gorgoknight Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 22 december 2008 (bewerkt) Excuse moi als het al bekend was, dan mag je deze verwijderen! Dit heb ik van een site af: Another feature set provided by the Games For Windows API is various functions for “protecting” data (hashing & validating). GTA IV uses these functions to hash and validate its save files. I’m not exactly sure how these functions work exactly — other than the fact that the one we are interested in, XLiveUnprotectData, is called in a peculiar way. It’s called twice, with five arguments, none of these arguments point at the save data itself, but at the 360 byte blob at the end of the save file. I suspect that this process is actually decrypting some memory rather than hashing the save itself, the end result is that a CRC32 hash of a part of the save is extracted, then compared against. By hashing the save and providing the valid CRC32 in the result of a replaced XLiveUnprotectData we can get past this validation, allow us to load other people’s saves as well as letting us modify our saves. For the new version of the wrapper: * Multiplayer functionality of GTA IV is now forcefully disabled, to prevent usage of my wrapper to cheat in multiplayer. Yeah, sorry, I’m not going to encourage it. * Protected buffers have slightly changed to better organize them, they are a single block of data rather than two now (this is only really useful if you’re writing a trainer for use with my wrapper). * A new tool, CopyXLiveResources, is now provided to fix the invisible Games For Windows interface in-game. You do not have to use this tool if you do not want to. * Save validation is now disabled, you can load any save. Note: This will not magically fix any form of corruption on your save files if they are corrupted. en het komt van deze site af: http://blog.gib.me/ Edit: Ik heb het dus getest met een savegame van iemand anders, en ik kan je garanderen dat dit werkt! Bewerkt: 22 december 2008 door gorgoknight Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
HA5H Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 22 december 2008 (bewerkt) . Bewerkt: 18 februari 2015 door HA5H Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
gorgoknight Geplaatst: 22 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst: 22 december 2008 Wat voor beveiliging word hier precies mee opgeheven? Normaal moet je verbinding maken met de microsoft server om te zorgen dat de savegame geladen wordt wat bij het account hoort, maar dat ene gekraakte[/font] bestandje xlive.dll zorgt ervoor dat de save game beveiliging opgeheven waardoor het mogelijk wordt savegames van andere gebruikers erin te zetten en daarmee verder kan spelen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
HA5H Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 22 december 2008 (bewerkt) . Bewerkt: 18 februari 2015 door HA5H Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
wtc Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 22 december 2008 Waarom zo moeilijk doen? Degene die een savegame wil delen met anderen maakt gewoon een offline account en upload het mapje "savegame" + "xlive", de persoon die het wil hebben download het, en plakt het in de juiste mappen en klaar! Ik heb het geprobeerd en werkt perfect! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
mattert Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 22 december 2008 Waarom zo moeilijk doen? Degene die een savegame wil delen met anderen maakt gewoon een offline account en upload het mapje "savegame" + "xlive", de persoon die het wil hebben download het, en plakt het in de juiste mappen en klaar! Ik heb het geprobeerd en werkt perfect! en in welke map is het dan ? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
dommeltje Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 22 december 2008 Ik heb het ook geprobeerd, maar wat ik ook doe, steeds start hij bij de allereerste missie. Kan iemand mij mischien stap voor stap uitleggen wat ik precies moet doen, want uit de engelse instructies kom ik ook niet uit Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
wtc Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 22 december 2008 Kijk hier is mijn savegame. Staat ongeveer op 31% met alle eilanden unlockt. Hoe je de savegame moet installeren staat in de readme! Het is al getest en werkt! Succes aan iedereen! wtc Savegame.zip Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
dommeltje Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 22 december 2008 Kijk hier is mijn savegame. Staat ongeveer op 31% met alle eilanden unlockt. Hoe je de savegame moet installeren staat in de readme! Het is al getest en werkt! Succes aan iedereen! wtc Er zit geen readme bij, alleen een bestandje waarvan ik niet weet hoe ik het moet gebruiken Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
HA5H Geplaatst: 22 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 22 december 2008 (bewerkt) . Bewerkt: 18 februari 2015 door HA5H Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
gorgoknight Geplaatst: 23 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst: 23 december 2008 (bewerkt) Wat voor beveiliging word hier precies mee opgeheven? Normaal moet je verbinding maken met de microsoft server om te zorgen dat de savegame geladen wordt wat bij het account hoort, maar dat ene gekraakte[/font] bestandje xlive.dll zorgt ervoor dat de save game beveiliging opgeheven waardoor het mogelijk wordt savegames van andere gebruikers erin te zetten en daarmee verder kan spelen Sounds naish :o Maar het lijkt mij dat Microsoft deze beveiliging er niet voor niks op heeft gezet Want stel dat je xlive.dll weer weghaalt? Kun je bepaalde services dan nog wel krijgen met die savegame? het enige wat je niet kan als je dat bestandje gebruikt is multiplayer, als je dat bestand verwijderd kan je weer multiplayer spelen Ik heb het ook geprobeerd, maar wat ik ook doe, steeds start hij bij de allereerste missie.Kan iemand mij mischien stap voor stap uitleggen wat ik precies moet doen, want uit de engelse instructies kom ik ook niet uit Rick's XLive Wrapper for GTA IV 1.0.1.0 [url="http://blog.gib.me/"]http://blog.gib.me/[/url] Instructions: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!! !!! !!! Pak het bestand XLIVE.DLL niet uit in je SYSTEM32 map !!! !!! !!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 1. pak xlive.dll uit in je GTA IV map. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!! !!! !!! Pak het bestand XLIVE.DLL niet uit in je SYSTEM32 map !!! !!! !!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2. Optioneel, als je de gebruikers interface wil zien voor Games for Windows in-game, pak CopyXLiveResources.exe uit in de GTA IV's map. 3. Als je CopyXLiveResources.exe hebt uitgepakt, draai het programma. 4. Als je CopyXLiveResources.exe hebt gedraaid, mag je het verwijderen. 5. Speel GTA IV! 6. Als je problemen hebt, voel je vrij om contact op te nemen op mijn blog, voor zolang je deze wrapper gebruikt in een goede manier. hierbij de vertaling by myself Kijk hier is mijn savegame. Staat ongeveer op 31% met alle eilanden unlockt. Hoe je de savegame moet installeren staat in de readme! Het is al getest en werkt! Succes aan iedereen! wtc sorry dat dit mijn 3e post is, de andere waren vol... als eerste respect voor je mods die je maakt! maar dit is een nog langere manier om een savegame van iemand anders te gebruiken, die van mij heb je maar 2 bestanden nodig (of 3 net wat je zelf wil) - xlive.dll voor in de GTA IV map, deze moet je daar naartoe kopieren - een savegame van iemand anders, deze kopieer je naar de map: C:\Documents and Settings\[username]\Local Settings\Application Data\Rockstar Games\GTA IV\savegames\[username waaronder je ingelogd ben bij live]\ en als je GTA IV start, vraagt hij of je 2 bestanden wil kopieren (was bij mij zo) dan mag je 2x op ja drukken, en dan moet je nogmaals dat bestand xlive.dll naar je GTA IV map kopieren en overschrijven. Als je dan GTA IV opstart klik je op start game (zoals je normaal ook doet) en als het spel geladen is druk je op esc, ga je naar de laatste tabblad (weet ff niet hoe deze heet) en dan load game, en daar open je de savegame die je erbij hebt gezet, en voila je savegame is geladen >>> Door SummerBase: Berichten samengevoegd. <<< Bewerkt: 26 december 2008 door SummerBase Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
dommeltje Geplaatst: 24 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 24 december 2008 Super, ga het meteen proberen. Bedankt voor de hulp ! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ojahoor Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 25 december 2008 die savegame is super !! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
wtc Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 25 december 2008 @ gorgoknight: Bij mij werkte die niet, maar kan soms echt wel aan mij liggen hoor! @ ojahoor: Welke? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ojahoor Geplaatst: 26 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 26 december 2008 @ gorgoknight:Bij mij werkte die niet, maar kan soms echt wel aan mij liggen hoor! @ ojahoor: Welke? die van jou whaha, super gewoon!!!!!!! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.