Revolution-Designer Geplaatst: 20 december 2008 Rapport Geplaatst: 20 december 2008 Hallo iedereen, Ik ben bezig met een kleine mod die een extra safehouse toevoegd waar je gewoon in kan lopen zonder zo'n marker in te lopen. Nu wil ik graag een save icon toevoegen waarmee je gewoon kan saven. Ik heb al verschillende tuts gelezen maar ik kom er niet uit. Weet iemand misschien hoe ik een simpel save icoontje ergens kan laten spawnen? Net zoals bij het huis van Catalina. Alvast bedankt, Revolution-Designes Ps. Het is voor GTA San Andreas Reageren
PatrickW Geplaatst: 20 december 2008 Rapport Geplaatst: 20 december 2008 Hallo iedereen,Ik ben bezig met een kleine mod die een extra safehouse toevoegd waar je gewoon in kan lopen zonder zo'n marker in te lopen. Nu wil ik graag een save icon toevoegen waarmee je gewoon kan saven. Ik heb al verschillende tuts gelezen maar ik kom er niet uit. Weet iemand misschien hoe ik een simpel save icoontje ergens kan laten spawnen? Net zoals bij het huis van Catalina. Alvast bedankt, Revolution-Designes Ps. Het is voor GTA San Andreas Bedoel je dit ? $SAVE_PICKUP = Pickup.Create(#PICKUPSAVE, 3, $SAVE_PICKUP_X, $SAVE_PICKUP_Y, $SAVE_PICKUP_Z) Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 december 2008 (bewerkt) Hallo iedereen,Ik ben bezig met een kleine mod die een extra safehouse toevoegd waar je gewoon in kan lopen zonder zo'n marker in te lopen. Nu wil ik graag een save icon toevoegen waarmee je gewoon kan saven. Ik heb al verschillende tuts gelezen maar ik kom er niet uit. Weet iemand misschien hoe ik een simpel save icoontje ergens kan laten spawnen? Net zoals bij het huis van Catalina. Alvast bedankt, Revolution-Designes Ps. Het is voor GTA San Andreas Bedoel je dit ? $SAVE_PICKUP = Pickup.Create(#PICKUPSAVE, 3, $SAVE_PICKUP_X, $SAVE_PICKUP_Y, $SAVE_PICKUP_Z) Als ik hiermee kan saven dan wel. Maar kan ik dit met sanny builder ergens onderin de main.scm plaatsen? Edit: de coördinaten zijn: X: 464,8799 Y: -1828,779 Z: 5,525 Kan ik deze coördinaten dan vervangen met de X, Y en Z in de code? Bewerkt: 20 december 2008 door Revolution-Designes Reageren
wesley123 Geplaatst: 20 december 2008 Rapport Geplaatst: 20 december 2008 Is het niet handiger om het gewoon voor cleo te doen, hoef je niet de hele scm door te ploegen om opcodes overal toe te voegen aan het save script. Ik heb zelf nog een savescript gemaakt die ook werkt, als je deze wilt moet je ff een pb sturen. Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 december 2008 (bewerkt) Is het niet handiger om het gewoon voor cleo te doen, hoef je niet de hele scm door te ploegen om opcodes overal toe te voegen aan het save script.Ik heb zelf nog een savescript gemaakt die ook werkt, als je deze wilt moet je ff een pb sturen. Ik wil het graag bij het originele scm scripten houden want bij sommige mensen werkt cleo niet goed. @PatrickW (of een andere scripter) Kan je me uitleggen hoe ik deze code verwerk in de main.scm? Bewerkt: 20 december 2008 door Revolution-Designes Reageren
Beagle Geplaatst: 20 december 2008 Rapport Geplaatst: 20 december 2008 Is het niet handiger om het gewoon voor cleo te doen, hoef je niet de hele scm door te ploegen om opcodes overal toe te voegen aan het save script.Ik heb zelf nog een savescript gemaakt die ook werkt, als je deze wilt moet je ff een pb sturen. Ik wil het graag bij het originele scm scripten houden want bij sommige mensen werkt cleo niet goed. @PatrickW (of een andere scripter) Kan je me uitleggen hoe ik deze code verwerk in de main.scm? Cleo3 werkt bij iedereen goed, er zijn er dan maar 1 of 2 waarbij het niet werkt en die doen waarschijnlijk iets fout. Ik zou het een Cleo3 script maken, want doen is het veel makkelijker, wat Wesley123 al zei. Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 december 2008 Ik wil gewoon een simpele scm aanpassing, maar ik heb nog steeds geen antwoord op hoe ik een save icoontje in-game krijg. Reageren
iefen Geplaatst: 20 december 2008 Rapport Geplaatst: 20 december 2008 (bewerkt) een save icoontje zelf is niet moeilijk maar om het ook te laten saven is een hele klus als je bijv een healt bribe heb dan kan je de coords veranderen en in plaats van healt zet je daat pickupsave maar als je er doorheen loopt gebeurd er niets Bewerkt: 20 december 2008 door iefen Reageren
Beagle Geplaatst: 20 december 2008 Rapport Geplaatst: 20 december 2008 een save icoontje zelf is niet moeilijk maar om het ook te laten saven is een hele klusals je bijv een healt bribe heb dan kan je de coords veranderen en in plaats van healt zet je daat pickupsave maar als je er doorheen loopt gebeurd er niets PatrickW zei: $SAVE_PICKUP = Pickup.Create(#PICKUPSAVE, 3, $SAVE_PICKUP_X, $SAVE_PICKUP_Y, $SAVE_PICKUP_Z) Die 3 "$SAVE_PICKUP_X" kan je vervangen met de coordinaten. Als je bijvoorbeeld eerst wil weten waar CJ staat, en daar een pickup wil maken, moet je deze variablen gebruiken. Dan kan je eerst een opcode gebruiken om CJ's coordinaten in $SAVE_PICKUP_X, $SAVE_PICKUP_Y, $SAVE_PICKUP_Z te zetten, en dat weer gebruiken in de Pickup. Waar moet je het zetten... Gebruik een stripped SCM. Of gewoon Cleo3 gebruiken. Bij de Stripped File zie je heel makkelijk waar je het neer kan zetten. Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 december 2008 (bewerkt) Ik heb nu een save icoontje kunnen plaatsen maar hij werkt inderdaad niet, hoe kan ik een stripped SCM krijgen? Ik heb trouwens ook een pistol en een Boxville geplaatst maar ik hoef geen new game te starten. Maar als ik naar mijn nieuwe safehouse ga spawnt het wapen en de Boxville niet maar met een new game wel. Bewerkt: 20 december 2008 door Revolution-Designes Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 20 december 2008 Rapport Geplaatst: 20 december 2008 (bewerkt) Hier. Hij staat ook in je map van SB: SannyBuilder3/data/sa/stripped.scm. Logisch dat ie niet werkt, nu moet je je code verder afwerken. Bv. :SAVEREVO $SAVEREVO = Pickup.Create(#PICKUPSAVE, 3, $XCOORDINATEN, $YCOORDINATEN, $ZCOORDINATEN) jump @SAVEREVO_2 :SAVEREVO_1 jump @SAVEREVO_3 :SAVEREVO_2 wait 0 if 0214: pickup $SAVEREVO picked_up jump @SAVEREVO_1 :SAVEREVO_3 03D8: show_save_screen Ik denk niet dit dit alles is, het kan zijn dat er nog wat aanpassingen nodig zijn hoor. Tom Bewerkt: 20 december 2008 door .:TOM:. Reageren
wesley123 Geplaatst: 20 december 2008 Rapport Geplaatst: 20 december 2008 die gaat ook niet wekren hoor, hij zal de savescreen sowieso tonen :SAVEREVO $SAVEREVO = Pickup.Create(#PICKUPSAVE, 3, $XCOORDINATEN, $YCOORDINATEN, $ZCOORDINATEN) jump @SAVEREVO_2 :SAVEREVO_1 jump @SAVEREVO_3 :SAVEREVO_2 wait 0 if 0214: pickup $SAVEREVO picked_up jump @SAVEREVO_1 :SAVEREVO_3 03D8: show_save_screen er word nergens vertelt wat hij moet doen als hij niet opgepakt is, daar moet dus nog een jf voor de jump. ook word er niet vertelt wat er moet gebeuren zodra hij heeft gesaved, het spel zal of crashen of meteen het savescreen laten zien. Hier is mijn CLEO script voor een savehouse: thread 'PROP' :PROP_11 wait 1000 0A95: enable_thread_saving 014B: 0@ = init_parked_car_generator #NRG500 color 0 17 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 638.5743 1679.509 7.1875 angle 37.7419 014C: set_parked_car_generator 0@ cars_to_generate_to 101 0570: 1@ = create_asset_radar_marker_with_icon 35 at 638.9136 1683.791 7.1875 018B: set_marker 1@ radar_mode 2 2@ = Pickup.Create(1277, 3, 638.9136, 1683.791, 7.1875) :PROP_122 wait 0 if Pickup.Picked_up(2@) jf @PROP_122 26@ = 634.821 27@ = 1682.313 28@ = 6.9922 29@ = 71.2457 jump @PROP_189 :PROP_189 $ONMISSION = 1 Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False wait 5 03D8: show_save_screen jump @PROP_216 :PROP_216 if 83D9: not save_done jf @PROP_240 wait 0 jump @PROP_216 :PROP_240 Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 26@, 27@, 28@) Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 29@ Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True $ONMISSION = 1 wait 350 $ONMISSION = 0 wait 0 jump @PROP_11 Dez zou moeten werken, dat deed hij bij mij in ieder geval, deze maakt een save bij het benzinestation in de desert dicht bij lv. Waar de save moet staan en waar je terug spawnt moet je 1@ 2@ 26@ 27@ 28@ 29@ aanpassen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.