Jump to content

Conflict in de Gaza Strook

Recommended Posts

Geplaatst:
Een ding een oorlog kent geen regels...een oorlog is er om te vechten voor wat jij goed vind en niet een beetje lief gaan doen hoe erg ze het ook doen.Dit betekend niet dat ik bepaalde daden verschrikkelijk vind en verantwoord ik zeg alleen dat in een oorlog geen grenzen zijn.

Oh jawel, die zijn er wel degelijk. Zo mag een land zichzelf verdedigen, maar daar zijn alsnog specifieke regels voor (waar Israël zich dus niet aan houd). En dient altijd aan de mensenrechten gedacht te worden, tevens iets waar Israël zich niet aan houd.

En zoals ik al zij: één van die regels is dat er tussen burgers en militairen een onderscheid kan worden gemaakt.

Daar houdt de Hamas zich niet aan. En er zijn nog zoveel andere regels die overtreden worden o.a. de aanval op slachofferhulp.

• Reacties 112
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

24

• dynastus

10

• AwiVC

10

• Sa_bulldog

8

Geplaatst:
Een ding een oorlog kent geen regels...een oorlog is er om te vechten voor wat jij goed vind en niet een beetje lief gaan doen hoe erg ze het ook doen.Dit betekend niet dat ik bepaalde daden verschrikkelijk vind en verantwoord ik zeg alleen dat in een oorlog geen grenzen zijn.

Oh jawel, die zijn er wel degelijk. Zo mag een land zichzelf verdedigen, maar daar zijn alsnog specifieke regels voor (waar Israël zich dus niet aan houd). En dient altijd aan de mensenrechten gedacht te worden, tevens iets waar Israël zich niet aan houd.

Dat zijn geen echte regels dat zijn afspraken die worden gemaakt.

Geplaatst:
En zoals ik al zij: één van die regels is dat er tussen burgers en militairen een onderscheid kan worden gemaakt.

Daar houdt de Hamas zich niet aan. En er zijn nog zoveel andere regels die overtreden worden o.a. de aanval op slachofferhulp.

Israël is de gene die VN-konvooien met hulpgoedereen aanvalt. En natuurlijk doet Hamas niet alles volgens het boekje, wat Israël allemaal flikt is echter veel meer.

En als je je er niet aan houdt staan er sancties op, komt op hetzelfde neer dus.

Geplaatst:

WACHT EENS EVEN ALLEMAAL...

Is dit niet precies hetzelfde wat de Nazi's deden?

Nazi's vonden de andere bevolkingsgroep ook irritant worden. Kill jews.

Israël vond de Palestijnen irritant. Kill Palestins.

Btw, waarom trekken alle Joden niet naar Amerika of Engeland. Zij zijn degenen die het probleem hebben veroorzaakt. Ze hebben gewoon een hoop joden naar Palestinia gezet. De Engelsen en de Amerikanen hebben gewoon andermans grond gejat en er een lastig groepje mensen op gezet. Om er af van te zijn. Fags.

Geplaatst: (bewerkt)

Op VTM nieuws in België zonet gehoord dat er Israëlische leger troepen zijn die 100 Palestijnen hebben geëvacueerd naar een gebouw. En nadien hebben ze dat gebouw opgeblazen, waarvan er minstens 30 doden zijn... Nog steeds zelfverdediging?

Beelden van een moskee die gebombardeerd is.

Bewerkt: door Woetsha
Geplaatst:

Ik vind nog steeds dat Israël gelijk heeft. Die gelijkenis met de Nazi's gaat nergens over. Joden hadden niets gedaan en werden vervolgens aangevallen vergast en onteerd. Wat Israël doet is totaal iets anders. Gaza blijf Israël irriteren. Vergelijk het maar met een rat die een beer irriteert, hij weet dat er gigantische problemen aan zitten te komen. Nu heeft Israël er genoeg van en slaat het hard terug. Maar de Palestijnen worden niet onmenselijk behandeld. Als Israël een bombardement willen gaan uitvoeren bellen ze eerste even naar die wijk, zodat iedereen de benen kan nemen. Verder moet Israël de beschietingen van Gaza wel stoppen. Ze wonen daar nu eenmaal, en kunnen ook nergens anders meer heen. Ze zullen dus gaan roeien met de riemen die ze hebben, en hun land verdedigen. Als ze Gaza niet afsluiten dan komt daar geld binnen, en dat geld gaat heus niet naar de burgers, dat gaat naar de ontwikkeling een aankoop van wapens. Hamas is onmenselijk bezig, Israël niet.

Geplaatst:
Gaza blijf Israël irriteren. Vergelijk het maar met een rat die een beer irriteert
Dus jij vergelijkt Israël met een beer en 800 dode Palestijnen met een rat????
Maar de Palestijnen worden niet onmenselijk behandeld.
Natuurlijk een kogel schieten in een buik van een jongen van 3 jaar is geheel menselijk...

1_883915_1_59.jpg

Als Israël een bombardement willen gaan uitvoeren bellen ze eerste even naar die wijk,

zodat iedereen de benen kan nemen.

Israël zou nooit de mensen in de wijk waarschuwen voor een raket, het is immers hun doel om die mensen te doden.

Verder moet Israël de beschietingen van Gaza wel stoppen. Ze wonen daar nu eenmaal, en kunnen ook nergens anders meer heen. Ze zullen dus gaan roeien met de riemen die ze hebben, en hun land verdedigen.
Israëlieten wonen niet in Gaza dus zeg niet dat het hun land is.

Als ze Gaza niet afsluiten dan komt daar geld binnen, en dat geld gaat heus niet naar de burgers, dat gaat naar de ontwikkeling een aankoop van wapens.
Ze laten zelfs de VN niet binnen met voedsel en medicatie, of is de VN nu ook al een terroristische organisatie?

Hamas is onmenselijk bezig, Israël niet.
Israël is diegene die kinderen, vrouwen, onschuldige mensen dood.
Geplaatst:

Dude. Als jij iemand een zacht tikje geeft, en die andere met een dikke dubbelgeladen volautomatische shotgun-minigun op jou gaat schieten, vind je dat ook normaal? Tsjeeminee, vergeet het verleden, en kijk wat zij nu doen. Ik sta aan de kant van de palestijnen nu. Die lijden het meest.

Geplaatst:
Veel tekst.

Het overgrote deel is incidenten. En trouwens Hamas zou nooit 1 kind geraakt hebben? En dat beer-rat gedeelte was een schets. Hamas weet wat Israël heeft en kan, dus gaan ze raketten op Israël afschieten. Het was een pure schets van de stommiteiten die Hamas begaat. Ik zij verder ook Niet onmenselijk. Want ze worden wel degelijk gewaarschuwd voor een raketaanval. Ende VN is inderdaad geen terroristische organisatie, maar al hun goederen en geld gaan meteen naard eHamas strijders toe, en raad jij nu eens wat zij ermee gaan doen...

Verder ruk je ook veel uit zijn verband, en itrepeteer je dingen verkeerd. Probeer de tekst als 1 geheel te lezen, en niet als zoveel losse stukjes.

Geplaatst:
Israël zou nooit de mensen in de wijk waarschuwen voor een raket, het is immers hun doel om die mensen te doden.

Het is zo mooi dat dankzij dat stukje tekst, met de nota bene onderstreepte NOOIT je hele geloofwaardigheid wegblaast, OVERAL is te zien, zelfs op Al Jazeera, dat Israël talloze pamfleten uitstrooid over Gaza met de boodschap Gaza te verlaten omdat bombardementen en gevechten aan zullen houden, bewoners van Gaza zeggen dat ze liever in hun huis sterven dan weg te gaan, wat ik op zich wel snap, maar ga dan niet lopen beweren dat Israël NOOIT mensen zou waarschuwen.

En om nog even op Mania's eindeloze "Iemand komt mn huis binnen, zou ik ook een mes in zn buik o.i.d steken" beweringen, Israël is het thuisland van het Joodse VOLK, en elk volk in elk land heeft zelfbeschikkingsrecht, besloten door de VN; hier 2 artikelen die nu toch wel van toepassing zijn;

Artikel 4 stelt dat elke gewapende actie of repressie tegen de afhankelijke volkeren zal moeten stoppen opdat ze hun onafhankelijkheid kunnen bereiken. Maar artikel 4 bepaalt ook dat de integriteit van hun grondgebied zal bewaard blijven.

Artikel 6 stelt ten slotte dat een verstoring van de nationale eenheid en de territoriale integriteit van het grondgebied van een land nooit verstoord mag worden.

Bron: Wikipedia

Hamas schend beide Artikelen en Israël verdedigt zichzelf om hun onafhankelijkheid te bewaren.

Daarbij is vrijwel elk land een keer gesticht en met die stichting zijn er altijd mensen geweest die het er niet mee eens waren, de enige reden dat er op Israël zoveel nadruk wordt gelegd is omdat er Joden op het grondgebied van moslims kwamen wonen en ze het daar ABSOLUUT niet mee eens waren, daarbij komt dat het vrij recent is en dat mensen er daarom meer van (denken te) weten dan van de stichting van andere landen.

Geplaatst:
(hier stond extra tekst)

Btw, waarom trekken alle Joden niet naar Amerika of Engeland. Zij zijn degenen die het probleem hebben veroorzaakt. Ze hebben gewoon een hoop joden naar Palestinia gezet. De Engelsen en de Amerikanen hebben gewoon andermans grond gejat en er een lastig groepje mensen op gezet. Om er af van te zijn. Fags.

Jah joh is dit zo? Ik denk het niet, dan zou ik bij deze alle joden willen verwelkomen in Nederland.

Amerika en Engeland hebben namelijk niet zoveel grond gejat als wij Nederlanders hebben gedaan. Maar dat hebben de rechtmatige eigenaren nu terug.

Misschien ben ik wel ijskoud hor maar ik ben altijd zo geweest. Als het oorlog is is het oorlog. en als vrouwen en kinderen daar voor moeten sterven. het zei zo niemand die daar iets aan kan doen. Dat wij er op los discussiëren in dit topic ''oke'' Maar wat ik niet snap is dat er nu groepen op dit forum één groep die strijd voor de Palestijnen en de andere die het opneemt voor de Israëliërs. Ook het plaatje van het drie jarig jongetje die in zijn borst is geschoten dat is natuurlijk erg. Maar dat spreekt voor zichzelf. Maar wie zegt dat de Israëliërs dit expres hebben gedaan? Dit moeten wij weer aan nemen van de Media en de media blaast alles op. Dus over dit soort zaken discussiëren vind ik dan persoonlijk ook niet iets waar je 100% van uit kan gaan. Ik denk zelf niet dat er een Soldaat voor dit jongetje heeft gestaan en hem even een kogel cadeau heeft gedaan. Want DAT zou onmenselijk zijn.

Geplaatst:
(hier stond extra tekst)

Jah joh is dit zo? Ik denk het niet, dan zou ik bij deze alle joden willen verwelkomen in Nederland.

Amerika en Engeland hebben namelijk niet zoveel grond gejat als wij Nederlanders hebben gedaan. Maar dat hebben de rechtmatige eigenaren nu terug.

Misschien ben ik wel ijskoud hor maar ik ben altijd zo geweest. Als het oorlog is is het oorlog. en als vrouwen en kinderen daar voor moeten sterven. het zei zo niemand die daar iets aan kan doen. Dat wij er op los discussiëren in dit topic ''oke'' Maar wat ik niet snap is dat er nu groepen op dit forum één groep die strijd voor de Palestijnen en de andere die het opneemt voor de Israëliërs. Ook het plaatje van het drie jarig jongetje die in zijn borst is geschoten dat is natuurlijk erg. Maar dat spreekt voor zichzelf. Maar wie zegt dat de Israëliërs dit expres hebben gedaan? Dit moeten wij weer aan nemen van de Media en de media blaast alles op. Dus over dit soort zaken discussiëren vind ik dan persoonlijk ook niet iets waar je 100% van uit kan gaan. Ik denk zelf niet dat er een Soldaat voor dit jongetje heeft gestaan en hem even een kogel cadeau heeft gedaan. Want DAT zou onmenselijk zijn.

Jah joh, is dit zo? Volgens mij is allereerst Amerika 2 werelddelen, dus waar in godsnaam heb je het over als je zegt dat tijdens de ontdekkingsreizen hun minder grond hebben gejat. Ze werden ontdekt, en daar werden juist ook kolonies gezet ffs. "Amerika en Engeland hebben namelijk niet zoveel grond gejat als wij Nederlanders hebben gedaan", Nederland heeft wel een redelijk groot deel gehad in de overzeese kolonies, maar toch denk ik dat Engeland een beetje meer had. Alsjeblieft:

Kolonisatie1945.jpg

Ik begrijp redelijk wel dat je oorlog als oorlog beschouwd, maar het is gewoon onzin dat je zegt er niks aan gedaan kan worden en dat doden erbij horen. Echt, WAAROM verdedig je in godsnaam die afbeelding? Je kan dit niet goedpraten, dit gaat sowieso altijd te ver. Kinderen horen gewoon niet te sterven. Het zou trouwens moeilijk perongeluk gaan, (ik zeg niet dat het onmogelijk is) omdat zo'n kind lastig kan worden aangezien als een of ander soort van vijand. Echt, ik zou eerder te geloven dat jij onmenselijk bent.. En sinds wanneer zou je over een mening niet kunnen discussiëren? Daarbij zitten meestal argumenten bij, en zo krijg je een hele discussie. Echt denk de volgende keer even na voordat je wat zegt..

>>> Door Jowx: Tut tut tut.. Niet schelden lieverd.. <<<

Geplaatst:
Kolonisatie1945.jpg

Die kaart is trouwens van 1945, de Engelsen hebben veel meer gebied gehad. o.a. Canada, 13 staten van de VS, Australie, Nieuw Zeeland en zo gaat het nog even door.

ONTOPIC:

Ik ben voor geen van beide, Hamas schiet telkens raketten enz. op Israel, en na een keer zijn ze het zat. Ze vallen gewoon weg terug aan en dat is logisch, Alleen doet Israel dit iets te grof, ze schieten er vol op los inplaats van alleen Hamas zelf te pakken.

Geplaatst: (bewerkt)
(hier stond extra tekst)

Jah joh, is dit zo? Volgens mij is allereerst Amerika 2 werelddelen, dus waar in godsnaam heb je het over als je zegt dat tijdens de ontdekkingsreizen hun minder grond hebben gejat. Ze werden ontdekt, en daar werden juist ook kolonies gezet ffs. "Amerika en Engeland hebben namelijk niet zoveel grond gejat als wij Nederlanders hebben gedaan", Nederland heeft wel een redelijk groot deel gehad in de overzeese kolonies, maar toch denk ik dat Engeland een beetje meer had. Alsjeblieft:

Kolonisatie1945.jpg

Ik begrijp redelijk wel dat je oorlog als oorlog beschouwd, maar het is gewoon onzin dat je zegt er niks aan gedaan kan worden en dat doden erbij horen. Echt, WAAROM verdedig je in godsnaam die afbeelding? Je kan dit niet goedpraten, dit gaat sowieso altijd te ver. Kinderen horen gewoon niet te sterven. Het zou trouwens moeilijk perongeluk gaan, (ik zeg niet dat het onmogelijk is) omdat zo'n kind lastig kan worden aangezien als een of ander soort van vijand. Echt, ik zou eerder te geloven dat jij onmenselijk bent.. En sinds wanneer zou je over een mening niet kunnen discussiëren? Daarbij zitten meestal argumenten bij, en zo krijg je een hele discussie. Echt denk de volgende keer even na voordat je wat zegt..

>>> Door Jowx: Tut tut tut.. Niet schelden lieverd.. <<<

Ik heb hier hier dus niet over 1945, Maar over de tijd van de VOC :Y

De tijden dat nederland nogal wat land bezat en heeft afgeresen voor dingen ;)

Bewerkt: door Sa_bulldog
Geplaatst:

Israël is de gene die VN-konvooien met hulpgoedereen aanvalt. En natuurlijk doet Hamas niet alles volgens het boekje, wat Israël allemaal flikt is echter veel meer.

En als je je er niet aan houdt staan er sancties op, komt op hetzelfde neer dus.

Een regel is iets waar je je eraan moet houden al vind je het leuk of niet.

Een afspraak is iets waar je zelf kan beslissen of je de afspraak maakt of niet...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...