Dutchy3010 Geplaatst: 13 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2009 Ik vind korfbal echt heel saai omdat je niet mag lopen en meestal gebeurd er niet zoveel. Maar dat het een homo sport is slaat nergens op. Basketbal is gewoon wat leuker om te zien omdat er veel meer in gebeurd, het gaat vaak sneller. Al weer een vooroordeel. Erg grappig dat je over korfbal zegt dat er niets gebeurd, terwijl daar in 60 minuten zo'n 30 doelpunten vallen (en uiteraard ook heel wat mislukte, goede acties), terwijl je bij voetbal geluk hebt als het er 3 zijn en als je 10 leuke acties ziet. Korfbal is, als je op enig niveau kijkt uiteraard, erg snel. Als je kijkt naar de jeugd bij basketbal, gaat dat ook niet zo snel. Ik zie niet in wat basketbal sneller is als dit: Natuurlijk is het zo dat korfbal geen contact sport is, maar er worden heel wat overtredingen gemaakt (ik speel geen korfbal op hoog niveau, maar ik heb al heel wat blessures gehad waaronder een hersenschudding vanwege ene elleboogstoot). Basketbal is ook geen contact sport, maar dat wordt zo gemaakt omdat er overtredingen komen... Iets wat pas echt geen contact sport is, is tennis. Daar raken ze de tegenstander maar 2x in heel de wedstrijd aan, een handje van tevoren en na afloop. Maar dat is ineens geen "gay"-sport? Ach, vooroordelen... Jammer dat die er zijn. Maar ik ben blij dat in ieder geval ene paar van jullie verstandig genoeg zijn om die niet je oordeel te laten vertroebelen. Niemand die ooit echt korfbal gekeken of gespeeld heeft, kan er werkelijk over oordelen. Uiteraard moet je op school niet meerekenen, het is niet zo dat het spel wat je daar speelt werkelijk lijkt op het echte spel. Dat is ook niet zo bij basketbal (waar je maar heen en weer gooit en wat schiet, zonder dat er werkelijk structuur of zo in zit), dat is niet zo bij voetbal (wat meer rugby lijkt regelmatig) en dat is helemaal niet zo bij een wat minder bekende sport als korfbal. Reageren
FireFighter Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 (bewerkt) Ook na Dutchy's uitleg over korfbal blijf ik strikt bij een eerder gezegde uitspraak: ''Korfbal is basketbal voor mietjes''. Korfballers kunnen alles tegen mij gaan zeggen, maar ik blijf hierbij, dus het heeft geen zin om mij ervan te beschuldigen/erop te wijzen dat het niet voor mietjes is, omdat dit en dat of zus en zo... Bewerkt: 18 augustus 2009 door FireFighter Reageren
flippie13 Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 Zelf vind ik korfbal ook niet een sport waar ik mezelf al gauw op zie zitten, maar ik geloof zeker dat het een snelle sport is, dat overigens bij alle sporten zo is als je hoger komt. Als je naar voetbal kijkt zie je dat er in de f'jes ook heel slecht word gespeeld, en in de A opeens heel goed enzo, dat is (waarschijnlijk) dus ook zo bij korfbal. Het is bij alle sporten zo die niet zo populair/gewild zijn, dat mensen er een negatieve reactie op hebben. Zelf zit ik op hockey, en de eerste reactie van mensen is dan ook: 'raar' of 'kakker/homo/kut/mietjes sport' maar hoe hoger je komt, hoe sneller en meer techniek je ervoor moet hebben Met gym vind ik korfbal niet een van de leukste dingen, maar als je in een heel sportfief team (of klas) zit, dan word het wel weer leuk omdat echt iedereen zijn best er voor doet Reageren
GTAJoel Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 Korfbal heeft niet echt mijn interesse. Ik vind het zeker geen homosport want een vriend van mij doet het ook en hij is gewoon een stoere vent en echt geen homo. Ik heb het laatst zelf gedaan.. het viel me nog best mee, vond ik Reageren
theCreditcard Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 (bewerkt) Ook na Dutchy's uitleg over korfbal blijf ik strikt bij een eerder gezegde uitspraak: ''Korfbal is basketbal voor mietjes''. Korfballers kunnen alles tegen mij gaan zeggen, maar ik blijf hierbij, dus het heeft geen zin om mij ervan te beschuldigen/erop te wijzen dat het niet voor mietjes is, omdat dit en dat of zus en zo... Gooz gemengde sport is juist geen plek voor mietjes. Ik heb 50 minuten om lekkere wijven zichzelf in het zweet te zien rennen . Bovendien rennen ze jou allemaal eruit. En natuurlijk gemengd douchen! Edit: ff for the record. -Korfbal is een tactisch gezien moeilijker dan basketbal naar mijn mening. -Het draait ook veel om snelheid en uithoudingsvermogen. -Een team bestaat altijd uit 4 heren en 4 dames. -Het gaat er soms heftig aan toe, en ik zelf erger me vaak ook aan hoe agressief, ja agressief, sommige mensen spelen en je kan er flinke blessures aan overhouden. -Als je het saai vind zie je waarschijnlijk niet wat er gebeurd. -Voor basketbal heb je ook geen kracht nodig, dat is ook een no contact sport. Het komt gewoon door het imago dat korfbal door sommigen gezien wordt als een mietjes sport, misschien mede doordat het uit Nederland komt en basketbal in uit de VS. Bewerkt: 18 augustus 2009 door theCreditcard Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 Ook na Dutchy's uitleg over korfbal blijf ik strikt bij een eerder gezegde uitspraak: ''Korfbal is basketbal voor mietjes''. Korfballers kunnen alles tegen mij gaan zeggen, maar ik blijf hierbij, dus het heeft geen zin om mij ervan te beschuldigen/erop te wijzen dat het niet voor mietjes is, omdat dit en dat of zus en zo... Eerst oordelen over een sport waar je niets van af weet, daarna zeggen dat je je mening niet wil veranderen wat iemand ook zegt (die er wel verstand van heeft). Dat is eigenlijk best zielig, moet ik zeggen. Maar dat zul je wel beseffen als je wat ouder wordt. Reageren
Wesley Geplaatst: 18 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2009 Ook na Dutchy's uitleg over korfbal blijf ik strikt bij een eerder gezegde uitspraak: ''Korfbal is basketbal voor mietjes''. Korfballers kunnen alles tegen mij gaan zeggen, maar ik blijf hierbij, dus het heeft geen zin om mij ervan te beschuldigen/erop te wijzen dat het niet voor mietjes is, omdat dit en dat of zus en zo... Eerst oordelen over een sport waar je niets van af weet, daarna zeggen dat je je mening niet wil veranderen wat iemand ook zegt (die er wel verstand van heeft). Dat is eigenlijk best zielig, moet ik zeggen. Maar dat zul je wel beseffen als je wat ouder wordt. Agree with Jet. Ik vind het zelf nergens op slaan dat mensen het een mietjes/homo sport noemen. Het komt er op neer.. als je basketbal of korfbal speelt, dat je direct een homo of een mietje bent? Vind ik echt totale onzin, ik speel zo regelmatig een potje korfbal, honkbal of basketbal en dan ben ik direct een homo? of een mietje? Ik ben echt geen homo of een mietje, ik doe er ook nog freefight bij als officiële sport, ben ik nu nog steeds een mietje? Ik val gewoon op meiden, ben ik nog steeds volgens jou een homo? Kort om, het slaat nergens op wat sommige mensen zeggen. Verder hou ik mijzelf het meest bezig met vechtstylen en krachttraing als sport verder niets meer de laatste tijd Ik snap ook niet trouwens waarom mensen het een mietjes of homo sport noemen, maarja... Als korfbal of basketbal een homo sport is.. Waarom is voetbal dat niet dan? Reageren
Klokkie89 Geplaatst: 3 september 2009 Rapport Geplaatst: 3 september 2009 Ook na Dutchy's uitleg over korfbal blijf ik strikt bij een eerder gezegde uitspraak: ''Korfbal is basketbal voor mietjes''. Korfballers kunnen alles tegen mij gaan zeggen, maar ik blijf hierbij, dus het heeft geen zin om mij ervan te beschuldigen/erop te wijzen dat het niet voor mietjes is, omdat dit en dat of zus en zo... Eerst oordelen over een sport waar je niets van af weet, daarna zeggen dat je je mening niet wil veranderen wat iemand ook zegt (die er wel verstand van heeft). Dat is eigenlijk best zielig, moet ik zeggen. Maar dat zul je wel beseffen als je wat ouder wordt. Agree with Jet. Ik vind het zelf nergens op slaan dat mensen het een mietjes/homo sport noemen. Het komt er op neer.. als je basketbal of korfbal speelt, dat je direct een homo of een mietje bent? Vind ik echt totale onzin, ik speel zo regelmatig een potje korfbal, honkbal of basketbal en dan ben ik direct een homo? of een mietje? Ik ben echt geen homo of een mietje, ik doe er ook nog freefight bij als officiële sport, ben ik nu nog steeds een mietje? Ik val gewoon op meiden, ben ik nog steeds volgens jou een homo? Kort om, het slaat nergens op wat sommige mensen zeggen. Verder hou ik mijzelf het meest bezig met vechtstylen en krachttraing als sport verder niets meer de laatste tijd Ik snap ook niet trouwens waarom mensen het een mietjes of homo sport noemen, maarja... Als korfbal of basketbal een homo sport is.. Waarom is voetbal dat niet dan? Ja waarom is voetbal dan geen homosport?? Daar lopen ze met 2x 11 mannen achter een bal aan. Beetje aan mekaars shirt trekken. Ondertussen proberen ze hun tegenstanders keihard onderuit halen, en als ze dan een keer een harde overtreding maken waarvoor ze een kaart kunnen krijgen gaan ze keihard staan ontkennen omdat ze bang zijn om eruitgestuurd te worden. Dan ben je in mijn ogen ook wel een beetje een mietje hoor. En dan aan het eind met 11 man onder 1 douche. Het licht uit en het is een darkroom.. En als je de sport niet leuk vindt, nouja moet je zelf weten, (ieder zijn eigen smaak) maar op een korfbal veld is het toch echt wel het gezeligst op zaterdagmiddag! Reageren
Cabyon Geplaatst: 3 september 2009 Rapport Geplaatst: 3 september 2009 Ook na Dutchy's uitleg over korfbal blijf ik strikt bij een eerder gezegde uitspraak: ''Korfbal is basketbal voor mietjes''. Korfballers kunnen alles tegen mij gaan zeggen, maar ik blijf hierbij, dus het heeft geen zin om mij ervan te beschuldigen/erop te wijzen dat het niet voor mietjes is, omdat dit en dat of zus en zo... Bekijk het is van een andere kant. Korfbal schijnt hier dan niet zo populair te zijn, maar als het zo zijn dat jij een sport heel leuk vond die de anderen op Gtaforum.nl niet leuk vinden; (bijv. kleiduifschieten) en dat jij dan helemaal voor 'mietje' wordt uitgemaakt? Hoe zou je dat vinden dan? Reageren
viccie211 Geplaatst: 3 september 2009 Rapport Geplaatst: 3 september 2009 (bewerkt) Korfbal is echt wel gaaf hoor (behalve bij gym dan). Maar ik trek me er niet eens meer wat van aan. Mijn lijfspreuk bij de korfbal was dan ook een tijd "Korfbal is een mietjes sport" en dat dan gezongen. En dan heb ik het nog niet over het KNKV kamp, dat is een super leuk kamp waar je met korfballers van andere verenigingen vet gave spellen doet(die meestal niet eens met korfbal te maken hebben) En Korfbal is ook nog is een teamsport waar Nederland heel goed in is(goud op de world games) Bewerkt: 3 september 2009 door viccie211 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.