Mania-92 Geplaatst: 31 december 2008 Rapport Geplaatst: 31 december 2008 (bewerkt) Het klinkt misschien cru maar al die joden moeten gewoon oprotten uit Israël, de grond is van de Palestijnen en ze zijn gewoon verjaagd zodat de joden na WOII ergens bijeen gedropt konden worden..Als een "vluchteling" mijn huis totaal overneemt en ik moest maar in de kelder gaan wonen dan was ook pissed geweest, ik snap die Palestijnen volledig.. De Joden werden in 1917 gesteund door het Verenigd Koninkrijk voor een Joods nationaal tehuis in Palestina. Lees voor de rest deze pagina van Wikipedia over de geschiedenis van Israël. Dat de immigratie vervolgens zo groot zou worden, was niet voorspeld. Het is eigenlijk steeds meer uit de hand gaan lopen. Ik vind dat er van beide kanten gewoon kinderachtig wordt gedragen. Ze hebben het land verdeeld, en toch blijven ze elkaar met raketten bestoken, en er is zelfs een muur gebouwd om de Palestijnse terroristen uit Israël te houden. Ik vraag me af of er ooit vreedzaam geleefd kan worden. Al worden ze gesteund door god himself, ze hebben totaal geen recht op dat land, dat land is van de Palestijnen, klaar, punt. Eerlijk verdelen kun je het niet, het is gewoon debiel dat ze zomaar de helft van het land van de Palestijnen krijgen, of mag ik ook zomaar de helft van jou huis hebben? Ik vind dat de Palestijnen nog vrij mild zijn, als iemand de helft van mijn huis inpikt en zorgt met geweld ervoor niet te vertrekken dan gooi ik hem met 2 satéprikkers in de ogen, een mes in het hart en 10 kogels in de schedel de straat op.. Bewerkt: 31 december 2008 door Mania-92 Reageren
Woetsha Geplaatst: 1 januari 2009 Rapport Geplaatst: 1 januari 2009 Hadden de Palestijnen zich maar aan de afspraken moeten houden, ik had het zelfde gedaan als ik leider was van Israël!Dus jij zou duizenden onschuldige mensen doden, waarvan baby's, kinderen,... . Jij bent zeker een Anti-Palestijn ofwat?Ik vind het volkomen belachelijk als je gaat zeggen dat Hamas een terroristische groep is en dat je dan gaat zeggen dat Israel, die dubbel zoveel raketten afvuurt op onschuldige mensen, het uit zelfverdediging doet. Reageren
AwiVC Geplaatst: 1 januari 2009 Rapport Geplaatst: 1 januari 2009 (bewerkt) Hadden de Palestijnen zich maar aan de afspraken moeten houden, ik had het zelfde gedaan als ik leider was van Israël!Dus jij zou duizenden onschuldige mensen doden, waarvan baby's, kinderen,... . Jij bent zeker een Anti-Palestijn ofwat?Ik vind het volkomen belachelijk als je gaat zeggen dat Hamas een terroristische groep is en dat je dan gaat zeggen dat Israel, die dubbel zoveel raketten afvuurt op onschuldige mensen, het uit zelfverdediging doet. Ja, met als enig verschil dat Hamas een terroristische groep is, en ik heb al eerder uitgelegd dat die doelwitten in de Gaza waar burgers aanwezig zijn, bom/ wapen opslagplaatsen zijn. Hamas is een terroristische organisatie, dat zullen ze zelf beamen als je het ze vraagt.. ze hébben geen officieel leger. Een andere reden is dat de mensen in Gaza veel primitiever wonen, in Israël heeft iedereen een verstevigde kelder, hierdoor worden de dodenaantallen ook veel kleiner. Bewerkt: 1 januari 2009 door AwiVC Reageren
Wesley Geplaatst: 1 januari 2009 Rapport Geplaatst: 1 januari 2009 Hadden de Palestijnen zich maar aan de afspraken moeten houden, ik had het zelfde gedaan als ik leider was van Israël!Dus jij zou duizenden onschuldige mensen doden, waarvan baby's, kinderen,... . Jij bent zeker een Anti-Palestijn ofwat?Ik vind het volkomen belachelijk als je gaat zeggen dat Hamas een terroristische groep is en dat je dan gaat zeggen dat Israel, die dubbel zoveel raketten afvuurt op onschuldige mensen, het uit zelfverdediging doet. Misschien even beter lezen manneke: Ik vind de aanvallen van Israël heel erg logisch, de Palestijnse rebellen hebben zich niet aan de regels gehouden, de afspraak was: Staak-het-vuren. En de Palestijnen hebben zich niet hier aan gehouden.Ik vind het nou echt logisch dat Israël dit doet, ik vind het dan niet kloppen dat ze burgers doden, maar dit is gewoon puur verdedigen, en ik vind het wederom logisch. Hadden de Palestijnen zich maar aan de afspraken moeten houden, ik had het zelfde gedaan als ik leider was van Israël! Verder kijken/lezen dan je neus lang is. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 1 januari 2009 Rapport Geplaatst: 1 januari 2009 Wesley_GTA, hoezo verdedigt Israël zich? Zij komen dat land binnengedrongen, zij jatten de grond van de Palestijnen, zij worden "rijk" en de Palestijnen laten ze in de stront zitten.. Nou als ik een Palestijn was was ik ook vrij pissed geweest.. Israël heeft gewoon ordinair een land overgenomen waar ze totaal geen recht op hadden.. Moge de Palestijnse raketten veel doel treffen.. Reageren
Dieko Geplaatst: 1 januari 2009 Rapport Geplaatst: 1 januari 2009 Heel erg raar. Onder de topic zie ik een advertentie Hebreeuws leren. Het houdt nooit op tussen Israël en Palestijnen Als Israël nou een klein stukje land geeft aan de Palestijnen en daarna aan hun lot overlaten, misschien dat er dan verschil komt. Reageren
TomHagen Geplaatst: 1 januari 2009 Rapport Geplaatst: 1 januari 2009 Al worden ze gesteund door god himself, ze hebben totaal geen recht op dat land, dat land is van de Palestijnen, klaar, punt. Eerlijk verdelen kun je het niet, het is gewoon debiel dat ze zomaar de helft van het land van de Palestijnen krijgen, of mag ik ook zomaar de helft van jou huis hebben?Ik vind dat de Palestijnen nog vrij mild zijn, als iemand de helft van mijn huis inpikt en zorgt met geweld ervoor niet te vertrekken dan gooi ik hem met 2 satéprikkers in de ogen, een mes in het hart en 10 kogels in de schedel de straat op.. Zomaar? Het is niet zo dat ze met z'n allen dat land zijn binnengevallen. Het is gewoon steeds drukker geworden, omdat de Britten het land zijn binnengevallen zodat er Joden hun eigen staat konden stichten. Overigens was het toen deel van het Ottomaanse Rijk.Tijdens de Eerste Wereldoorlog kozen de Ottomanen de kant van de Duitsers. De Britten wisten de steun van de Arabieren te winnen die genoeg hadden van de Turkse overheersing. De Engelse officier T.E. Lawrence wierp zich op als leider van Arabische guerrilla-strijders, en identificeerde zich meer met de Arabische zaak dan goed was voor zijn carrière, waarmee hij de bijnaam 'Lawrence of Arabia' verdiende. Er waren om de Arabieren te paaien, allerlei beloftes gedaan over zelfbestuur, die na de oorlog niet of nauwelijks werden waargemaakt. Bovendien werd de kiem gelegd voor het Arabisch-Israëlisch conflict, omdat tegelijkertijd aan de zionistische joden een thuisland werd beloofd in Palestina. Hoewel de Arabische inbreng gering was, betekende WO I het einde van de aanwezigheid van de Ottomanen in het Midden-Oosten. Dit leidde na de oorlog tot de vorming van de staten Irak, Libanon, Palestina, Syrië en Transjordanië. Deze vielen echter in Franse en Britse invloedssferen Het ligt dus allemaal wat ingewikkelder dan wat jij zegt. Het is niet zo dat de Joden dachten, van 'Héé kom we gaan de Palestijnen eens verdrijven met geweld, want wij willen daar nu wonen'. Reageren
AwiVC Geplaatst: 1 januari 2009 Rapport Geplaatst: 1 januari 2009 Wesley_GTA, hoezo verdedigt Israël zich? Zij komen dat land binnengedrongen, zij jatten de grond van de Palestijnen, zij worden "rijk" en de Palestijnen laten ze in de stront zitten..Nou als ik een Palestijn was was ik ook vrij pissed geweest.. Israël heeft gewoon ordinair een land overgenomen waar ze totaal geen recht op hadden.. Moge de Palestijnse raketten veel doel treffen.. Wat is dat nou weer voor belachelijke uitspraak.. je zegt in feite "Moge mensen sterven, daar drink ik op".. Ik weet niet wat voor sadistisch mannetje jij bent maar het is echt misselijkmakend. Israël werd "rijk"? De Joden trokken naar Israël, stichtten daar een staat en hebben de economie enorm doen groeien, daarvoor woonden er een minimaal aantal Palestijnen op dat land, het was vrij onbewoonbaar.. na de economische groei zijn er naast Joden ook veel moslims naar Israël getrokken om mee te helpen deze economie op te bouwen en mee te profiteren van het harde werk. Dat zegt nog niet dat het fout was, maar het heeft het land wel geholpen. Heel erg raar.Onder de topic zie ik een advertentie Hebreeuws leren. Het houdt nooit op tussen Israël en Palestijnen Als Israël nou een klein stukje land geeft aan de Palestijnen en daarna aan hun lot overlaten, misschien dat er dan verschil komt. Ja en dat is dus precies wat er gebeurd is met de Gaza-strook en ik denk dat we allemaal wel weten hoe dat afgelopen is.. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 1 januari 2009 Rapport Geplaatst: 1 januari 2009 (bewerkt) Al worden ze gesteund door god himself, ze hebben totaal geen recht op dat land, dat land is van de Palestijnen, klaar, punt. Eerlijk verdelen kun je het niet, het is gewoon debiel dat ze zomaar de helft van het land van de Palestijnen krijgen, of mag ik ook zomaar de helft van jou huis hebben?Ik vind dat de Palestijnen nog vrij mild zijn, als iemand de helft van mijn huis inpikt en zorgt met geweld ervoor niet te vertrekken dan gooi ik hem met 2 satéprikkers in de ogen, een mes in het hart en 10 kogels in de schedel de straat op.. Zomaar? Het is niet zo dat ze met z'n allen dat land zijn binnengevallen. Het is gewoon steeds drukker geworden, omdat de Britten het land zijn binnengevallen zodat er Joden hun eigen staat konden stichten. Overigens was het toen deel van het Ottomaanse Rijk.Tijdens de Eerste Wereldoorlog kozen de Ottomanen de kant van de Duitsers. De Britten wisten de steun van de Arabieren te winnen die genoeg hadden van de Turkse overheersing. De Engelse officier T.E. Lawrence wierp zich op als leider van Arabische guerrilla-strijders, en identificeerde zich meer met de Arabische zaak dan goed was voor zijn carrière, waarmee hij de bijnaam 'Lawrence of Arabia' verdiende. Er waren om de Arabieren te paaien, allerlei beloftes gedaan over zelfbestuur, die na de oorlog niet of nauwelijks werden waargemaakt. Bovendien werd de kiem gelegd voor het Arabisch-Israëlisch conflict, omdat tegelijkertijd aan de zionistische joden een thuisland werd beloofd in Palestina. Hoewel de Arabische inbreng gering was, betekende WO I het einde van de aanwezigheid van de Ottomanen in het Midden-Oosten. Dit leidde na de oorlog tot de vorming van de staten Irak, Libanon, Palestina, Syrië en Transjordanië. Deze vielen echter in Franse en Britse invloedssferen Het ligt dus allemaal wat ingewikkelder dan wat jij zegt. Het is niet zo dat de Joden dachten, van 'Héé kom we gaan de Palestijnen eens verdrijven met geweld, want wij willen daar nu wonen'. Verandert niet het feit dat het land onrechtmatig verkregen is, al is het belooft door Engeland of wat mij betreft god himself.. Engeland heeft geen land te beloven dat niet eens van ze is.. Het land is onrechtmatig verkregen door welke partij dan ook, het land is van de Palestijnen, basta! Wat is dat nou weer voor belachelijke uitspraak.. je zegt in feite "Moge mensen sterven, daar drink ik op".. Ik weet niet wat voor sadistisch mannetje jij bent maar het is echt misselijkmakend. Mwah nee, ik word er ook niet warm of koud van als er een terrorist of nazi sterft, IMHO behoort Israël tot die categorie, althans de bewoners die denken dat ze recht hebben op dat land. Israël werd "rijk"? De Joden trokken naar Israël, stichtten daar een staat en hebben de economie enorm doen groeien, daarvoor woonden er een minimaal aantal Palestijnen op dat land, het was vrij onbewoonbaar.. na de economische groei zijn er naast Joden ook veel moslims naar Israël getrokken om mee te helpen deze economie op te bouwen en mee te profiteren van het harde werk.Dat zegt nog niet dat het fout was, maar het heeft het land wel geholpen. Al woonde er alleen een kameel, het land was van de Palestijnen, of er nou veel of weinig woonde dat doet er niet toe.. Bewerkt: 1 januari 2009 door Mania-92 Reageren
Woetsha Geplaatst: 1 januari 2009 Rapport Geplaatst: 1 januari 2009 Misschien even beter lezen manneke:Ik vind de aanvallen van Israël heel erg logisch, de Palestijnse rebellen hebben zich niet aan de regels gehouden, de afspraak was: Staak-het-vuren. En de Palestijnen hebben zich niet hier aan gehouden.Ik vind het nou echt logisch dat Israël dit doet, ik vind het dan niet kloppen dat ze burgers doden, maar dit is gewoon puur verdedigen, en ik vind het wederom logisch. Hadden de Palestijnen zich maar aan de afspraken moeten houden, ik had het zelfde gedaan als ik leider was van Israël! Verder kijken/lezen dan je neus lang is. Leg me dan is uit hoe je onschuldige burgers uit verdediging kunt doden? Jij bent echt raar, we praten hier wel over mensenlevens en niet over een stukje grond ofzo, stel je eens voor dat je een burger was in de Gazastrook en je nooit veilig was. Dagenlang in de kelder zitten zonder eten, zonder drinken en dat Israëlieten raketten op je afvuren. Je ziet elke dag een familielid van je je dood gaan. Denk daar maar eerst over na.... Reageren
Wesley Geplaatst: 1 januari 2009 Rapport Geplaatst: 1 januari 2009 (bewerkt) Misschien even beter lezen manneke:Ik vind de aanvallen van Israël heel erg logisch, de Palestijnse rebellen hebben zich niet aan de regels gehouden, de afspraak was: Staak-het-vuren. En de Palestijnen hebben zich niet hier aan gehouden.Ik vind het nou echt logisch dat Israël dit doet, ik vind het dan niet kloppen dat ze burgers doden, maar dit is gewoon puur verdedigen, en ik vind het wederom logisch. Hadden de Palestijnen zich maar aan de afspraken moeten houden, ik had het zelfde gedaan als ik leider was van Israël! Verder kijken/lezen dan je neus lang is. Leg me dan is uit hoe je onschuldige burgers uit verdediging kunt doden? Jij bent echt raar, we praten hier wel over mensenlevens en niet over een stukje grond ofzo, stel je eens voor dat je een burger was in de Gazastrook en je nooit veilig was. Dagenlang in de kelder zitten zonder eten, zonder drinken en dat Israëlieten raketten op je afvuren. Je ziet elke dag een familielid van je je dood gaan. Denk daar maar eerst over na.... Ik ben verder geen Generaal der Strijdkrachten van Israël, maar misschien waren dat gewoon de opdrachten? In oorlog gaan er altijd burgers dood, of je dat nou leuk vind of niet(zelf vind ik dat never nooit leuk), maar oorlog is oorlog. Jij zei dat het hier niet gaat om een stukje grond, maar daar gaat het uiteindelijk dus wel om. En wat je zegt over in de kelder zitten, ik begrijp dat, maarja wat wil je er nu aan doen dan? het is toch altijd het zelfde feestje met Israël en Palestina. Het komt toch nooit goed met die beide landen. Bewerkt: 1 januari 2009 door Wesley_GTA Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 3 januari 2009 Rapport Geplaatst: 3 januari 2009 Al woonde er alleen een kameel, het land was van de Palestijnen, of er nou veel of weinig woonde dat doet er niet toe.. Als we een heel stuk verder terug in de tijd gaan zullen we zien dat de Romeinen Israël leeg hebben gehaald, en vervolgens andere bevolkingsgroepen daar hebben laten wonen. Dus daarvoor was het land van Israël. En volgens jou theorie dus nu nog steeds. Reageren
DdJDean Geplaatst: 3 januari 2009 Rapport Geplaatst: 3 januari 2009 Ik heb net gezien dat de grondtroepen van Israel de gazastrook in zijn gegaan. Iedereen ging er al van uit dat Israel een grondoorlog wou beginnen tegen Hamas en dat is dus vanavond begonnen. De echte oorlog is dus nu begonnen en nu wordt het echt serieus. Reageren
Torritor Geplaatst: 3 januari 2009 Rapport Geplaatst: 3 januari 2009 (bewerkt) Hamas heeft aangekondigd dat ze al voorbereid zijn op een grondaanval van Israël. Ik denk dat Hamas nu meer raketten op Israël gaat afvuren. Bewerkt: 3 januari 2009 door Torritor Reageren
Mania-92 Geplaatst: 3 januari 2009 Rapport Geplaatst: 3 januari 2009 Ah leuk Israël mag gaan moorden.. De berichtgeving is ook wel grappig, Grondtroepen Israël trekken Gaza binnen.. Als iemand van Hamas in Israël iemand dood schiet is het een terroristische aanslag, als de Grondtroepen van Israël heel Gaza naar de galemiezen schieten niet? Ik hoop dat de VN-veiligheidsraad sancties onderneemt tegen Israël, te beginnen het afsluiten van alle handelsroutes naar Israël, laat ze er maar mooi op water en brood teren. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.