Youp Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Ik heb hier hier dus niet over 1945, Maar over de tijd van de VOC De tijden dat nederland nogal wat land bezat en heeft afgeresen voor dingen Jah joh, is dit zo? VOC: * Kaapkolonie; huidige Zuid-Afrika; * Kust van Coromandel; lag in het huidige India; * Nederlands Ceylon; huidige Sri Lanka; * Nederlands Formosa; huidige Taiwan * Nederlands Indië; huidige Indonesië; WIC: * Nederlands Brazilië; lag in het huidige Brazilië; * Nederlands Guiana; het huidige Suriname en Guyana; o Suriname; * Nederlandse Goudkust; lag in het huidige Ghana; * Nederlandse Maagdeneilanden; waren wat eilanden op de Maagdeneilanden; * Nieuw-Nederland; lag in de huidige staat New York; * Nieuw Walcheren; lag op het eiland Tobago; Als je dit dan zo'n enorm succes vindt.. --> NOU! DAT VERSCHILT VEEL! Overigens fijn dat je over 1 opmerking reageert, en dat zelfs een waardeloze opmerking is. Maar hey, dat maakt niet uit hoor Reageren
Mania-92 Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Veel tekst. Het overgrote deel is incidenten. En trouwens Hamas zou nooit 1 kind geraakt hebben? En dat beer-rat gedeelte was een schets. Hamas weet wat Israël heeft en kan, dus gaan ze raketten op Israël afschieten. Het was een pure schets van de stommiteiten die Hamas begaat. Ik zij verder ook Niet onmenselijk. Want ze worden wel degelijk gewaarschuwd voor een raketaanval. Ende VN is inderdaad geen terroristische organisatie, maar al hun goederen en geld gaan meteen naard eHamas strijders toe, en raad jij nu eens wat zij ermee gaan doen... Verder ruk je ook veel uit zijn verband, en itrepeteer je dingen verkeerd. Probeer de tekst als 1 geheel te lezen, en niet als zoveel losse stukjes. Tuurlijk heeft Hamas wel eens een kind geraakt, maar een ongecontroleerde raket afschieten waarvan je niet weet waar hij terechtkomt of doelbewust met een tank op een school schieten is IMHO toch heel wat anders. Het is zo mooi dat dankzij dat stukje tekst, met de nota bene onderstreepte NOOIT je hele geloofwaardigheid wegblaast, OVERAL is te zien, zelfs op Al Jazeera, dat Israël talloze pamfleten uitstrooid over Gaza met de boodschap Gaza te verlaten omdat bombardementen en gevechten aan zullen houden, bewoners van Gaza zeggen dat ze liever in hun huis sterven dan weg te gaan, wat ik op zich wel snap, maar ga dan niet lopen beweren dat Israël NOOIT mensen zou waarschuwen. Dus Israël strooit pamfletten dat de Palestijnen Gaza moeten verlaten? En hoe dachten ze dat te gaan doen als de grenzen door Israël helemaal potdicht worden gehouden?.. En om nog even op Mania's eindeloze "Iemand komt mn huis binnen, zou ik ook een mes in zn buik o.i.d steken" beweringen, Israël is het thuisland van het Joodse VOLK, en elk volk in elk land heeft zelfbeschikkingsrecht, besloten door de VN; hier 2 artikelen die nu toch wel van toepassing zijn; Het leuke is dat die artikelen tegen Israël spreken.. Israël jat wel degelijk land van de Palestijnen volgens de hedendaagse landsgrenzen. Er zijn honderden Israëlische nederzetting in de westoever, wat behoort tot gaza. Landjepik! Hamas schend beide Artikelen en Israël verdedigt zichzelf om hun onafhankelijkheid te bewaren.Daarbij is vrijwel elk land een keer gesticht en met die stichting zijn er altijd mensen geweest die het er niet mee eens waren, de enige reden dat er op Israël zoveel nadruk wordt gelegd is omdat er Joden op het grondgebied van moslims kwamen wonen en ze het daar ABSOLUUT niet mee eens waren, daarbij komt dat het vrij recent is en dat mensen er daarom meer van (denken te) weten dan van de stichting van andere landen. Als Israël zo voor onafhankelijkheid is, waarom bezetten ze de gaza-strook dan? Ze laten gaza ook niet onafhankelijk worden, dus Israël is degene die deze artikelen schend. Alsmede tientallen andere verdragen. Een regel is iets waar je je eraan moet houden al vind je het leuk of niet.Een afspraak is iets waar je zelf kan beslissen of je de afspraak maakt of niet... En zodra een afspraak gemaakt is dien je je er aan te houden, en doe je dat niet dreigen er sancties zoals in dezelfde afspraak afgesproken. Reageren
TomHagen Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Het is zo mooi dat dankzij dat stukje tekst, met de nota bene onderstreepte NOOIT je hele geloofwaardigheid wegblaast, OVERAL is te zien, zelfs op Al Jazeera, dat Israël talloze pamfleten uitstrooid over Gaza met de boodschap Gaza te verlaten omdat bombardementen en gevechten aan zullen houden, bewoners van Gaza zeggen dat ze liever in hun huis sterven dan weg te gaan, wat ik op zich wel snap, maar ga dan niet lopen beweren dat Israël NOOIT mensen zou waarschuwen. Dus Israël strooit pamfletten dat de Palestijnen Gaza moeten verlaten? En hoe dachten ze dat te gaan doen als de grenzen door Israël helemaal potdicht worden gehouden?.. Ze zorgen er voor dat er geen terroristische Palestijnen in Israël kunnen komen, maar ze kunnen zelf wel Palestina in. En om nog even op Mania's eindeloze "Iemand komt mn huis binnen, zou ik ook een mes in zn buik o.i.d steken" beweringen, Israël is het thuisland van het Joodse VOLK, en elk volk in elk land heeft zelfbeschikkingsrecht, besloten door de VN; hier 2 artikelen die nu toch wel van toepassing zijn; Het leuke is dat die artikelen tegen Israël spreken.. Israël jat wel degelijk land van de Palestijnen volgens de hedendaagse landsgrenzen. Er zijn honderden Israëlische nederzetting in de westoever, wat behoort tot gaza. Landjepik! Ze vallen niet aan om grondgebied te veroveren, maar om de veiligheid te waarborgen voor hun eigen volk. Dat is geen 'landjepik'. Hamas schend beide Artikelen en Israël verdedigt zichzelf om hun onafhankelijkheid te bewaren.Daarbij is vrijwel elk land een keer gesticht en met die stichting zijn er altijd mensen geweest die het er niet mee eens waren, de enige reden dat er op Israël zoveel nadruk wordt gelegd is omdat er Joden op het grondgebied van moslims kwamen wonen en ze het daar ABSOLUUT niet mee eens waren, daarbij komt dat het vrij recent is en dat mensen er daarom meer van (denken te) weten dan van de stichting van andere landen. Als Israël zo voor onafhankelijkheid is, waarom bezetten ze de gaza-strook dan? Ze laten gaza ook niet onafhankelijk worden, dus Israël is degene die deze artikelen schend. Alsmede tientallen andere verdragen. Hamas laat Gaza niet onafhankelijk worden, omdat ze blijven opboksen tegen Israël. Vind je het dan gek dat Israël optreed? Reageren
Mania-92 Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Ze zorgen er voor dat er geen terroristische Palestijnen in Israël kunnen komen, maar ze kunnen zelf wel Palestina in. Waar heb je het in vredesnaam over? Ik heb het erover dat Palestijnen Gaza niet uikunnen en dan begin jij erover dat iemand (van wie mij ook niet duidelijk wie), Palestina wel inkan? Huh? Ze vallen niet aan om grondgebied te veroveren, maar om de veiligheid te waarborgen voor hun eigen volk. Dat is geen 'landjepik'. En hoe bevordert het koloniseren van Gaza de veiligheid van de Joden? De Palestijnen worden er alleen nog maar pissiger van.. Hamas laat Gaza niet onafhankelijk worden, omdat ze blijven opboksen tegen Israël. Vind je het dan gek dat Israël optreed? Hamas laat Gaza niet onafhankelijk worden? Israël koloniseert Gaza en houdt de grenzen dicht waardoor de bevolking Gaza totaal niet kan opbouwen.. Waarom Hamas de onafhankelijkheid van Gaza tegenhoudt is mij een raatsel. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Ze zorgen er voor dat er geen terroristische Palestijnen in Israël kunnen komen, maar ze kunnen zelf wel Palestina in. Waar heb je het in vredesnaam over? Ik heb het erover dat Palestijnen Gaza niet uikunnen en dan begin jij erover dat iemand (van wie mij ook niet duidelijk wie), Palestina wel inkan? Huh? Ze vallen niet aan om grondgebied te veroveren, maar om de veiligheid te waarborgen voor hun eigen volk. Dat is geen 'landjepik'. En hoe bevordert het koloniseren van Gaza de veiligheid van de Joden? De Palestijnen worden er alleen nog maar pissiger van.. Hamas laat Gaza niet onafhankelijk worden, omdat ze blijven opboksen tegen Israël. Vind je het dan gek dat Israël optreed? Hamas laat Gaza niet onafhankelijk worden? Israël koloniseert Gaza en houdt de grenzen dicht waardoor de bevolking Gaza totaal niet kan opbouwen.. Waarom Hamas de onafhankelijkheid van Gaza tegenhoudt is mij een raadsel. Reageren
Nissan Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Ik heb hier hier dus niet over 1945, Maar over de tijd van de VOC De tijden dat nederland nogal wat land bezat en heeft afgeresen voor dingen Youp's bericht. Als je je doppen open doet zie je dat Nederland nogal wat dingen bezat die later schathemeltjerijk zijn geworden. Kijk naar New York. Was van Nederland. Kijk naar Brazilië, zat mijnen met (edel)metalen. Over Gaza etc. Ze willen alleen een staakt het vuren als de ander stopt. Een groot probleempje, Hamas stopt pas met zijn raketten als Israël zijn grondoffensief stopt en terugtrekt. Israël wil hetzelfde. Maar geen van beide wil als eerst toegeven. Er komt dus geen vaart in. Reageren
Youp Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Ik heb hier hier dus niet over 1945, Maar over de tijd van de VOC De tijden dat nederland nogal wat land bezat en heeft afgeresen voor dingen Youp's bericht. Als je je doppen open doet zie je dat Nederland nogal wat dingen bezat die later schathemeltjerijk zijn geworden. Kijk naar New York. Was van Nederland. Kijk naar Brazilië, zat mijnen met (edel)metalen. Over Gaza etc. Pff, kijk dan naar dat plaatje. Als je gewoon een heel klein beetje topografie kent zie je NY en het (hele kleine beetje) van Brazilië van ons was. Je kan alles wel opgaan blazen, 'heel brazilië' etc. etc, maar zo was het nooit. Reageren
Nissan Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Ik zeg ook niet dat heel Brazilië van ons was he. Als dat zo was was Joe Carioca namelijk nooit bedacht Reageren
Sa_bulldog Geplaatst: 12 januari 2009 Rapport Geplaatst: 12 januari 2009 En in 1945 waren er nogal wat joden over joh. echt dat was een en al jood.. dat dacht ik dus ook even niet aangezien het volk op uitsterven lag. En er in de VOC tijd een beetje meer joden waren, ook omdat er toen nog niet zoveel oorlog was in dat soort landen, Israël enzovoort, en aangezien het hier ging over de joden, laten we het er dan maar bij houden Reageren
TomHagen Geplaatst: 12 januari 2009 Rapport Geplaatst: 12 januari 2009 Ze zorgen er voor dat er geen terroristische Palestijnen in Israël kunnen komen, maar ze kunnen zelf wel Palestina in. Waar heb je het in vredesnaam over? Ik heb het erover dat Palestijnen Gaza niet uikunnen en dan begin jij erover dat iemand (van wie mij ook niet duidelijk wie), Palestina wel inkan? Huh? Nee, jij had het erover dat Israël geen pamfletten in Gaza kan uitdelen, omdat de grenzen dicht zijn. Ze vallen niet aan om grondgebied te veroveren, maar om de veiligheid te waarborgen voor hun eigen volk. Dat is geen 'landjepik'. En hoe bevordert het koloniseren van Gaza de veiligheid van de Joden? De Palestijnen worden er alleen nog maar pissiger van.. Het is geen koloniseren, het is de dreiging van terroristen voor zijn, anticiperen. Als Israël dat niet deed, zou Hamas waarschijnlijk nog steeds bomaanslagen in Israël plegen. Hamas laat Gaza niet onafhankelijk worden, omdat ze blijven opboksen tegen Israël. Vind je het dan gek dat Israël optreed? Hamas laat Gaza niet onafhankelijk worden? Israël koloniseert Gaza en houdt de grenzen dicht waardoor de bevolking Gaza totaal niet kan opbouwen.. Waarom Hamas de onafhankelijkheid van Gaza tegenhoudt is mij een raatsel. Als Hamas onafhankelijk wil zijn, moeten ze maar eens beginnen met structuur aanbrengen, in plaats van raketten afschieten. Reageren
Think Geplaatst: 12 januari 2009 Rapport Geplaatst: 12 januari 2009 Weeral een gewelddadige betoging hier in België. 100 mensen zijn gisteren opgepakt. Vernielen ze stad. Alsof wij iets aan het stomme oorlog kunnen doen. Zieligaards. Volgens mij zijn de meeste nog profiteurs van die moslims zodat ze zo de kans krijgen om te rellen. Ze weten waarschijnlijk niet eens in welk land gazastrook ligt En dan reageren zij onmiddelijk als er iets over hun gedrag wordt gezegd. Dan ben je racist en wordt je bedreigd. Dat ze eens een vliegtuig ticket kopen en daar eens gaan betogen Reageren
Mania-92 Geplaatst: 12 januari 2009 Rapport Geplaatst: 12 januari 2009 Nee, jij had het erover dat Israël geen pamfletten in Gaza kan uitdelen, omdat de grenzen dicht zijn. Dan heb je me niet begrepen want ik had het over het verlaten van Gaza wat op dit moment onmogelijk is Het is geen koloniseren, het is de dreiging van terroristen voor zijn, anticiperen. Als Israël dat niet deed, zou Hamas waarschijnlijk nog steeds bomaanslagen in Israël plegen. Ik doel helemaal niet op dit offensief van Israël, daarvoor heeft Israël de westoever liggen koloniseren. Als Hamas onafhankelijk wil zijn, moeten ze maar eens beginnen met structuur aanbrengen, in plaats van raketten afschieten. Je snapt hopelijk ook wel dat structuur aanbrengen onmogelijk is als Israël binnenvalt en alles aan gort schiet. En voordat er structuur aangebracht kan worden moet er geld zijn, en als Israël zo bezig blijft is de economie van Gaza opbouwen zowat onmogelijk. Reageren
Time-Bandit Geplaatst: 14 januari 2009 Rapport Geplaatst: 14 januari 2009 Nee, jij had het erover dat Israël geen pamfletten in Gaza kan uitdelen, omdat de grenzen dicht zijn. Dan heb je me niet begrepen want ik had het over het verlaten van Gaza wat op dit moment onmogelijk is Het is geen koloniseren, het is de dreiging van terroristen voor zijn, anticiperen. Als Israël dat niet deed, zou Hamas waarschijnlijk nog steeds bomaanslagen in Israël plegen. Ik doel helemaal niet op dit offensief van Israël, daarvoor heeft Israël de westoever liggen koloniseren. Als Hamas onafhankelijk wil zijn, moeten ze maar eens beginnen met structuur aanbrengen, in plaats van raketten afschieten. Je snapt hopelijk ook wel dat structuur aanbrengen onmogelijk is als Israël binnenvalt en alles aan gort schiet. En voordat er structuur aangebracht kan worden moet er geld zijn, en als Israël zo bezig blijft is de economie van Gaza opbouwen zowat onmogelijk. Ik weet niet of je het weet ofzo. Maar Israel is nog niet zo lang binnen in Gaza stad en omstreken Pas zo'n 2/3 weken. En hoe lang is Hamas al aan de macht? Volgens mij iets langer. Dus waarom niet in die tijd al structuur aanbrengen? Of is het leuker om Israel eerst te beschieten en daarna keihard weg te rennen als Israel ook iets terugschiet? Reageren
Robbie007 Geplaatst: 14 januari 2009 Rapport Geplaatst: 14 januari 2009 Waarom maak je zo'n topic? Iedereen weet toch dat het daar oorlog is Reageren
Wesley Geplaatst: 14 januari 2009 Rapport Geplaatst: 14 januari 2009 Waarom maak je zo'n topic?Iedereen weet toch dat het daar oorlog is En het forum Opinie is ervoor om er over te discuseren Tevens, het einde is in zicht? 'Hamas accepteert plan voor staakt-het-vuren' Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.