Jump to content

Hekel aan korfbal?

Recommended Posts

Geplaatst:
Ik vind zelf korfbal saai. Je mag niet lopen met de bal. Je mag niet in de korf gooien als je verdedigt word.. Ja, ik heb het zelf gespeeld met Schooltoernooien. Het is niet moeilijk de bal in de korf te gooien. Meisjes mogen alleen meisjes dekken, en jongens alleen jongens. ( Domme regel )

En ik ben er niet mee eens dat het een mietjes sport is. Want iedereen heeft zijn eigen ding.

En wat dan als het ene team 8 meisjes heeft en 2 jongens en het andere team 2 meisjes en 8 jongens? :7

• Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Dutchy3010

4

• NickOwnage

3

• Wesley

2

• AXIO

2

Geplaatst:
Ik vind zelf korfbal saai. Je mag niet lopen met de bal. Je mag niet in de korf gooien als je verdedigt word.. Ja, ik heb het zelf gespeeld met Schooltoernooien. Het is niet moeilijk de bal in de korf te gooien. Meisjes mogen alleen meisjes dekken, en jongens alleen jongens. ( Domme regel )

En ik ben er niet mee eens dat het een mietjes sport is. Want iedereen heeft zijn eigen ding.

En wat dan als het ene team 8 meisjes heeft en 2 jongens en het andere team 2 meisjes en 8 jongens? :7

Dan worden De 8 Jongens een paar ervan worden meisjes.

Geplaatst:

Ik hou inderdaad ook niet zo van Korfbal. Omdat het een beetje saai is en je mag niet lopen. Ook vind ik Korfbal een beetje het Basketbal voor mietjes. Bij Basketbal mag je met de bal dribbelen en mag je dunken enz... Oftewel er zit veel meer actie in het spel dat mis ik dus bij Korfbal: actie.

Geplaatst:

Moet wel veel kosten, die operaties.

Geplaatst:

Het grote probleem is dat veel mensen vooroordelen hebben voordat ze precies begrijpen wat korfbal is.

Allereerst zegt iemand dat korfbal saai is, omdat je niet mag lopen met de bal en niet mag schieten als er verdedigt wordt. Na de komma klopt als een bus, maar waarom zou dat saai zijn? Je moet dus vaker de bal overgooien, en je moet dus meer lopen (rennen) voordat je kunt schieten. Maakt dit het spel saai? Dat kan je vinden, maar ik vind van niet. Je moet namelijk meer inzicht hebben om korfbal te spelen dan bijvoorbeeld basketbal.

Dan las ik ergens dat meisjes alleen meisjes mogen verdedigen, en jongens alleen jongens, een domme regel is. Waarom? Dit zorgt weer ervoor dat mensen meer inzicht moeten hebben. Stel je voor, je zet een afvang weg. Daarvoor zet je iemand met een bal, van hetzelfde geslacht. Op die manier kan je een doorloopbal nemen (zoals aan het einde van

). Dat kan je niet doen als er dame-heer, waarvoor er weer andere tactieken zijn.

Ik weet nog dat iemand de sportacademie deed. Dat die ook zo dacht over korfbal. Toen hebben ze een keer actief, en fanatiek, gekorfbald. Hij zei dat hij nog nooit zo moe was geweest na een uur sporten. Ook zijn vooroordeel verdween als sneeuw voor de zon.

Dat het voor homo's/mietjes is en dat er geen brute kracht voor nodig is, zijn nog meer vooroordelen. Wat ik duidelijk wil maken, is dat men eerst iets van een sport af moet weten, voor die erover oordeelt. En net als dat je niet "echt" basketbalt op school, is korfbal op school iets heel anders dan wanneer je het in werkelijkheid speelt...

@ hieronder: helemaal mee eens. :Y

Geplaatst:

Dan wil ik ook even tegen de fanatieke korfballers die kritiek hebben op voetbal zeggen, dat dat ook geen mietjes- of homo-sport is, en het is ook niet dom. Ieder zo zijn/haar eigen sport.

• 5 maanden later...
Geplaatst:

ik ben het ook met Dutchy3010 eens

de mensen die korfbal saai of stom vinden, nou dan heb ik wel iets voor jullie

ga maar eens met de A of Senioren meespelen nou ik kan vertellen jullie gaat kapot

ik zit er dus zelf ook op, eerst dacht ik ook van saai enz. maar het tegendeel is zeker bewezen

owja ik zit zelf in een B-team en dat is zeker niet niks

Geplaatst:

Korf Bal is een gay sport , je moet met een magere balletjes in een mandje gooien. Kom op man wat voor sport is dat, je mag niet eens lopen met de bal. Is net zo gay als Handbal xD

Geplaatst:
Korf Bal is een gay sport , je moet met een magere balletjes in een mandje gooien. Kom op man wat voor sport is dat, je mag niet eens lopen met de bal. Is net zo gay als Handbal xD

Het het gayste is nog wel dat je een sport veroordeeld waarvan je de regels niet eens kent. Je mag wel lopen met korfbal.

Geplaatst:

Het het gayste is nog wel dat je een sport veroordeeld waarvan je de regels niet eens kent. Je mag wel lopen met korfbal.

Volgens de regels waarmee wij korfbal bij gym speelde vroeger anders niet hoor. Ik praat over als je de bal in je handen hebt , je mag dus niet dribbelen ofzo wijsneus ...

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mm dit is wel een uiterst eigenaardige uitleg ik denk dat je dit bedoeld:

Dan worden een paar van de 8 jongens bij het meisjes team geplaatst x'D

Geplaatst:

Het is altijd 4 heren en 4 dames in een team. Als er heren te weinig zijn, mag een dame wel voor een heer spelen (dus dan mag die alleen verdedigd worden door een andere heer). Een heer mag echter nooit als dame spelen (in de zin van: heren zijn beter dan dames, hebben meer conditie, sterker, etc).

Je mag niet lopen met de bal, je moet passen. Dat zorgt ervoor dat korfbal buiten veel lopen (je moet immers vrij komen voor de bal gespeeld kan worden), ook betekent dat je wat inzicht moet hebben. Acties zonder de bal zijn vaak moeilijker dan acties met een bal.

Geplaatst:

Ik heb niks tegen Korfbal zelf, het is een sport als een andere met zijn eigen regels,

maar wordt vaak gezien als 'Gay'-sport omdat het geen contactsport is,

dat kan een afknapper zijn of juist het mooie eraan, is hoe je het bekijkt.

Het blijft nogal altijd de basisregel van basket hebben:

die bal moet in die korf aan de overkant :7 , maar dan scheiden de 2 sporten

mekaar op meerdere gebieden, ook heb je bij korfbal een verdedigend 'ploegje'

en een aanvallend 'ploegje' binnen 1 ploeg die dan niet over die middellijn

mogen komen, wat een originele regel is vind ik,

mijn mening: denk ervan wat je wilt maar bedenk dat het een sport is als een ander.

Geplaatst:

Ik vind korfbal echt heel saai omdat je niet mag lopen en meestal gebeurd er niet zoveel. Maar dat het een homo sport is slaat nergens op. Basketbal is gewoon wat leuker om te zien omdat er veel meer in gebeurd, het gaat vaak sneller.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...