Jump to content

Sketchup hulp topic


Wauzie

Recommended Posts

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gangster28

    9

  • Wauzie

    7

  • bigG

    7

  • SWYV

    5

Ik heb een 'huis' gebouwd met Sketchup, nu wil ik alleen wat dingen, bv. plaatjes, op de zijkant plakken. Hoe doe ik dat? Moet dat met een ander programma?

nee dan moet je file>insert>image en dan je plaatje zoeken

dat moet niet egt zo hoor... maar door een texture te maken ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal het iets beter uitleggen. Kijk, ik heb een 'Snackbar' gemaakt:

snackbar0yb.jpg

Maar hoe krijg ik nou dezelfde textures in de ZModeler, dus ook in Vice City? Zoals dat steen, en hout. Ik zie namelijk niets veranderen in Zmodeler als ik die textures verander. [ik heb de Tut in Wauzie's link opgevolgd, een aantal posts terug]. Weet iemand hier meer van? Ik bijt niet hoor.. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan je wel helpen:), je moet in Skechup texturen met BMP's texturen, en die moeten de goede resolutie hebben:

32x32

64x64

128x128

256x256

512x512

1024x1024

2048x2048

Of een combinatie hiervan, bijvoorbeeld:

128x256

De aanbevolen resolutie is 128x128, i.v.m. filegrootte.

*Een 2e oplossing wat je kan doen om je texturen terug te krijgen:

- Ga in de z-modeler naar de Material Editor, en laad de texturen opnieuw (wel BMP, met de juiste resolutie).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan je wel helpen:), je moet in Skechup texturen met BMP's texturen ...

Kan ik dan de texturen zien in Z-Modeler, dat is het kan renderen? Of blijft het gewoon paars?

En nog een [klein] probleempje; hoe krijg ik mn snackbar [ :lol: ] op de goede grootte? Waar staat een auto die ik kan importeren? Ik kan niet de hele IMG tool importeren.

EDIT: Nou ik heb het voor elkaar door 32 tutorials door elkaar te doen etc. etc. Bedankt Modders.

Bewerkt: door MClaw
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
Niet als standaard object, dan zul je lijntje voor lijnte een bol moeten maken. Maar in 3ds max 7 kun je gewoon een bol maken door een druk op de knop.

waar haal je dat progamma van daan? :blink:

Link to comment
Delen op andere websites

Niet als standaard object, dan zul je lijntje voor lijnte een bol moeten maken. Maar in 3ds max 7 kun je gewoon een bol maken door een druk op de knop.

waar haal je dat progamma van daan? :blink:

Zoek op google:

3ds max 7 trial download. Altijd prijs,

P.S ik geloof dat je een "bol" ook gewoon met Z-modeller kan maken

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb met sketchup4 een gebouwtje gemaakt maar er staat dat je het op kan slaan als skp bestand maar als ik kijk bij de map waar ik het in opgelsagen heb staat er DWG-bestadn? ;) :huh: en ik heb voor het inplaatsen in gta vc een ipl en nog een paar nodig dus weet iemand hoe je het als die (en dan ook welke) ik het op kan slaan?

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb met sketchup4 een gebouwtje gemaakt maar er staat dat je het op kan slaan als skp bestand maar als ik kijk bij de map waar ik het in opgelsagen heb staat er DWG-bestadn? ;) :huh: en ik heb voor het inplaatsen in gta vc een ipl en nog een paar nodig dus weet iemand hoe je het als die (en dan ook welke) ik het op kan slaan?

hoe je hem als een ander type bestand op moet slaan?

gewoon exporteremn.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb met sketchup4 een gebouwtje gemaakt maar er staat dat je het op kan slaan als skp bestand maar als ik kijk bij de map waar ik het in opgelsagen heb staat er DWG-bestadn? ;) :huh: en ik heb voor het inplaatsen in gta vc een ipl en nog een paar nodig dus weet iemand hoe je het als die (en dan ook welke) ik het op kan slaan?

Je moet deze file exporteren als 3ds.

Dan neem je de z-modeler en maak je een dff en een x door ze te exporteren.

Laad de x in de colmaker en maak er een col mee.

Maak ook een txd met alle benodigde texturen erin.

Maak daarna een IPL, IDE + COL en zet ze in de folder maps in je data map.

Open gtavc.dat in de data folder verwijs naar je IPL, IDE + COL.

Voor meer en betere uitleg:

Link

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...