JayKay Geplaatst: 28 december 2008 Rapport Geplaatst: 28 december 2008 (bewerkt) Ik heb voor mijn server deze plugin gedownload. Ik heb in het filterscript gezet dat hij een channel met de naam "#lvcopsrobbers" moet maken. Dan ga ik in mijn IRC-client en join ik mijn channel. Daar zit ik dan in en de EchoBot, maar we zijn allebei normale gebruikers. Hoe ik kan ik mezelf Owner maken en hoe kan ik berichten naar mijn server sturen? EDIT: mijn EchoBot is nu opeens Operator? Bewerkt: 28 december 2008 door JayKay Reageren
Traser Geplaatst: 6 januari 2009 Rapport Geplaatst: 6 januari 2009 Ik heb voor mijn server deze plugin gedownload.Ik heb in het filterscript gezet dat hij een channel met de naam "#lvcopsrobbers" moet maken. Dan ga ik in mijn IRC-client en join ik mijn channel. Daar zit ik dan in en de EchoBot, maar we zijn allebei normale gebruikers. Hoe ik kan ik mezelf Owner maken en hoe kan ik berichten naar mijn server sturen? EDIT: mijn EchoBot is nu opeens Operator? Ik zou er voor zorgen eerst je username te registeren, en daarna je kanaal te registreren, als je dat hebt gedaan word je als je joint Meteen een Operator "@", Je Bot is een geristreerd Script, en krijgt dus ook automatish een @. Mvg -Traser Reageren
Big Boss Geplaatst: 16 januari 2009 Rapport Geplaatst: 16 januari 2009 Misschien een beetje late reactie ... Maar toevallig heb ik vandaag ook deze plugin gedownload. Het eerste wat je moet doen, is jezelf, je echobot en het channel registreren. /msg NickServ register password email /msg ChanServ register channel password description Als je dat gedaan hebt, zo je normaal gezien een ~ voor je naam moeten krijgen, dit symbool betekent owner (eigenaar). Vervolgens, om je bot admin status te geven: /msg ChanServ SOP #channelname add BotNaam Dit commando voegt de bot toe aan de SuperOPerator lijst van het channel, zodat je bot gebruik kan maken van Kick, Ban, Mute, etc. Als je het goed hebt gedaan, en je je bot nogmaals het kanaal laat joinen (filterscript opnieuw laden) geeft ChanServ automatisch een & aan je bot (SuperOp). Berichten naar de server sturen doe je (als je niets veranderd hebt) met !say <text>. Reageren
JayKay Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 16 januari 2009 Misschien een beetje late reactie ...Maar toevallig heb ik vandaag ook deze plugin gedownload. Het eerste wat je moet doen, is jezelf, je echobot en het channel registreren. /msg NickServ register password email /msg ChanServ register channel password description Als je dat gedaan hebt, zo je normaal gezien een ~ voor je naam moeten krijgen, dit symbool betekent owner (eigenaar). Vervolgens, om je bot admin status te geven: /msg ChanServ SOP #channelname add BotNaam Dit commando voegt de bot toe aan de SuperOPerator lijst van het channel, zodat je bot gebruik kan maken van Kick, Ban, Mute, etc. Als je het goed hebt gedaan, en je je bot nogmaals het kanaal laat joinen (filterscript opnieuw laden) geeft ChanServ automatisch een & aan je bot (SuperOp). Berichten naar de server sturen doe je (als je niets veranderd hebt) met !say <text>. Oke, die eerste registratie werkt inderdaad, maar als ik de channel probeer te registreren krijg ik dit bericht: "-ChanServ- You must be a channel operator to register the channel". Hoe krijg ik mezelf dan Operator? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.