Crypteq Geplaatst: 28 januari 2009 Rapport Geplaatst: 28 januari 2009 (bewerkt) Je mag in dit geval echt niet end_thread gebruiken. Dacht dat je dat als CLEO'er wel wist. Er is namelijk geen echte cleo missie gemaakt, maar een "gewone" cleo file. Net wat als Beagle zei, het mag wel. Ik ondervind hiermee geen problemen. Never use the opcode 004E in the CLEO-threads. They work separately from the common threads, so the using of this opcode will cause an error. Use the opcode 0A93, if you need to stop a CLEO-thread. Conversely, never use the opcode 0A93 in the CLEO-missions, but instead use the 004E to cancel a mission. heb niet alles wat op de SB staat onthouden misschien komt het omdat ik laatste tijd niet meer script.... binnenkort begin ik ook weer... Bewerkt: 28 januari 2009 door BC7 Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 28 januari 2009 Rapport Geplaatst: 28 januari 2009 Net wat als Beagle zei, het mag wel.Ik ondervind hiermee geen problemen. Waarschijnlijk heb je dus nooit dat je een script af laat lopen, maar een alsmaar doorgaand script. Als de code er niet komt, is er ook geen crash. Daarnaast kan het zijn dat het niet altijd fout is. Wat de maker van SannyBuilder en CLEO zegt, lijkt me erg geloofwaardig. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 1 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 Ik heb wat lopen klungelen met de cam en het gaat steeds beter. Maar nu heeft een missie ook nog een naam, en tsja. Dat wordt een probleempje, want ik weet niet hoe dat moet. Ik heb wat lopen sneupen door de main.scm en daar worden telkens teksten geladen uit de american.gxt. Weet iemand hoe je zelf een naam of text in beeld kan laten verschijnen? Reageren
Crypteq Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 Ik heb wat lopen klungelen met de cam en het gaat steeds beter. Maar nu heeft een missie ook nog een naam, en tsja. Dat wordt een probleempje, want ik weet niet hoe dat moet. Ik heb wat lopen sneupen door de main.scm en daar worden telkens teksten geladen uit de american.gxt. Weet iemand hoe je zelf een naam of text in beeld kan laten verschijnen? Dan moet je gebruik maken van fxt bestanden. ga naar de sannybuildermap: ..\Sanny Builder 3\tools\CLEO3\plugins\gxthook dan kopieer je het bestand GxtHook.cleo naar je cleo map. dan maak je in je cleo map een map en die noem je: Cleo_text In die map kan je tekstbestanden opslaan met de extensie .fxt. Hoe gebruik je fxt bestanden? je moet eerst de naam van de tekst, spatie en dan de tekst. tekst1 dit is een voorbeeldtest dan sla je het zo op: naam.fxt die sla je op in de map Cleo_text om de tekst in gta sa te krijgen doe je bijv: 00BA: show_text_styled GXT 'tekst1' time 1000 style 2 Ik hoop dat je t snapt... Reageren
Beagle Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 (bewerkt) Ik heb wat lopen klungelen met de cam en het gaat steeds beter. Maar nu heeft een missie ook nog een naam, en tsja. Dat wordt een probleempje, want ik weet niet hoe dat moet. Ik heb wat lopen sneupen door de main.scm en daar worden telkens teksten geladen uit de american.gxt. Weet iemand hoe je zelf een naam of text in beeld kan laten verschijnen? Ja. Je kan de American.gxt aanpassen, maar als je CLEO gebruikt hoeft dit helemaal niet. Als je de CLEO plugin "GXTHook.CLEO" hebt, kan je zelf GXT's maken, maar die heten dan: FXT (F 4 Fake). Deze kan je simpel met kladblok schrijven. Voorbeeld: GTAF GTAForum FTW CO Cool DOOD Je bent dood gegaan, je start bij het ziekenhuis. Een fout voorbeeld: G T A GTAForum FTW C O Cool D O O D Je bent dood gegaan, je start bij het ziekenhuis. Dit sla je op als "FXT". Dan moet je een nieuwe map ín de CLEO map aanmaken, genaamd "cleo_text". Hier zet je dan je FXT bestand in. Als je dan in CLEO iets met tekst doet, zoekt hij én in American.gxt én in de FXT's die in de map "cleo_text" staan. Zorg dus niet dat je namen gebruikt die al in de american.gxt zijn gebruikt, anders krijg je misschien verkeerde tekst Om tekst te laten verschijnen, heb je weer verschillende opcodes. Er zijn verschillende stijlen: 00BA: show_text_styled GXT 'BEEFY' time 1000 style 2 // Beefy Baron 00BB: show_text_lowpriority GXT 'IE23' time 3000 flag 1 // ~s~This vehicle is not required for export. 00BC: show_text_highpriority GXT 'MTIME3' time 1000 flag 1 // ~s~Come back between 9:00 and 17:00. 03E5: show_text_box 'HELP101' // Respect can be earned be passing certain missions, killing rival gangs members, gaining territory and tagging. 0512: show_permanent_text_box 'HOSP_1' // If your health reaches zero, you will pass out and you will be treated at the local medical center. Dan vul je in de "" je FXT naam in. Bij "time" voer je de tijd dat het moet verschijnen in MS in. Bij "style" kan je kiezen tussen stijl 1 t/m 7. Dat zijn allemaal verschillende soorten stijlen. De textboxen zijn de zwarte vakjes links boven. Permanent textbox = die altijd blijft staan, die je weer kan verwijderen met "03E6: remove_text_box". De andere, show_text_box, is eentje die voor even blijft staan. Die gaat vanzelf weer weg. Je kan ook opmaak in je text zetten, door in je FXT het volgende te zetten: ROO ~R~Dit is rood~R~ BLA ~B~Dit is blauw~B~ GEE ~Y~Dit is geel~Y~ Het kan zijn dat de blauw en geel niet werken, maar zo werken ze wel, experimenteren dus! Je kan ook getallen invoeren, wil je dit, moet je nog even zeggen EDIT: BC7 was me voor Bewerkt: 1 februari 2009 door Beagle Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 februari 2009 Mijn auto's worden niet gespawnt, zeker weer zo'n beginnersfout waar ik tegenaan loop. {$CLEO .CS} :LadenBegin Model.Load(#FREEWAY) 038B: load_requested_models :ControleBegin wait 0 if not Model.Available(#FREEWAY) else_jump @Kenteken wait 0 jump @ControleBegin :Kenteken 0674: set_car_model #FREEWAY numberplate "SKITTLES" :PlaatsenBegin $SKITBIKE1 = Car.Create(#FREEWAY, -67.9488, -1598.6014, 2.8119) $SKITBIKE2 = Car.Create(#FREEWAY, -72.8093, -1594.6622, 2.668) $SKITBIKE3 = Car.Create(#FREEWAY, -70.2901, -1582.1083, 2.673) $SKITBIKE4 = Car.Create(#FREEWAY, -65.2751, -1580.9999, 2.6745) $SKITBIKE5 = Car.Create(#FREEWAY, -59.466, -1585.1843, 2.668) $SKITBIKE6 = Car.Create(#FREEWAY, -71.195, -1589.3629, 2.6743) Car.Angle($SKITBIKE1) = 273.4299 Car.Angle($SKITBIKE2) = 241.4456 Car.Angle($SKITBIKE3) = 205.9365 Car.Angle($SKITBIKE4) = 170.1087 Car.Angle($SKITBIKE5) = 209.2188 Car.Angle($SKITBIKE6) = 278.3708 Model.Destroy(#FREEWAY) 0A93: end_custom_thread Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 7 februari 2009 Rapport Geplaatst: 7 februari 2009 Je spawnt de freeway's te ver weg, dus je moet een check maken of je in de buurt bent. Anders zakken ze door de grond. Daarnaast moet je voor elke freeway een "0674" opcode hebben, mits je natuurlijk dat nummerbord op elke freeway wil hebben. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 7 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 maart 2009 Ik probeer nu een normale actor te laten rijden naar $Player_actor. Dus ik bedacht het volgende: Car.DriveTo(11@, $PLAYER_ACTOR, $PLAYER_ACTOR, $PLAYER_ACTOR) Maar dit werkt van geen kant, heel san andreas start niet eens op. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de auto (11@) de $Player_Actor achtervolgd? Ik heb het idee dat je iets moet doen met 'Get_Coords($Player_Actor)', maar deze regel kon ik niet terugvinden in de main.scm dus heb ik die niet gebruikt. Alvast bedankt. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 7 maart 2009 Rapport Geplaatst: 7 maart 2009 Car.DriveTo(11@, $PLAYER_ACTOR, $PLAYER_ACTOR, $PLAYER_ACTOR) Ik neem aan dat die laatste drie variabelen coördinaten zijn, en dus geen actor. Logisch dat hij daarop crasht... 04C4: store_coords_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 from_actor 215@ with_offset 0.0 0.0 0.0 Met deze opcode kan je de coördinaten van de player (of een andere actor) zoeken. Daar kan je dus de variabelen van invullen in een andere opcode. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 8 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Mijn script werkt niet, san andreas start nog steeds niet op en ik kan de fout niet ontdekken. {$CLEO .CS} :Laden Model.Load(#VWFYWAI) Model.Load(#MP5LNG) Model.Load(#SANCHEZ) 038B: load_requested_models :Laden2 Model.Load(#VWFYWAI) Model.Load(#MP5LNG) Model.Load(#SANCHEZ) 038B: load_requested_models :Controle wait 0 if or not Model.Available(#VWFYWAI) not Model.Available(#MP5LNG) not Model.Available(#SANCHEZ) jump @Controle :Onheilbegin wait 0 if 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2490.563 -1688.95 radius 80.0 80.0 else_jump @Onheilbegin :Onheil 11@ = Car.Create(#PIZZABOY, 2490.563, -1688.95, 13.51973) 0129: 10@ = create_actor_pedtype 8 model #FAM1 in_car 11@ driverseat 01B2: give_actor 10@ weapon 29 ammo 30000 // Load the weapon model before using this 01B9: set_actor 10@ armed_weapon_to 29 05E2: AS_actor 10@ kill_actor $PLAYER_ACTOR Actor.WeaponAccuracy(10@) = 90 Actor.Health(10@) = 2000 0350: set_actor 10@ maintain_position_when_attacked 1 Car.SetToPsychoDriver(11@) 04C4: store_coords_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0.0 0.0 0.0 Car.DriveTo(11@, $TEMPVAR_FLOAT_1, $TEMPVAR_FLOAT_2, $TEMPVAR_FLOAT_3) Model.Destroy(#VWFYWAI) Model.Destroy(#MP5LNG) Model.Destroy(#SANCHEZ) :Dood wait 0 if or Actor.Dead(10@) Actor.Dead($PLAYER_ACTOR) else_jump @Dood Model.Destroy(10@) Model.Destroy(11@) jump @Laden2 0A93: end_custom_thread Weet iemand wat deze fout is? Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 (bewerkt) Als ik het goed zie moet je #FAM1 nog laden. Voor zover ik zie doe je ook niks met #VWFYWAI, ook al levert dit volgens mij geen error op. PS: Het kan zijn dat ik niet heb opgelet in het topic, maar waarom laad je alles dubbel? Edit: @Hieronder: Klopt, die zag ik misschien over het hoofd. Bewerkt: 8 maart 2009 door Donald F. Duck Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Als ik het goed zie moet je #FAM1 nog laden.Voor zover ik zie doe je ook niks met #VWFYWAI, ook al levert dit volgens mij geen error op. PS: Het kan zijn dat ik niet heb opgelet in het topic, maar waarom laad je alles dubbel? Sterker nog, hij heeft eerder "#PIZZABOY" ook nog niet geladen... Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 8 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Oeps, ik heb geslapen tijdens het maken van deze missie denk ik. :$ Ik heb regels gebruikt uit mijn andere bestanden voor deze zodat het wat makkelijker voor mij is, maar ben vergeten ze goed te wijzigen. :$ Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 9 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 maart 2009 Ik probeer een textbox te plaatsen, maar hij verschijnt helaas niet. Dit is mijn code: :MissieI 0512: show_permanent_text_box 'Rijkbierbuikje' // Je bent in nu in de geld zone en krijgt de hele tijd 10 dollar. wait 10000 03E6: remove_text_box jump @MissieII En dit is mijn FXT tekst: Je bent nu in de geld zone en krijgt de hele tijd 10 dollar. Als ik SA opstart dan krijg ik de textbox niet te zien en na de 10000 ms (10 seconden) vervolgt de missie zich hoe het moet. Maar ik weet niet waar dit aan ligt. Ik heb het FXT bestand zo opgeslagen: Kladblok geopend -> Tekst ingetikt -> Opslaan als -> "Alle bestanden" geselecteerd -> "ANSI" geselecteerd (stond er al) -> opgeslagen in de map "CLEO_TEXT". Weet iemand wat er aan de hand is? Alvast bedankt. Bierbuikje Reageren
Beagle Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 (bewerkt) Ik denk dat je 2 dingen fout hebt gedaan: 1. Jou FXT "ID" staat er denk ik niet bij. Jij hebt "rijkbierbuikje" ingevuld, maar je verteld dat je alleen de tekst in een tekstbestand hebt opgeslagen. Ik raad je eerst aan een kortere naam te zoeken, en dan het volgende te gebruiken: BB1 Je bent in nu in de geld zone en krijgt de hele tijd 10 dollar. Dan voer je bij: 0512: show_permanent_text_box 'Rijkbierbuikje' // Je bent in nu in de geld zone en krijgt de hele tijd 10 dollar. dit in: 0512: show_permanent_text_box 'BB1' // Je bent in nu in de geld zone en krijgt de hele tijd 10 dollar. 2. Heb je je tekstbestand wel als .fxt extensie opgeslagen (het is niet hoofdlettergevoelig, BTW)? EDIT: Je kan ook een textbox laten zien met: 03E5: show_text_box 'HELP101' // Respect can be earned be passing certain missions, killing rival gangs members, gaining territory and tagging. Dit verdwijnt automatisch weer, dan hoef je niet 1000ms te wachten voor hij verder gaat met het script Natuurlijk wel bij HELP101 je eigen FXT "ID" invoeren Bewerkt: 10 maart 2009 door Beagle Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.