Dizzee Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 Het wordt eens tijd om m'n pc wat up to date te hebben. Ik ben van plan een nieuwe GPU en werkgeheugen bij te kopen. Dit zijn mijn specs nu... Computer Fabrikant: MSI Computermodel: MS-7260 Computernaam: FLAME-12F61D3F9 Systeemtype: X86 (32-bits) systeem Moederbord Fabrikant: MSI Model: MS-7260 BIOS Fabrikant: MS-7260 BIOS Model: Default System BIOS Processor Model: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ Kloksnelheid: 3000 MHz Geheugen Grootte: 2047 MB RAM Harde schijf Bestandstype: NTFS Grootte: 232,89 GB Vrije ruimte: 124,56 GB Videokaart Model: NVIDIA GeForce 8800 GTS Beeldprocessor: GeForce 8800 GTS Geheugengrootte: 320 MB Drivers: nv4_disp.dll, versie 6.14.11.8084 Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Plug en Play-monitor Schermresolutie: 1680x1050 Kleurkwaliteit: 32-bits Frequentie: 59 Hz Geluidskaart Fabrikant: Realtek Model: Realtek High Definition Audio DirectX Versie: 9.0c Besturingssysteem Naam: Microsoft Windows XP Professional Versie: 5.1.2600 Service Pack: Service Pack 3 Gegenereerd door Flitskikker InfoTool Ik heb een budget van 300 euro, welke Grafische kaart raden jullie mij aan. Liefst één die niet teveel problemen oplevert met GTA IV. Remember, in die 300 euro zit er max 2 gb geheugen bij... Dank jullie wel. Ps. Dit had ik al op het oog: klik Reageren
gta master 1 Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 Je bent mij voor...Ik wou namelijk je ook de g800 GTX+ aanraden Reageren
Limbolander Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 Het heeft niet echt zin om voor jou systeem een nog dikkere grafische kaart te kopen, wordt alleen maar de bottleneck van de rest van je pc. Zoveel prestatiewinst zul je dus niet krijgen, het moet altijd eerst door je geheugen/processor/moederbord, en als dat te sloom is, kan je grafische kaart dus nooit op volle snelheid werken, oftewel weggegooid geld. Enige wat ik je aanraadt nog te upgraden is 2gb geheugen erbij zetten. er nog een tijdje mee doen en als het echt niet meer kan gewoon een totaal nieuwe pc te kopen. Reageren
Dizzee Geplaatst: 25 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 december 2008 Het heeft niet echt zin om voor jou systeem een nog dikkere grafische kaart te kopen, wordt alleen maar de bottleneck van de rest van je pc. Zoveel prestatiewinst zul je dus niet krijgen, het moet altijd eerst door je geheugen/processor/moederbord, en als dat te sloom is, kan je grafische kaart dus nooit op volle snelheid werken, oftewel weggegooid geld. Enige wat ik je aanraadt nog te upgraden is 2gb geheugen erbij zetten. er nog een tijdje mee doen en als het echt niet meer kan gewoon een totaal nieuwe pc te kopen. Gohja, dat zie ik dan wel he... En weggegooid geld? Die kaart heb ik dan toch al alvast he... Nog suggesties? Reageren
Naudin Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 (bewerkt) Het heeft niet echt zin om voor jou systeem een nog dikkere grafische kaart te kopen, wordt alleen maar de bottleneck van de rest van je pc. Zoveel prestatiewinst zul je dus niet krijgen, het moet altijd eerst door je geheugen/processor/moederbord, en als dat te sloom is, kan je grafische kaart dus nooit op volle snelheid werken, oftewel weggegooid geld. Enige wat ik je aanraadt nog te upgraden is 2gb geheugen erbij zetten. er nog een tijdje mee doen en als het echt niet meer kan gewoon een totaal nieuwe pc te kopen. Gohja, dat zie ik dan wel he... En weggegooid geld? Die kaart heb ik dan toch al alvast he... Nog suggesties? Ik snap niet echt waarom je je systeem wil upgraden. Hier kun je toch wel de nieuwste spellen op redelijke kwaliteit spelen. Ik zou het zonde van het geld vinden. Je kunt beter sparen voor als je echt achterloopt en dan een dikke bak kopen. Bewerkt: 25 december 2008 door Naudin Reageren
Limbolander Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 (bewerkt) Het heeft niet echt zin om voor jou systeem een nog dikkere grafische kaart te kopen, wordt alleen maar de bottleneck van de rest van je pc. Zoveel prestatiewinst zul je dus niet krijgen, het moet altijd eerst door je geheugen/processor/moederbord, en als dat te sloom is, kan je grafische kaart dus nooit op volle snelheid werken, oftewel weggegooid geld. Enige wat ik je aanraadt nog te upgraden is 2gb geheugen erbij zetten. er nog een tijdje mee doen en als het echt niet meer kan gewoon een totaal nieuwe pc te kopen. Gohja, dat zie ik dan wel he... En weggegooid geld? Die kaart heb ik dan toch al alvast he... Nog suggesties? Krijg je fatsoenlijk advies kom je met zon antwoord. Tis nutteloos, en tegen de tijd dat je weer een nieuwe pc koopt zijn er allang weer nieuwe grafische kaarten uit. Tis niet mijn geld, maar je gaat echt niet veel verbetering merken Bewerkt: 25 december 2008 door Scrtz Reageren
Dizzee Geplaatst: 25 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 december 2008 En ik apprecieer het ook alleen ben ik er vrij zeker van dat ik wel verbetering zal zien. Zo niet, pech voor mij.. Reageren
Limbolander Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 ik zal het zo zeggen, kwa investering zal het het zeker niet waard zijn, je 8800GTS is nog goed zat Reageren
Woetsha Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 Eerst zou ik je aanraden om 3GB geheugen te kopen, aangezien je met Windows XP geen gebruik kunt maken van 4GB, tenzij je de 64-bit versie hebt. Overigens is de 9800GTX een goede videokaart voor GTA IV. Ik heb gebruik hem zelf ook. Ik heb alle instellingen op het hoogste behalve 'Render Quality', wel moet ik erbij zeggen dat ik niet de 1GB versie heb maar de 512MB, dus die van jou zou eigenlijk beter moeten presteren. Reageren
Limbolander Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 (bewerkt) Eerst zou ik je aanraden om 3GB geheugen te kopen, aangezien je met Windows XP geen gebruik kunt maken van 4GB, tenzij je de 64-bit versie hebt.Overigens is de 9800GTX een goede videokaart voor GTA IV. Ik heb gebruik hem zelf ook. Ik heb alle instellingen op het hoogste behalve 'Render Quality', wel moet ik erbij zeggen dat ik niet de 1GB versie heb maar de 512MB, dus die van jou zou eigenlijk beter moeten presteren. DDR2 geheugen kost toch geen ruk meer,daarom kun je toch beter 4 gb aanschaffen, dus 4x1 of 2x2 dan kun je tenminste in dual channel draaien wat iets sneller is als single channel, met 3 gb draai je dus in single channel ( 3x1 gb) Bewerkt: 25 december 2008 door Scrtz Reageren
Dizzee Geplaatst: 14 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 januari 2009 (bewerkt) Met mijn nieuwe videokaart krijg ik de volgende benchmark Statistics Average FPS: 27.99 Duration: 37.01 sec CPU Usage: 82% System memory usage: 89% Video memory usage: 54% Graphics Settings Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz) Texture Quality: High Render Quality: Very High View Distance: 46 Detail Distance: 73 Hardware Microsoft Windows XP Professional Service Pack 3 Video Adapter: NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+ Video Driver version: 177.98 Audio Adapter: Realtek HD Audio output AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ File ID: Benchmark.cli StatisticsAverage FPS: 35.78 Duration: 37.03 sec CPU Usage: 88% System memory usage: 82% Video memory usage: 96% Graphics Settings Video Mode: 800 x 600 (75 Hz) Texture Quality: Low Render Quality: Highest View Distance: 26 Detail Distance: 44 Hardware Microsoft Windows XP Professional Service Pack 3 Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GTS 320 MB Video Driver version: 180.84 Audio Adapter: Realtek HD Audio output AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 6000+ Mag er toch wel wezen niet? En die drop van 9 fps is bijna niet te voelen. Ohja, ik heb nu een voeding van 550 wat, voldoende voor deze kaart? Bewerkt: 14 januari 2009 door Dizzee Reageren
Limbolander Geplaatst: 14 januari 2009 Rapport Geplaatst: 14 januari 2009 Met mijn nieuwe videokaart krijg ik de volgende benchmark[...] Mag er toch wel wezen niet? En die drop van 9 fps is bijna niet te voelen. Ohja, ik heb nu een voeding van 550 wat, voldoende voor deze kaart? ja zeker voldoende >>> Door Thundercover: Quote niet die lange lijsten, zie gepinde topic in Hardware. Quote ingekort.<<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.