wesley123 Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 (bewerkt) Hallo Ik wil mijn Processor overclocken, alleen ik weet niet goed hoe ik dit kan doen. Ik heb het al eens eerder gedaan aleen toen werd mijn systeem enorm instabiel. Ik had hem toen tot 3.04GHz overclocked zonder de voltage te weizigen. Kan iemand mij hiermee helpen of goede info erover geven, zoals de limieten. Ik heb al via google gezocht alleen met mijn talent voor zoeken heb ik niks kunnen vinden over mijn processor. EDIT: Mijn cpu draait standaard op 2.9GHz en op ongeveer 15 graden(is ook afhankelijk van de kamertemperatuur, zo was hij ook een keer 7 graden idle) En de koeler voor de processor draait onder de 1500 toeren, ook bij volledige belasting veranderd er niet veel aan deze snelheid. Bewerkt: 27 december 2008 door wesley123 Reageren
FerryN Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 (bewerkt) HalloIk wil mijn Processor overclocken, alleen ik weet niet goed hoe ik dit kan doen. Ik heb het al eens eerder gedaan aleen toen werd mijn systeem enorm instabiel. Ik had hem toen tot 3.04GHz overclocked zonder de voltage te weizigen. Kan iemand mij hiermee helpen of goede info erover geven, zoals de limieten. Ik heb al via google gezocht alleen met mijn talent voor zoeken heb ik niks kunnen vinden over mijn processor. Het begint bij het vertellen welke processor je hebt . Oops :$, zag ondertitel te laat Misschien helpt dit? Bewerkt: 27 december 2008 door FerryN Reageren
Limbolander Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 (bewerkt) Zoek eens op internet voor guides etc, en lees die eens door, tevens moet je overclocken in kleine stappen van 5/10mhz doen per keer, en dan een uurtje ofzo stress test van bijvoorbeeld orthos laten draaien om te kijken of je systeem nog wel stabiel is. Als doel kun je het beste pakken dat je processor en geheugen 1:1 gaat draaien en daar gewoon stoppen. hou ook altijd goed je temperatuur in de gaten met bijvoorbeeld coretemp. Rond de 62 graden stressed, dus als je cpu 100% load heeft voor een paar uur is het beste om aan te houden. Elk moederbord en processor is ook anders, zoek eerst de maximale FSB snelheden etc op, en jij hebt weer andere voltages etc nodig dan iemand anders dus het is altijd een beetje proberen. Bewerkt: 27 december 2008 door Scrtz Reageren
wesley123 Geplaatst: 27 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 december 2008 bedankt, ik zal ff mijn best doen om te zoeken. Mijn BIOS is heel anders in gedeeld dan wat in dat filmpje staat. Ik kan wel de multiplier verhogen, en dan gaat ook de clock omhoog. Reageren
ikt Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 Pultiplier omhooggooien als je alleen je CPU wilt overclocken. Wil je het hele systeem aanpakken dan moet je de FSB verhogen. Zodra hij instabiel wordt kun je de Vcore opkrikken. Let wel op dat je niet over de grens gaat, als je met de Vcore klooit is de kans dat wanneer je het helemaal verneukt de CPU ook verneukt is, en dat wil je niet hebben. Hier een handige site: http://users.erols.com/chare/elec.htm Reageren
wesley123 Geplaatst: 27 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 december 2008 (bewerkt) er staat op die pagina nergens wat het maximum is. Hij draait nu al op 1.37V, dat is hoger dan zou moeten volgens de pagina ik heb ook ff de strees test gedaan, standaard word hij nu maximaal 38 graden, en de CPUTIN word 55 graden. Zal ik zometeen ff de eerste overclock doen, ik denk naar 2950MHz. Bewerkt: 27 december 2008 door wesley123 Reageren
Limbolander Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 Welke CPU heb je? xD staat in de topic titel.. tevens is bij AMD processors het heel anders met overclocken dan met intel processors dusja ^^ Reageren
wesley123 Geplaatst: 28 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 28 december 2008 ik heb hem overclocked naar 2960GHz en tot nu toe loopt hij behoorlijk goed. Ook mijn geheugen veranderd, die bleek op 266MHz te staan, vandaar is mijn pc zo traag. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.