Woetsha Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Geplaatst: 22 december 2008 (bewerkt) Ik heb dringend een nieuw systeem nodig, dit omdat ik mijn computer aan iemand moet geven. Maar goed het doet er niet toe. Ik heb een nieuwe pc nodig voor 1 januari. Mijn budget is 1200/1250!! Ik heb een volledige pc nodig, wel wil ik een paar dingen vast hebben zoals een printer, behuizing, harde schijf, DVD-Drive, wlan-adapter en voeding. Die heb ik dan zelf gekozen. Printer: Hewlett-Packard Deskjet D1500 Behuizing: Antec Nine Hundred HDD: Samsung SpinPoint T166 500 GB DVD-Drive: 2x Samsung SH-S223F Wlan-adapter: TP-LINK TL-WN650G Voeding: OCZ StealthXstream 700W En dit allemaal kost €350, dus heb ik ongeveer €900 over voor een moederbord, grafische kaart, processor en geheugen. Ik dacht al aan: Moederbord: Asus P6T Deluxe | €269 Grafische kaart: XFX GTX260 Geheugen: Buffalo DIMM 4 GB DDR3-1333 Kit | €89 Processor: Intel® Core i7-920 | €289 Hopelijk kunnen jullie zeggen of deze onderdelen wel bij elkaar passen. Of anders betere aanraden, doe het dan wel via alternate.be Bewerkt: 22 december 2008 door Woetsha Reageren
Limbolander Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Geplaatst: 22 december 2008 ja wel netjes allemaal, je kan eventueel nog wat besparen op je kast, die best duur is maar dat terwege, waarom draadloos internet met zon computer? Heb je een pc die hoge FPS kan halen, krijg je nogsteeds lagstoten door draadloos internet, beetje dom maargoed dat moet je zelf weten Reageren
Woetsha Geplaatst: 22 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 december 2008 (bewerkt) ja wel netjes allemaal, je kan eventueel nog wat besparen op je kast, die best duur is maar dat terwege, waarom draadloos internet met zon computer? Heb je een pc die hoge FPS kan halen, krijg je nogsteeds lagstoten door draadloos internet, beetje dom maargoed dat moet je zelf wetenDraadloos internet is eigenlijk niet voor mij, maar voor de persoon aan wie ik mijn computer ga geven. Hij wilt het gewoon gebruiken om te internetten dus niet voor online te gamen ofzo, en daar is die draadloos internet toch wel goed voor.Ikzelf gebruik nog steeds de internetkabel, daarvoor wil ook de moederbord kopen met 2x internet aansluiting zodat ik 1 kan gebruiken voor internet en 1 voor crossover met mijn laptop. Maar buiten dat, zouden moederbord, grafische kaart, processor en geheugen goed bij elkaar passen? Bewerkt: 22 december 2008 door Woetsha Reageren
Limbolander Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Geplaatst: 22 december 2008 ja hoor dat past goed, je moederbord en processor zijn gewoon van dezelfde socket, dus dit zal geen problemen leveren. Reageren
Woetsha Geplaatst: 22 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 december 2008 ja hoor dat past goed, je moederbord en processor zijn gewoon van dezelfde socket, dus dit zal geen problemen leveren.Is het mogelijk om deze pc zelf in elkaar te zetten of moet ik het door een computerbedrijf laten doen voor 50 euro?Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik heb wel een paar keer mijn oude pc helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Nog een vraagje, als je een boxed versie van Intel koopt krijg je er koelpasta bij? Is het noodzakelijk om koelpasta te gebruiken? Reageren
FerryN Geplaatst: 23 december 2008 Rapport Geplaatst: 23 december 2008 ja hoor dat past goed, je moederbord en processor zijn gewoon van dezelfde socket, dus dit zal geen problemen leveren.Is het mogelijk om deze pc zelf in elkaar te zetten of moet ik het door een computerbedrijf laten doen voor 50 euro?Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik heb wel een paar keer mijn oude pc helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Nog een vraagje, als je een boxed versie van Intel koopt krijg je er koelpasta bij? Is het noodzakelijk om koelpasta te gebruiken? Denk het zelf wel, omdat de koelpasta zeg maar een verbinding is tussen de koelerblok en je processor, en anders de warmte niet goed over brugt word en dus niet optimaal koelt. Daarnaast kun je zelf proberen om je pc in elkaar te zetten, maar de processor moet je er goed erop zetten omdat je anders een paar pinnetjes kan ombuigen waardoor je processor al kapot kan zijn. Reageren
Vansloneker Geplaatst: 23 december 2008 Rapport Geplaatst: 23 december 2008 Ja boxed processors hebben koelpasta. Processor monteren is niet moeilijk, er zit een heel duidelijke handleiding bij. Let op dat je processor vanzelf in de gaatjes moet vallen, dus nooit erin drukken. Als de processor niet vanzelf in de socket valt zit ie er niet goed voor of is het een niet passend moederbord. Reageren
Limbolander Geplaatst: 23 december 2008 Rapport Geplaatst: 23 december 2008 je kan zelf makkelijk je pc in elkaar zetten ja, en aangezien je er ervaring mee schijnt te hebben, zou ik er zeker een poging tot wagen, gewoon zorgen dat alles in een beetje in elkaar valt, en niks gaan forceren dan zit je wel goed. De handleidingen zullen je zeker verder helpen, en mocht je iets niet weten zou ik het in je buurt aan iemand vragen die er verstand van heeft voor wat hulp Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 23 december 2008 Rapport Geplaatst: 23 december 2008 Let op: Bij het bouwen van een pc moet je jezelf eerst ontladen of een speciaal bandje om doen zodat je geaard bent,met statische electriciteit kan je een pc namenlijk zo kapot maken! Reageren
Biocount Geplaatst: 23 december 2008 Rapport Geplaatst: 23 december 2008 Let op: Bij het bouwen van een pc moet je jezelf eerst ontladen of een speciaal bandje om doen zodat je geaard bent,met statische electriciteit kan je een pc namenlijk zo kapot maken! Toevoeging hierop: ontladen kan je doen door een paar seconden je handen op metaal te leggen (centrale verwarming bijvoorbeeld) Reageren
Limbolander Geplaatst: 23 december 2008 Rapport Geplaatst: 23 december 2008 en voor de zekerheid gewoon altijd met een hand je kast vasthouden ( op het metaal dus ) of je arm erop laten rusten bijvoorbeeld, zodat je het gewoon nog aanraakt Reageren
Woetsha Geplaatst: 23 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 december 2008 Inmiddel heb ik de computer al besteld en ik had geluk, omdat deze maand computers boven de 1000 euro gratis in elkaar worden gezet. Ik heb natuurlijk door hun laten doen zodat ik ook 2 jaar garantie krijg. En nu heb ik de volgende vraag, is het beter dat 64-bit Vista neem of 32-bit? Of kan ik ook dualboot draaien met 32 en 64 bit? Reageren
Limbolander Geplaatst: 23 december 2008 Rapport Geplaatst: 23 december 2008 dualboot lijkt me een beetje nutteloos imo, kan je alles twee keer gaan installeren etc. Zou voor 64 bit gaan, anders kan je maar maximaal 3.25 gb ram gebruiken, en ja ook met windows vista 32 bit is dit zo. Servicepack 1 van vista laat tegenwoordig wel 4gb ram zien, maar kan met 32 bit niet volledig worden gebruikt. ( hebben ze zo gedaan omdat er veel klachten van waren en nu houden ze de consument maar voor de gek ). Tegenwoordig zijn er al heel erg veel 64bit ondersteundende programma's dus ik denk dat je wel goed zit ermee. Reageren
Woetsha Geplaatst: 23 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 december 2008 dualboot lijkt me een beetje nutteloos imo, kan je alles twee keer gaan installeren etc. Zou voor 64 bit gaan, anders kan je maar maximaal 3.25 gb ram gebruiken, en ja ook met windows vista 32 bit is dit zo. Servicepack 1 van vista laat tegenwoordig wel 4gb ram zien, maar kan met 32 bit niet volledig worden gebruikt. ( hebben ze zo gedaan omdat er veel klachten van waren en nu houden ze de consument maar voor de gek ). Tegenwoordig zijn er al heel erg veel 64bit ondersteundende programma's dus ik denk dat je wel goed zit ermee. Zal 64bit echt veel verschil maken tegenover 32bit? Want ik heb nogal veel programma's/games en zouden die normaal gezien moeten werken op een 64bit? Kan ik vb. gewoon GTA IV installeren op mijn pc en gewoon gebruiken of heb ik daar nog andere tools voor nodig? Reageren
Limbolander Geplaatst: 23 december 2008 Rapport Geplaatst: 23 december 2008 gta IV ondersteund gewoon 64bit, staat ook achterop de cover. Je moet voor de meeste programma's wel de 64 gaan zoeken en downloaden ja. Weet zelf ook niet precies hoe dat gaat, dus zou het gewoon gaan uitproberen, anders kun je nogaltijd 32 bit erop zetten. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.