ArticLight Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 (bewerkt) Beste mensen, Ik draaide net het programmaatje Speedfan. Ik krijg deze temperaturen eruit: Mijn systeem: Processor: Genuine Intel® CPU 2140 @ 1.60GHz (2 CPUs) Memory: 1022MB RAM Hard Drive: 80 GB Video Card: NVIDIA GeForce 8800 GT Sound Card: Sound Blaster Audigy Operating System: Windows XP Home Edition De gemiddelde temperaturen liggen toch rond de 50 graden? Wat kan ik hier aan doen? Edit: Nu is mijn CPU weer 47 graden. O_0" Maar mijn GPU is nog steeds veel te hoog :/ Nieuwe screen: Bewerkt: 27 december 2008 door ArticLight Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 Koop een extra cooler en hang die erin . Reageren
ArticLight Geplaatst: 27 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 december 2008 Koop een extra cooler en hang die erin . Moet ik niet iets activeren in SpeedFan of mijn BIOS? Want mijn GPU heeft een fan, maar die staat dus niet aan of die doet te weinig. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 (bewerkt) GPU is uit mijn hoofd gezegd de grafische kaart. Ik heb ook een losse, en daar zit echt een flut fannetje op. Ik heb 2 losse coolers in mijn kast hangen anders zou de GPU de hele tijd te heet zijn denk ik. Edit: Wat betekenen die pijltjes naar beneden eigenlijk? Bewerkt: 27 december 2008 door KillerZero86 Reageren
ArticLight Geplaatst: 27 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 december 2008 GPU is uit mijn hoofd gezegd de grafische kaart. Ik heb ook een losse, en daar zit echt een flut fannetje op. Ik heb 2 losse coolers in mijn kast hangen anders zou de GPU de hele tijd te heet zijn denk ik.Edit: Wat betekenen die pijltjes naar beneden eigenlijk? Dat de temperatuur is gedaalt. Maar ik heb nu ff een zijpaneel van m'n kast gehaald, en de fan van mijn 8800GT draait wel, maar 2 PCI-E slots daarna hangt mijn geluidskaart. Logisch dat die heet wordt. Kan ik die 2 gewoon omwisselen zonder opnieuw drivers te installeren ofzo? En een extra fan zal niet gaan, mijn kast is nu al propvol. :/ Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 GPU is uit mijn hoofd gezegd de grafische kaart. Ik heb ook een losse, en daar zit echt een flut fannetje op. Ik heb 2 losse coolers in mijn kast hangen anders zou de GPU de hele tijd te heet zijn denk ik.Edit: Wat betekenen die pijltjes naar beneden eigenlijk? Dat de temperatuur is gedaalt. Maar ik heb nu ff een zijpaneel van m'n kast gehaald, en de fan van mijn 8800GT draait wel, maar 2 PCI-E slots daarna hangt mijn geluidskaart. Logisch dat die heet wordt. Kan ik die 2 gewoon omwisselen zonder opnieuw drivers te installeren ofzo? En een extra fan zal niet gaan, mijn kast is nu al propvol. :/ Je kan ze zonder problemen omdraaien. Ben je dan trouwens niet bang dat je geluidskaart te heet word? En wat zit er dan allemaal in die kast datie propvol zit? Reageren
Limbolander Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 kijk eens goed of je airflow al klopt, geluidskaart gewoon in de verste PCI slot zetten, zodat je grafische kaart genoeg plaats heeft als het ware, probeer ook eens een ander programma zoals everest of coretemp om je temperaturen te meten, en kijk eens wat je bios zegt, gemiddelde temperatuur van 50-60 graden is wel heel erg hoog, zo'n hoge temperaturen hoor je alleen te hebben met een cpu load van 100% Reageren
ikt Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 (bewerkt) Videokaarten zijn normaal gesproken altijd warm, en hun wamtedrempel is heel hoog. Zolang hij niet bij volledige belasting BOVEN de 90 graden komt is alles goed. Idem met je CPU, die hoort rond de 50 graden te liggen bij geen belasting en ongeveer bij de 65 bij volledige belasting. Kijk ook even of er geen stof is, dat jaagt de temperaturen ook hoog op. Dat overclockers extreem lage temperaturen halen (kamertemperatuur = 25 graden ofzo) betekent niet dat jij het ook moet hebben. Normale computers werken prima onder de bovenstaande omstandigheden. Overclockers moeten wel zulke lage temperaturen halen om over te clocken, wat soms zeer hoge temperaturen oplevert. Voor hun zijn lage temperaturen cruciaal om de computer even stabiel te houden. Maar een normale computergebruiker zit goed bij ongeveer 50 a 60 graden. En het is natuurlijk handig om je maximale temperaturen op te zoeken op Google. In jouw geval: Je temperatuur is inderdaad wat aan de hoge kant. Check op stof en dergelijke. Kijk of de airflow goed is. Bewerkt: 27 december 2008 door ikt Reageren
wesley123 Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 mijn vga is compleet standaard en haalt bij volledige belasting 20 graden. Ik heb geen kastkoeler en mijn cpu is slechts 25 graden bij volledige belasting(volgens SIW) Zorg ervoor dat de airflow optimaal is dus tape bijvoorbeeld bedrading naar de zijkanten van de kast en zorg ervoor dat die zo min mogelijk de koeling verstoort. Ontstof je kast, stof in je kast is waarschijnlijk een groote boosdoener, kijk of je cpu koeler los kan en zuig deze uit. zorg dat alle koelers geen stof meer hebben en ook de wanden moeten stofvrij zijn. Dit maakt al een wereld van verschil. Reageren
ArticLight Geplaatst: 27 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 december 2008 Bedankt jongens! Ik heb nu stof verwijdert en de temperaturen zijn meteen gezakt. Morgen ga ik denk de bedrading inderdaad wat aan de zijkant tapen, want er komt zo'n hele berg van mijn voeding af. Nog eens bedankt! Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 mijn vga is compleet standaard en haalt bij volledige belasting 20 graden. Ik heb geen kastkoeler en mijn cpu is slechts 25 graden bij volledige belasting(volgens SIW)Zorg ervoor dat de airflow optimaal is dus tape bijvoorbeeld bedrading naar de zijkanten van de kast en zorg ervoor dat die zo min mogelijk de koeling verstoort. Ontstof je kast, stof in je kast is waarschijnlijk een groote boosdoener, kijk of je cpu koeler los kan en zuig deze uit. zorg dat alle koelers geen stof meer hebben en ook de wanden moeten stofvrij zijn. Dit maakt al een wereld van verschil. Hoe warm is de kamer waar die pc staat dan? Reageren
Limbolander Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 mijn vga is compleet standaard en haalt bij volledige belasting 20 graden. Ik heb geen kastkoeler en mijn cpu is slechts 25 graden bij volledige belasting(volgens SIW)Zorg ervoor dat de airflow optimaal is dus tape bijvoorbeeld bedrading naar de zijkanten van de kast en zorg ervoor dat die zo min mogelijk de koeling verstoort. Ontstof je kast, stof in je kast is waarschijnlijk een groote boosdoener, kijk of je cpu koeler los kan en zuig deze uit. zorg dat alle koelers geen stof meer hebben en ook de wanden moeten stofvrij zijn. Dit maakt al een wereld van verschil. kan bijna niet geloven dat jij met luchtkoeling, aangezien je over airflow praat, 20 graden bij volledige belasting kan halen als de gemiddelde kamer temperatuur op 20 graden ligt .. Reageren
wesley123 Geplaatst: 27 december 2008 Rapport Geplaatst: 27 december 2008 mijn vga is compleet standaard en haalt bij volledige belasting 20 graden. Ik heb geen kastkoeler en mijn cpu is slechts 25 graden bij volledige belasting(volgens SIW)Zorg ervoor dat de airflow optimaal is dus tape bijvoorbeeld bedrading naar de zijkanten van de kast en zorg ervoor dat die zo min mogelijk de koeling verstoort. Ontstof je kast, stof in je kast is waarschijnlijk een groote boosdoener, kijk of je cpu koeler los kan en zuig deze uit. zorg dat alle koelers geen stof meer hebben en ook de wanden moeten stofvrij zijn. Dit maakt al een wereld van verschil. Hoe warm is de kamer waar die pc staat dan? dat verschilt, in de zomers word hij wel 35 graden maar in de winters, ff raampje open kan het zo 4 graden zijn en kan mijn cpu 7 graden worden. Reageren
ikt Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Geplaatst: 28 december 2008 mijn vga is compleet standaard en haalt bij volledige belasting 20 graden. Ik heb geen kastkoeler en mijn cpu is slechts 25 graden bij volledige belasting(volgens SIW)Zorg ervoor dat de airflow optimaal is dus tape bijvoorbeeld bedrading naar de zijkanten van de kast en zorg ervoor dat die zo min mogelijk de koeling verstoort. Ontstof je kast, stof in je kast is waarschijnlijk een groote boosdoener, kijk of je cpu koeler los kan en zuig deze uit. zorg dat alle koelers geen stof meer hebben en ook de wanden moeten stofvrij zijn. Dit maakt al een wereld van verschil. Hoe warm is de kamer waar die pc staat dan? dat verschilt, in de zomers word hij wel 35 graden maar in de winters, ff raampje open kan het zo 4 graden zijn en kan mijn cpu 7 graden worden. Gebruik jij je computer als luchtcirculatiebeheer in je kamer ofzo. Of zit je met een dikke jas aan te computeren? Of zit je buiten? 4 graden binnenshuis is ondragelijk. Zelfs na een weekje weg zij van huis is ons huis nog 15 graden in de winter. Je liegt! Reageren
FerryN Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Geplaatst: 28 december 2008 mijn vga is compleet standaard en haalt bij volledige belasting 20 graden. Ik heb geen kastkoeler en mijn cpu is slechts 25 graden bij volledige belasting(volgens SIW)Zorg ervoor dat de airflow optimaal is dus tape bijvoorbeeld bedrading naar de zijkanten van de kast en zorg ervoor dat die zo min mogelijk de koeling verstoort. Ontstof je kast, stof in je kast is waarschijnlijk een groote boosdoener, kijk of je cpu koeler los kan en zuig deze uit. zorg dat alle koelers geen stof meer hebben en ook de wanden moeten stofvrij zijn. Dit maakt al een wereld van verschil. Hoe warm is de kamer waar die pc staat dan? dat verschilt, in de zomers word hij wel 35 graden maar in de winters, ff raampje open kan het zo 4 graden zijn en kan mijn cpu 7 graden worden. Woon jij in een iglo? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.