punt uit.

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:

Je hersenen zitten dus echt in je reet, als jij je geld overmaakt naar een vriend van je, en je maakt 5 euro over, krijgt hij geen €4,90 omdat er overmaakkosten bij zitten, nee, hij krijgt gewoon 5 euro.

punt uit.

Klopt niet, je betaald extra kosten, voor de verzending online, net als je verzendkosten krijgt als je het per pakje doet. Het staat hier letterlijk op de offerte voor mijn neus.

Geplaatst:

punt uit.

Klopt niet, je betaald extra kosten, voor de verzending online, net als je verzendkosten krijgt als je het per pakje doet. Het staat hier letterlijk op de offerte voor mijn neus.

Offerte van steam misschien wel ja, maar dit is geen kosten, dit zijn 'we-steken-dit-kleine-beetje-lekker-in-onze-eigen-zak-terwijl-die-mensen-het-niet-door-hebben-kosten'

Geplaatst:

Het is toch ongelofelijk dat jullie het gewoon pikken dat ze gewoon zomaar de prijzen ineens zomaar, zonder reden, omhoog krikken.

Je kunt ook overdrijven. Oke, het is iets duurder geworden maar alle voordelen van Steam tegenover retail blijven toch? Oke, de dollar was goedkoper en het was een reden om via Steam te kopen, maar je zegt het alsof je favoriete pokémonkaart is gestolen. Bij grote bedragen wordt het vervelend, maar alsof jij complete packs koopt.

Ik heb inderdaad een pakket gekocht over Steam. Maar dan zou het nog geen zak uitmaken of het hier nou om €100 of €10, je betaalt gewoon ineens zomaar meer. En ja, daar ga ik wel huilie over doen. Dat alles jou zomaar langs kan gaan alsof het je geen zak uitmaakt (en dat gevoel heb ik wel) is jouw probleem.

En vergeet bij je 'mooie' berekeningen ook bij de dollarprijs de tax mee te rekenen. Bij Audiosurf doe je het wel, maar bij de hoge bedragen - waar jij zo boos over bent - doe je dit niet.

Wut? Ik maak gewoon steeds hetzelfde voorbeeld lijkt mij. Laat even zien waar ik de fout dan ben ingegaan alstjeblieft.

Lutser. Ten eerste is legaal downloaden in Amerika veel normaler dan hier, Rick Rolls helpen niet, wees beleeft en doe normaal. Je overdrijft, loopt te huilen om niks.

Of ik was gewoon hartstikke sarcastisch? Ja man, alsof rickrolls sturen echt helpt. :7 Maar blijkbaar vat je dat letterlijk op...

@FerryN: +1 :Y

Overigens om het nog wat duidelijker voor de mensen die hier pas net even binnenkomen: http://steamcommunity.com/groups/1e1us/ann...462322695628794

Geplaatst:
Dit is toch heel begrijpelijk, zij hebben jarenlang nadeel gehad omdat de dollar minder waard was.

Btw Het zal steam echt niks boeien als je niet meer koopt bij hun, je hebt jezelf er alleen maar mee te pakken.

Nou, ik pak mezelf er niet mee hoor, of ik nou met me luie reet het spel via steam koop of ik met me luie reet op de fiets stap en 5 minuutjes fiets en even veel betaald, dan krijg ik tevens leesvoer voor op de kakdoos.

Geplaatst: (bewerkt)

Nou, ik pak mezelf er niet mee hoor, of ik nou met me luie reet het spel via steam koop of ik met me luie reet op de fiets stap en 5 minuutjes fiets en even veel betaald, dan krijg ik tevens leesvoer voor op de kakdoos.

Whaha die moet genomineerd worden voor de reactie van het jaar! xD

Njaa even ontopic. :puh:

De games zijn (in belgië) veel goedkoper als op steam,en mijn gameshop ligt op 5 minuten van mijn huis af.

Dus mij intreseert het geen @#!)°§. :7

Bewerkt: door PiekeTheCat
Geplaatst:

Als je het wilt weten, zo is het eigenlijk altijd al geweest. Je moet in euro's altijd hetzelfde bedrag betalen in dollars. Dat vind ik ook zware naaierij.

Dit is niet alleen bij Steam, maar eigenlijk bij alles. Elke fabrikant van spullen/winkel haalt altijd gewoon veel meer binnen hier in Europa dan in Amerika. En als die fabrikant/winkel de prijs iets hoger maakt, dan roept Bush ze op het matje, gaat zeiken over dat als je de prijs zo hoog doet (bijvoorbeeld $10 erbij) dat het dan veel slechter met de economie gaat blablabla. Dit is de enigste manier om aan de wereld te zien voor Amerika, dat Amerika HET land is, het land met de beste economie. WE ARE THE BEST. En niks kun je hier aan doen (behalve president worden).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...