Jump to content

Simpele actor spawn = sa crash.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Je mag in dit geval echt niet end_thread gebruiken. Dacht dat je dat als CLEO'er wel wist. Er is namelijk geen echte cleo missie gemaakt, maar een "gewone" cleo file.

Net wat als Beagle zei, het mag wel.

Ik ondervind hiermee geen problemen.

Never use the opcode 004E in the CLEO-threads. They work separately from the common threads, so the using of this opcode will cause an error. Use the opcode 0A93, if you need to stop a CLEO-thread. Conversely, never use the opcode 0A93 in the CLEO-missions, but instead use the 004E to cancel a mission.

heb niet alles wat op de SB staat onthouden :7:puh:

misschien komt het omdat ik laatste tijd niet meer script....

binnenkort begin ik ook weer... :Y

Bewerkt: door BC7
  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Bierbuikje

40

• Dutchy3010

32

• Beagle

8

• Crypteq

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
Net wat als Beagle zei, het mag wel.

Ik ondervind hiermee geen problemen.

Waarschijnlijk heb je dus nooit dat je een script af laat lopen, maar een alsmaar doorgaand script. Als de code er niet komt, is er ook geen crash. Daarnaast kan het zijn dat het niet altijd fout is. Wat de maker van SannyBuilder en CLEO zegt, lijkt me erg geloofwaardig.

Geplaatst:

Ik heb wat lopen klungelen met de cam en het gaat steeds beter. :) Maar nu heeft een missie ook nog een naam, en tsja. Dat wordt een probleempje, want ik weet niet hoe dat moet. Ik heb wat lopen sneupen door de main.scm en daar worden telkens teksten geladen uit de american.gxt. Weet iemand hoe je zelf een naam of text in beeld kan laten verschijnen?

Geplaatst:
Ik heb wat lopen klungelen met de cam en het gaat steeds beter. :) Maar nu heeft een missie ook nog een naam, en tsja. Dat wordt een probleempje, want ik weet niet hoe dat moet. Ik heb wat lopen sneupen door de main.scm en daar worden telkens teksten geladen uit de american.gxt. Weet iemand hoe je zelf een naam of text in beeld kan laten verschijnen?

Dan moet je gebruik maken van fxt bestanden.

ga naar de sannybuildermap: ..\Sanny Builder 3\tools\CLEO3\plugins\gxthook

dan kopieer je het bestand GxtHook.cleo naar je cleo map.

dan maak je in je cleo map een map en die noem je: Cleo_text

In die map kan je tekstbestanden opslaan met de extensie .fxt.

Hoe gebruik je fxt bestanden?

je moet eerst de naam van de tekst, spatie en dan de tekst.

tekst1 dit is een voorbeeldtest

dan sla je het zo op: naam.fxt

die sla je op in de map Cleo_text

om de tekst in gta sa te krijgen doe je bijv:

00BA: show_text_styled GXT 'tekst1' time 1000 style 2

Ik hoop dat je t snapt... :cya:

Ja. Je kan de American.gxt aanpassen, maar als je CLEO gebruikt hoeft dit helemaal niet. Als je de CLEO plugin "GXTHook.CLEO" hebt, kan je zelf GXT's maken, maar die heten dan: FXT (F 4 Fake). Deze kan je simpel met kladblok schrijven. Voorbeeld:

GTAF GTAForum FTW
CO Cool
DOOD Je bent dood gegaan, je start bij het ziekenhuis.

Een fout voorbeeld:

G T A GTAForum FTW
C O Cool
D O O D Je bent dood gegaan, je start bij het ziekenhuis.

Dit sla je op als "FXT". Dan moet je een nieuwe map ín de CLEO map aanmaken, genaamd "cleo_text". Hier zet je dan je FXT bestand in. Als je dan in CLEO iets met tekst doet, zoekt hij én in American.gxt én in de FXT's die in de map "cleo_text" staan. Zorg dus niet dat je namen gebruikt die al in de american.gxt zijn gebruikt, anders krijg je misschien verkeerde tekst :puh:

Om tekst te laten verschijnen, heb je weer verschillende opcodes. Er zijn verschillende stijlen:

00BA: show_text_styled GXT 'BEEFY' time 1000 style 2  // Beefy Baron
00BB: show_text_lowpriority GXT 'IE23' time 3000 flag 1  // ~s~This vehicle is not required for export.
00BC: show_text_highpriority GXT 'MTIME3' time 1000 flag 1  // ~s~Come back between 9:00 and 17:00.
03E5: show_text_box 'HELP101'  // Respect can be earned be passing certain missions, killing rival gangs members, gaining territory and tagging.
0512: show_permanent_text_box 'HOSP_1'  // If your health reaches zero, you will pass out and you will be treated at the local medical center.

Dan vul je in de "" je FXT naam in. Bij "time" voer je de tijd dat het moet verschijnen in MS in. Bij "style" kan je kiezen tussen stijl 1 t/m 7. Dat zijn allemaal verschillende soorten stijlen. De textboxen zijn de zwarte vakjes links boven. Permanent textbox = die altijd blijft staan, die je weer kan verwijderen met "03E6: remove_text_box". De andere, show_text_box, is eentje die voor even blijft staan. Die gaat vanzelf weer weg.

Je kan ook opmaak in je text zetten, door in je FXT het volgende te zetten:

ROO ~R~Dit is rood~R~
BLA ~B~Dit is blauw~B~
GEE ~Y~Dit is geel~Y~

Het kan zijn dat de blauw en geel niet werken, maar zo werken ze wel, experimenteren dus! Je kan ook getallen invoeren, wil je dit, moet je nog even zeggen ^_^

EDIT: BC7 was me voor ^_^

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:

Mijn auto's worden niet gespawnt, zeker weer zo'n beginnersfout waar ik tegenaan loop. :?

{$CLEO .CS}

:LadenBegin
Model.Load(#FREEWAY)
038B: load_requested_models

:ControleBegin
wait 0
if
   not Model.Available(#FREEWAY)
else_jump @Kenteken
wait 0
jump @ControleBegin    

:Kenteken
0674: set_car_model #FREEWAY numberplate "SKITTLES"

:PlaatsenBegin
$SKITBIKE1 = Car.Create(#FREEWAY, -67.9488, -1598.6014, 2.8119)
$SKITBIKE2 = Car.Create(#FREEWAY, -72.8093, -1594.6622, 2.668)
$SKITBIKE3 = Car.Create(#FREEWAY, -70.2901, -1582.1083, 2.673)
$SKITBIKE4 = Car.Create(#FREEWAY, -65.2751, -1580.9999, 2.6745)
$SKITBIKE5 = Car.Create(#FREEWAY, -59.466, -1585.1843, 2.668)
$SKITBIKE6 = Car.Create(#FREEWAY, -71.195, -1589.3629, 2.6743)
Car.Angle($SKITBIKE1) = 273.4299
Car.Angle($SKITBIKE2) = 241.4456
Car.Angle($SKITBIKE3) = 205.9365
Car.Angle($SKITBIKE4) = 170.1087
Car.Angle($SKITBIKE5) = 209.2188
Car.Angle($SKITBIKE6) = 278.3708
Model.Destroy(#FREEWAY)
0A93: end_custom_thread

Geplaatst:

Je spawnt de freeway's te ver weg, dus je moet een check maken of je in de buurt bent. Anders zakken ze door de grond.

Daarnaast moet je voor elke freeway een "0674" opcode hebben, mits je natuurlijk dat nummerbord op elke freeway wil hebben.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik probeer nu een normale actor te laten rijden naar $Player_actor. Dus ik bedacht het volgende:

Car.DriveTo(11@, $PLAYER_ACTOR, $PLAYER_ACTOR, $PLAYER_ACTOR)

Maar dit werkt van geen kant, heel san andreas start niet eens op. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de auto (11@) de $Player_Actor achtervolgd? Ik heb het idee dat je iets moet doen met 'Get_Coords($Player_Actor)', maar deze regel kon ik niet terugvinden in de main.scm dus heb ik die niet gebruikt.

Alvast bedankt. :tu:

Geplaatst:
Car.DriveTo(11@, $PLAYER_ACTOR, $PLAYER_ACTOR, $PLAYER_ACTOR)

Ik neem aan dat die laatste drie variabelen coördinaten zijn, en dus geen actor. Logisch dat hij daarop crasht...

04C4: store_coords_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 from_actor 215@ with_offset 0.0 0.0 0.0

Met deze opcode kan je de coördinaten van de player (of een andere actor) zoeken. Daar kan je dus de variabelen van invullen in een andere opcode.

Geplaatst:

Mijn script werkt niet, san andreas start nog steeds niet op en ik kan de fout niet ontdekken. :N

{$CLEO .CS}

:Laden
Model.Load(#VWFYWAI)
Model.Load(#MP5LNG)
Model.Load(#SANCHEZ)

:Laden2
Model.Load(#VWFYWAI)
Model.Load(#MP5LNG)
Model.Load(#SANCHEZ)

:Controle
wait 0
if or
   not Model.Available(#VWFYWAI)
   not Model.Available(#MP5LNG)
   not Model.Available(#SANCHEZ)
jump @Controle

:Onheilbegin
wait 0
if
   00EC:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2490.563 -1688.95 radius 80.0 80.0
else_jump @Onheilbegin

:Onheil
11@ = Car.Create(#PIZZABOY, 2490.563, -1688.95, 13.51973)
0129: 10@ = create_actor_pedtype 8 model #FAM1 in_car 11@ driverseat
01B2: give_actor 10@ weapon 29 ammo 30000 // Load the weapon model before using this
01B9: set_actor 10@ armed_weapon_to 29
05E2: AS_actor 10@ kill_actor $PLAYER_ACTOR
Actor.WeaponAccuracy(10@) = 90
Actor.Health(10@) = 2000
0350: set_actor 10@ maintain_position_when_attacked 1
Car.SetToPsychoDriver(11@)
04C4: store_coords_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0.0 0.0 0.0
Car.DriveTo(11@, $TEMPVAR_FLOAT_1, $TEMPVAR_FLOAT_2, $TEMPVAR_FLOAT_3)

Model.Destroy(#VWFYWAI)
Model.Destroy(#MP5LNG)
Model.Destroy(#SANCHEZ)

:Dood
wait 0
if or
   Actor.Dead(10@)
   Actor.Dead($PLAYER_ACTOR)
else_jump @Dood

Model.Destroy(10@)
Model.Destroy(11@)

jump @Laden2

0A93: end_custom_thread

Weet iemand wat deze fout is? :(

Als ik het goed zie moet je #FAM1 nog laden.

Voor zover ik zie doe je ook niks met #VWFYWAI, ook al levert dit volgens mij geen error op.

PS: Het kan zijn dat ik niet heb opgelet in het topic, maar waarom laad je alles dubbel?

Edit: @Hieronder: Klopt, die zag ik misschien over het hoofd.

Bewerkt: door Donald F. Duck
Geplaatst:
Als ik het goed zie moet je #FAM1 nog laden.

Voor zover ik zie doe je ook niks met #VWFYWAI, ook al levert dit volgens mij geen error op.

PS: Het kan zijn dat ik niet heb opgelet in het topic, maar waarom laad je alles dubbel?

Sterker nog, hij heeft eerder "#PIZZABOY" ook nog niet geladen...

Geplaatst:

Oeps, ik heb geslapen tijdens het maken van deze missie denk ik. :$ Ik heb regels gebruikt uit mijn andere bestanden voor deze zodat het wat makkelijker voor mij is, maar ben vergeten ze goed te wijzigen. :$

Geplaatst:

Ik probeer een textbox te plaatsen, maar hij verschijnt helaas niet. :N

Dit is mijn code:

:MissieI
0512: show_permanent_text_box 'Rijkbierbuikje' // Je bent in nu in de geld zone en krijgt de hele tijd 10 dollar.
wait 10000	  
03E6: remove_text_box 
jump @MissieII

En dit is mijn FXT tekst:

Je bent nu in de geld zone en krijgt de hele tijd 10 dollar.

Als ik SA opstart dan krijg ik de textbox niet te zien en na de 10000 ms (10 seconden) vervolgt de missie zich hoe het moet. Maar ik weet niet waar dit aan ligt. :N

Ik heb het FXT bestand zo opgeslagen:

Kladblok geopend -> Tekst ingetikt -> Opslaan als -> "Alle bestanden" geselecteerd -> "ANSI" geselecteerd (stond er al) -> opgeslagen in de map "CLEO_TEXT".

Weet iemand wat er aan de hand is?

Alvast bedankt. :tu:

Bierbuikje

Ik denk dat je 2 dingen fout hebt gedaan:

1. Jou FXT "ID" staat er denk ik niet bij. Jij hebt "rijkbierbuikje" ingevuld, maar je verteld dat je alleen de tekst in een tekstbestand hebt opgeslagen. Ik raad je eerst aan een kortere naam te zoeken, en dan het volgende te gebruiken:

BB1 Je bent in nu in de geld zone en krijgt de hele tijd 10 dollar.

Dan voer je bij:

0512: show_permanent_text_box 'Rijkbierbuikje' // Je bent in nu in de geld zone en krijgt de hele tijd 10 dollar.

dit in:

0512: show_permanent_text_box 'BB1' // Je bent in nu in de geld zone en krijgt de hele tijd 10 dollar.

2. Heb je je tekstbestand wel als .fxt extensie opgeslagen (het is niet hoofdlettergevoelig, BTW)?

EDIT: Je kan ook een textbox laten zien met:

03E5: show_text_box 'HELP101'  // Respect can be earned be passing certain missions, killing rival gangs members, gaining territory and tagging.

Dit verdwijnt automatisch weer, dan hoef je niet 1000ms te wachten voor hij verder gaat met het script ^_^ Natuurlijk wel bij HELP101 je eigen FXT "ID" invoeren :puh:

Bewerkt: door Beagle

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...