Jump to content

[Guide] De perfecte muis ( en muismat )

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik heb zelf sinds gisteren de Logitech MX518, en hij bevalt me goed, alles is ingame aftestellen qua gevoeligheid enzo, en je klikt op een knopje, en hij gaat een page terug in FF.

Super!

Fedmas

• Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Limbolander

17

• Hayte

6

• FerryN

5

• marcootje

3

Geplaatst: (bewerkt)
ja toch zit er een verschil tussen, ik neem niet aan dat jij op niveau met een team speelt, maar gewoon in een open server oftewel public, met mensen die je niet of amper kent?

tevens wat niet weet wat niet deert he, als je nog nooit een fatsoenlijke muis + muismat hebt gebruikt, dan kan je ook niet weten of dat beter is.

1: toch wel, niet met veel maar meestal toch wel met 2-3 mensen die ik ken

2: dat zeg ik, ik zit wel eens op computers met een "fatsoenlijke" muis (meestal met muismat) en ik vindt het niks... het zou goed kunnen dat mijn hand nu "gewend" is aan mijn muis... zou ook goed kunnen, je past jezelf op heel veel dingen aan (weer, klimaat, temperatuur, situatie), dus hiermee zou het ook goed kunnen

mvg

Marco

ja ik bedoelde dus met teams, je zegt nu wel met mensen die je kent maar wel in public, open server dus ^^

maargoed dat terwege zitten er in muismatten ook weer een heel verschil he.

Hey,

Ik heb zelf sinds gisteren de Logitech MX518, en hij bevalt me goed, alles is ingame aftestellen qua gevoeligheid enzo, en je klikt op een knopje, en hij gaat een page terug in FF.

Super!

Fedmas

Als je nog meer van je muis wil genieten, raadt ik je echt aan een Professionele muismat te kopen zoals bijvoorbeeld eentje van de Steelpad QcK serie ( qck+/heavy zou ik dan pakken ) lekker groot en comfortabel voor je pols/arm ;)

Bewerkt: door Scrtz
Geplaatst:

Hmmm, ik ben al meedere keren van muis gewisseld, maar in MP FPS spellen sta ik vaak bovenaan / in de top 5.

1X Acer muis, 1X Microsoft muis, 1X Logitech muis. :D

Volgens mij is het gewoon wat je gewend bent, ik doe al jaren zonder muismat en het bevalt me. ^_^

Geplaatst:

als je nog nooit een professionele muismat hebt gebruikt, kun je natuurlijk ook niet weten hoe het is. In het begin dacht ik ook muismat maakt geen ruk uit, maar ben het toch eens gaan proberen naar heel wat goede verhalen, en het is toch weer een must imo om optimaal van je muis te genieten, en de precisie met een muismat is toch weer wat hoger dan dat je zonder muismat op je bureau speelt. ( tevens ook beter voor je muis en bureau om een muismat te hebben )

Geplaatst:

Ik vind een muismat niet fijn. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik precies op die plek mijn muis moet bewegen en ik wil gewoon een stuk vrijer daar in zijn. :puh: Dus lekker met mijn optische muis over het bureau zoeven; ik heb er geen problemen mee. :D

Geplaatst:
Ik vind een muismat niet fijn. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik precies op die plek mijn muis moet bewegen en ik wil gewoon een stuk vrijer daar in zijn. :puh: Dus lekker met mijn optische muis over het bureau zoeven; ik heb er geen problemen mee. :D

daarom heb je dus XXL muismatten he, 45x40cm is die van mij, gebruik hem helemaal ;)

Eigenlijk mis ik een stukje over ergonomie van de muis, want dat is namelijk voor mij een punt waar ik sterk op let als ik een muis koop.

Dus ter voorkoming van RSI en andere klachten aan je hand, pols en armen.

Voor de liefhebbers er bestaan ook Penmuizen, Trackballs, Touchpads en nog een aantal andere muizen.

Bewerkt: door Ewoud
Geplaatst:

heb jij dan vaak last van je hand als jij gamet?

zet dan je sensitivity omhoog, hoef je niet te veel met je muis te bewegen :puh:

Geplaatst:
Eigenlijk mis ik een stukje over ergonomie van de muis, want dat is namelijk voor mij een punt waar ik sterk op let als ik een muis koop.

Dus ter voorkoming van RSI en andere klachten aan je hand, pols en armen.

Voor de liefhebbers er bestaan ook Penmuizen, Trackballs, Touchpads en nog een aantal andere muizen.

Elke hand is anders, dus dat is heel moeilijk, maar ter verkoming van RSI raadt ik een stoffen muismat aan, zo groot mogelijk en dan een beetje over je bureau laten hangen zodat je pols/arm wat zachts heeft om op te rusten, zijn ook kussentjes voor e.d maar dat vind ik maar niks

• 1 maand later...
Geplaatst:

Update gedaan aan startpost

-Stuk toegevoegd over de vorm van veelgebruikte muizen

-Mening toegevoegd over Logitech mx518 die ik reeks zelf getest heb ( ben nog van plan om in de toekomst de razer deathadder en de microsoft intelli 1.1 te gaan testen )

-2 muismatfabrikanten toegevoegd.

Ik heb een Wireless IntelliMouse Explorer 2.0

En een grote muismat met een zachte steun voor m'n pols

En een perfecte vorm voor je hand!

Een echt prachtig gaming ding vind ik :)

mskeywirelesselite.jpg

Dit setje heb ik .

Echt goed hoor !

Bewerkt: door GTAFreak007

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...