Jump to content

Grafische Problemen mogelijk de Oplossing?


gamehater

Recommended Posts

Ik wil niet zeggen dat het voor iedereen de oplossing geeft maar het is misschien het proberen waard. Onderstaand twee screenshots van het spel GTA-4 voor en na de (grafische) problemen die ik had met een Nvidia kaart te weten de 7900 een iets oudere kaart al. Omdat ik dacht dat mijn computer het wel kon draaien had ik eerst alle instellingen op hoog gezet maar dat gaf onderstaand probleem:

post-104747-1230212979.jpg

Instellingen waren hierbij:

Video Mode: 1280 x 1024

Aspect Ratio: Auto

Texture Quality: High

Render Quality: High

View Distance: 100%

Detail Distance: 100%

Vehicle Density: 100%

Shadow: 16%

Op het tweede screenshot zien jullie het spel met de lagere instelling dat is waar ik nou ook op draai iets wat redelijk te doen valt. Het geeft nog wel wat probleempjes zoals flikkerende schaduwen en gebouwen die er wat laat inspringen maar toch het ziet er strak uit en het aller belangrijkste het draait prima:

post-104747-1230214183.jpg

Instellingen zijn hierbij:

Video Mode: 1024 x 768

Aspect Ratio: Auto

Texture Quality: Medium

Render Quality: Medium

View Distance: 30%

Detail Distance: 30%

Vehicle Density: 30%

Shadow: 3%

Er is dus duidelijk iets veranderd en het werkt prima allemaal. Dit is overigens zonder de patch die heb ik nog niet geinstaleerd omdat er op diverse forums te lezen is dat deze bij sommige mensen meer problemen geeft dan oplossing dus heb ik dit maar niet gedaan. Wat ik wel gedaan heb is de nieuwste drivers gedownload voor mijn Nvidia kaart ik dacht dat dat de 184.80 waren of zoiets. Maar goed ik hoop hiermee met deze instellingen meer mensen blij te hebben gemaakt ik zou zeggen probeer het eens en laat het hier even horen ofdat jullie hier wat aan gehad hebben.

Bedankt en succes!!

Bewerkt: door gamehater
Link to comment
Delen op andere websites

Dus wat je hier probeert duidelijk te maken is dat je de grafische kwaliteit naar beneden moet schroeven om de gameplay te verbeteren?

Maar jong, dat is toch logisch :puh:

Wat mij trouwens bezig houd is hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de settings op high te zetten ;)

de 7900 is een kaart die net de minimum settings haalt. Het is dus logisch dat die kaart het spel niet op high kan sperlen :duh:

Op het tweede screenshot laat je zien hoe het spel dr'uit ziet als je het op medium settings speelt, maar ik neem aan dat je dat doet op diezelfde 7900 kaart. Het lijkt mij helemaal niet mogelijk om met die kaart medium te kunnen spelen met een redelijke FPS. Ikzelf draai het spel op medium, met teruggeschroefde schuifjes en dat met een Quad Core & overklokte 9800 GT.

Zelfs met die kaart stoor ik mij nog aan de grafische kwaliteit van GTA.

Wat ik verder in je verhaal opmaak is dat je de nieuwe nVidia drivers hebt geinstalleerd.

Dat waren nou net de drivers die de textures fixten bij de lagere kaarten.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus wat je hier probeert duidelijk te maken is dat je de grafische kwaliteit naar beneden moet schroeven om de gameplay te verbeteren?

Maar jong, dat is toch logisch :puh:

Wat mij trouwens bezig houd is hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de settings op high te zetten ;)

de 7900 is een kaart die net de minimum settings haalt. Het is dus logisch dat die kaart het spel niet op high kan sperlen :duh:

Op het tweede screenshot laat je zien hoe het spel dr'uit ziet als je het op medium settings speelt, maar ik neem aan dat je dat doet op diezelfde 7900 kaart. Het lijkt mij helemaal niet mogelijk om met die kaart medium te kunnen spelen met een redelijke FPS. Ikzelf draai het spel op medium, met teruggeschroefde schuifjes en dat met een Quad Core & overklokte 9800 GT.

Zelfs met die kaart stoor ik mij nog aan de grafische kwaliteit van GTA.

Wat ik verder in je verhaal opmaak is dat je de nieuwe nVidia drivers hebt geinstalleerd.

Dat waren nou net de drivers die de textures fixten bij de lagere kaarten.

Beste RyanEnC,

Ik probeer de mensen met zo'n bericht alleen maar even te helpen en of advies te geven. Op reacties zoals die van jou zit ik dus echt niet te wachten sterker nog ik ga daar gewoon helemaal maar niet meer op in. Als jij het niet wil geloven OK jouw probleem als ik het dan maar geloof. Enne met een Quad Core zou je hem toch wel wat beter moeten kunnen draaien dan ik op mijn Dual Core 2.

p.s. Misschien toch iets TE VEEL overgeklokt die 9800 GT?? :cya:

Groetjes en succes ermee!!

Link to comment
Delen op andere websites

Kennelijk is het dus niet mogelijk om het spel fatsoenlijk te spelen, een pc die ruim boven de recommended requirements komt en een FPS heeft van 20 tot 50 vind ik toch wat slecht. Hij zou veel beter aan moeten kunnen.

Nou ja, zal wel komen omdat ik het spel op 1680 x 1050 heb staan :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Kennelijk is het dus niet mogelijk om het spel fatsoenlijk te spelen, een pc die ruim boven de recommended requirements komt en een FPS heeft van 20 tot 50 vind ik toch wat slecht. Hij zou veel beter aan moeten kunnen.

Nou ja, zal wel komen omdat ik het spel op 1680 x 1050 heb staan :puh:

Pfffttt wat wil ik de mensen met mijn bericht nou aanraden? Zet je settings ook al moet je PC het aankunnen gewoon wat lager!!!! Ja en als jij dat uberhaupt weigerd te doen krijg je nooit een betere FPS. Ik draai ook alle games nu ook weer Left4Dead op zijn aller hoogst zonder problemen maar met GTA-4 lukt dit echt niet. Maar ja je moet een keuze maken he, OF hem in de kast gooien en wachten op een nieuwe PC (als die er ooit nog gaat komen), OF hem gewoon draaien op een mindere resolutie met de nodige ergenissen want denk nou niet dat het spel er bij mij fantastisch uit ziet want wat ik al aangaf ook ik heb nog steeds grafische problemen zoals flikkerende schaduwen en textures die niet echt scherp zijn in tegenstelling met andere games. Maar eigenlijk begin ik die hele PC-Games wereld zat te worden, volgens mij kan je tegewoordig maar beter een Xbox hebben ben je van al die hardware ellende af. Ik zit er serieus aan te denken dit wordt ik gewoon zat en ook het geld groeit mij niet op de rug om elke twee maanden een nieuwe PC te gaan kopen en of grafische kaart ze bekijken het maar. Van mij zullen ze niet meer rijk worden. :N

Link to comment
Delen op andere websites

of we wachten gewoon tot Rockstar hun engine update.

Nou zit ik net even dat filmpje van jou te bekijken van GTA-4 op die XFIRE website van jou maar als dat een Quad Core is nou ehh dan hou ik het maar lekker bij mij oude vertrouwde Dual Core jeetje wat schokt dat. :duh:

Bewerkt: door gamehater
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

ja kan kloppen met me oude pc had ik een geforce 7800 gt werkt op zig goed net als joun instellingen na de update kreeg ik het zelfde beeld als op screen 2 voor de update screen 1 dus lang leve de update toendertijd :dans:

:bier: tot gta

Link to comment
Delen op andere websites

of we wachten gewoon tot Rockstar hun engine update.

Nou zit ik net even dat filmpje van jou te bekijken van GTA-4 op die XFIRE website van jou maar als dat een Quad Core is nou ehh dan hou ik het maar lekker bij mij oude vertrouwde Dual Core jeetje wat schokt dat. :duh:

God jezus, dat filmpje is gemaakt door een third-party program.

Dat verminderd de snelheid 2x.

Link to comment
Delen op andere websites

of we wachten gewoon tot Rockstar hun engine update.

Nou zit ik net even dat filmpje van jou te bekijken van GTA-4 op die XFIRE website van jou maar als dat een Quad Core is nou ehh dan hou ik het maar lekker bij mij oude vertrouwde Dual Core jeetje wat schokt dat. :duh:

God jezus, dat filmpje is gemaakt door een third-party program.

Dat verminderd de snelheid 2x.

nu jullie het zeggen ik heb een videokaart van 512mb 7050(intern+0.25 van ram geheugen) wat betreft veel te weinig is om het spel te draaien

maar ik heb een ATI radeon HD 3870x2 512mb bestelt zou het dan op redelijke hoge instellingen kunnen draaien?

ik heb dan het volgende-

-AMD athlon 64 x2 dual core 5200+, 2.70 ghz

-2Gig ram

-radeon HD 3870x2

- xp service pack 3

Link to comment
Delen op andere websites

of we wachten gewoon tot Rockstar hun engine update.

Nou zit ik net even dat filmpje van jou te bekijken van GTA-4 op die XFIRE website van jou maar als dat een Quad Core is nou ehh dan hou ik het maar lekker bij mij oude vertrouwde Dual Core jeetje wat schokt dat. :duh:

Dat jij je keuze baseert op een stom filmpje..

Link to comment
Delen op andere websites

of we wachten gewoon tot Rockstar hun engine update.

Nou zit ik net even dat filmpje van jou te bekijken van GTA-4 op die XFIRE website van jou maar als dat een Quad Core is nou ehh dan hou ik het maar lekker bij mij oude vertrouwde Dual Core jeetje wat schokt dat. :duh:

God jezus, dat filmpje is gemaakt door een third-party program.

Dat verminderd de snelheid 2x.

die fps liegen er niet om :puh: tussen de 10 en 16 gemiddeld :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...