Monotome Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 december 2008 Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort of bij de algemene vragen. Ik heb een Intel Pentium dual core 3.00 ( 4mb cache ), 4 gig ram en een asus 8800 gts video kaart ( 640mb ) Gta iv speelt vlot (op medium ) maar op sommige momenten ( met veel regen en verkeer in de buurt gaat hij iets trager. Ik denk dat de video kaart vrij goed voldoet aan de vereisten. Daarom heb ik de indruk dat de bottleneck ergens anders zit. Voor mijn vader heb ik identiek dezelfde configuratie in elkaar gezet maar dan met een 512 mb video kaart. zijn processor is ook een dual core 3.00 maar met 6mb cache. bij hem speelt gta iv wel zeer vlot. Zou het aangeraden zijn om mij ook de 3.00 met 6mb cache aan te schaffen ? ik heb nog geen patch uitgevoerd omdat ik van bij het begin perfect heb kunnen spelen zonder bugs of wat dan ook. Of raden jullie mij eerst aan om de patch en nvidea drivers te installeren? thx voor jullie reacties. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
pitbul Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 december 2008 ja ik zou eerst de patch proberen want een processor kost veel geld bij mij doet gta 4 het stotterend omdat ik een 1.6ghz. heb (dual core) en met de patch wel minder dus als ik jou was zou ik eerst de patch proberen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
TaartJJ~! Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 december 2008 De 3 GHz Pentium D moet voldoende zijn om te kunnen spelen o_O Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Limbolander Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 december 2008 ik neem aan dat je vader de Intel E8400 heeft? en welke heb jij dan, dat is namelijk erg belangrijk, zoveel heb je niet aan alleen het aantal Ghz. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
TaartJJ~! Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 december 2008 ik neem aan dat je vader de Intel E8400 heeft? en welke heb jij dan, dat is namelijk erg belangrijk, zoveel heb je niet aan alleen het aantal Ghz. Waarschijnlijk de Pentium Dual Core 930 @ 3,0 GHz. Een vriend van mij heeft die ook. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Monotome Geplaatst: 28 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst: 28 december 2008 ik neem aan dat je vader de Intel E8400 heeft? en welke heb jij dan, dat is namelijk erg belangrijk, zoveel heb je niet aan alleen het aantal Ghz. Mijn vader heeft inderdaad de E8400 ikzelf heb de E6850 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
TaartJJ~! Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 december 2008 (bewerkt) de E6850 zou het spel goed moeten kunnen draaien :/ Ik was eerst in de war, ik dacht dat je een Pentium D had omdat je "Dual Core" zei Bewerkt: 28 december 2008 door RyanEnC Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Limbolander Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 december 2008 ik neem aan dat je vader de Intel E8400 heeft? en welke heb jij dan, dat is namelijk erg belangrijk, zoveel heb je niet aan alleen het aantal Ghz. Waarschijnlijk de Pentium Dual Core 930 @ 3,0 GHz. Een vriend van mij heeft die ook. E8400 en hogere versies zijn zowat de enigste met 6mb cache als ik het goed heb en ja met een E6850 moet het niet zo'n probleem zijn.. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Monotome Geplaatst: 28 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst: 28 december 2008 ik neem aan dat je vader de Intel E8400 heeft? en welke heb jij dan, dat is namelijk erg belangrijk, zoveel heb je niet aan alleen het aantal Ghz. Waarschijnlijk de Pentium Dual Core 930 @ 3,0 GHz. Een vriend van mij heeft die ook. E8400 en hogere versies zijn zowat de enigste met 6mb cache als ik het goed heb en ja met een E6850 moet het niet zo'n probleem zijn.. Zou het de 170 euro waard zijn om een 6mb te nemen ( de 8400 )? prijs / prestatie bedoel ik dan. met kerstmis dat voorbij is, staat het er wat beter voor financieel Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Limbolander Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 december 2008 ik neem aan dat je vader de Intel E8400 heeft? en welke heb jij dan, dat is namelijk erg belangrijk, zoveel heb je niet aan alleen het aantal Ghz. Waarschijnlijk de Pentium Dual Core 930 @ 3,0 GHz. Een vriend van mij heeft die ook. E8400 en hogere versies zijn zowat de enigste met 6mb cache als ik het goed heb en ja met een E6850 moet het niet zo'n probleem zijn.. Zou het de 170 euro waard zijn om een 6mb te nemen ( de 8400 )? prijs / prestatie bedoel ik dan. met kerstmis dat voorbij is, staat het er wat beter voor financieel nah, ik zou het nog een tijdje doen met je huidige processor, die is nu ook weer niet slecht of sterk verouderd wat is je moederbord trouwens? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Monotome Geplaatst: 28 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst: 28 december 2008 ik neem aan dat je vader de Intel E8400 heeft? en welke heb jij dan, dat is namelijk erg belangrijk, zoveel heb je niet aan alleen het aantal Ghz. Waarschijnlijk de Pentium Dual Core 930 @ 3,0 GHz. Een vriend van mij heeft die ook. E8400 en hogere versies zijn zowat de enigste met 6mb cache als ik het goed heb en ja met een E6850 moet het niet zo'n probleem zijn.. Zou het de 170 euro waard zijn om een 6mb te nemen ( de 8400 )? prijs / prestatie bedoel ik dan. met kerstmis dat voorbij is, staat het er wat beter voor financieel nah, ik zou het nog een tijdje doen met je huidige processor, die is nu ook weer niet slecht of sterk verouderd wat is je moederbord trouwens? Mobo is een Asus P5KC ( heeft 4xddr 2 slots en 2x DDR 3 slots ) en is al klaar voor als DDR 3 goedkoper wordt bedankt voor jullie reacties. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Limbolander Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 december 2008 Heb de twee processors eens langs elkaar gezet kwa specificaties, echt superveel verbetering zul je nu niet gaan zien, ik zou het persoonlijk die 170 euro niet waard wezen, je zou eens kunnen gaan proberen je processor over te klokken, 3.6ghz zal zo haalbaar zijn, heb zelf mijn FSB ook op 1600mhz draaien en heb een asus P5K Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.