Jump to content

Sa-mp


Freaksken

Recommended Posts

Hallo, ik ben een server aan het maken, maar ik heb een paar ideeën.

Niet dat ik te lui ben om ze te zoeken, maar ik vind de antwoorden gewoonweg niet.

1. Als een speler in het water valt moet er een dinghy naast hem komen liggen.

2.Bij mijn teleports wordt mijn auto niet meegeteleporteerd, hoee wordt dit wel gedaan.

3.Hoe kan ik de karakters laten dansen als de spelers een karakter kiezen.

4.Hoe kan een speler geld aan iemand geven.

5.Hoe krijgt een speler het geld van de persoon die hij gekild heeft.

6.Hoe kan het geld dat een speler bij heeft gelijk zijn aan zijn score, bij de twee bovenstaande problemen moet de score dan ook veranderen.

Ik weet het het is een ganse boterham, maar ik geraak er echt niet aan uit hoe ik ze zou moeten oplossen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Freaksken

    35

  • Sandra

    13

  • Ymosky

    6

  • Big Boss

    5

Laat ik dan maar even 2 boterhammen proberen op te eten :)

1. Kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar volgens mij is dit niet mogelijk. Er moet dan wel een check worden ingebouwd die kijkt of een speler in het water terrecht komt, en voorzover ik weet kan dat niet.

4. -hier- staat een stukje script van =>Sandra=<, met wat aanpassen moet het volgens mij wel lukken.

6. Om te zorgen dat de score gelijk is aan het geld wat de speler heeft kun je het volgende gebruiken, alleen snap ik verder niet helemaal wat je bedoeld eigenlijk.

ergens bovenaan je script zet je het volgende:

forward ScoreUpdate();

bij "public OnGameModeInit" zet je dit:

SetTimer("ScoreUpdate", 2000, 1);

En helemaal onderaan je script zet je dit:

public ScoreUpdate()
{
for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(IsPlayerConnected(i))
	{
	SetPlayerScore(i, GetPlayerMoney(i));
	}
}
}

Link to comment
Delen op andere websites

1. Iemand anders een idee??? :{

6.Opgelost door Ymosky!!! :klap:

4.Linkje van Ymosky werkt niet. :-(:N

2.Als een speler teleporteerd wordt zijn voertuig niet meegeteleporteerd, hoe kan dit wel?

3.Ik heb al gezien op andere servers dat bij het kiezen van een karakter, de karakters dansen. Lijkt me leuk, dus hoe kan dat?

5.Als een speler een andere speler vermoord dan krijgt de moordenaar al het geld van het slachtoffer, hoe kan dat.

Ik hoop dat dit beter is uitgelegd. :?

++++

oja, nog een probleem, ik heb een adminarea, ik voer mijn wachtwoord in voor het conecten, maar de server ziet mij niet als admin(ik bedoel ik wordt slachtoffer als ik in de adminarea kom).

Bewerkt: door Freaksken
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben erachter gekomen dat het invoeren van je rcon-wachtwoord voordat je connect niet werkt. Het probleem met die adminarea ligt dus niet aan je server/script maar aan sa-mp zelf.

Je zal je dus ingame moeten inloggen:

/rcon login wachtwoord

Bewerkt: door =>Sandra<=
Link to comment
Delen op andere websites

ow, ok, dankje.

2,6,5,7: oplgelost!!!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8. ik heb nu in MTA een race gemaakt maar hoe kan ik die in men script zetten.

Zodat de race begint als de spelers /race1 typen

1. Lijkt mij onuitvoerbaar.

3. Hoe laat je de karakters dansen als de spelers hun karakter kiezen?

4. Hoe kan een speler geld aan iemand geven met het commando /givecash?

Bewerkt: door Freaksken
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

3. Dankzij het bijgeleverde filterscript 'vactions.pwn':

 	if(strcmp(cmd, "/givecash", true) == 0) {
    new tmp[256];
	tmp = strtok(cmdtext, idx);

	if(!strlen(tmp)) {
		SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "USAGE: /givecash [playerid] [amount]");
		return 1;
	}
	giveplayerid = strval(tmp);

	tmp = strtok(cmdtext, idx);
	if(!strlen(tmp)) {
		SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "USAGE: /givecash [playerid] [amount]");
		return 1;
	}
		moneys = strval(tmp);

	//printf("givecash_command: %d %d",giveplayerid,moneys);


	if (IsPlayerConnected(giveplayerid)) {
		GetPlayerName(giveplayerid, giveplayer, sizeof(giveplayer));
		GetPlayerName(playerid, sendername, sizeof(sendername));
		playermoney = GetPlayerMoney(playerid);
		if (moneys > 0 && playermoney >= moneys) {
			GivePlayerMoney(playerid, (0 - moneys));
			GivePlayerMoney(giveplayerid, moneys);
			format(string, sizeof(string), "You have sent %s(player: %d), $%d.", giveplayer,giveplayerid, moneys);
			SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, string);
			format(string, sizeof(string), "You have recieved $%d from %s(player: %d).", moneys, sendername, playerid);
			SendClientMessage(giveplayerid, COLOR_YELLOW, string);
			printf("%s(playerid:%d) has transfered %d to %s(playerid:%d)",sendername, playerid, moneys, giveplayer, giveplayerid);
		}
		else {
			SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Invalid transaction amount.");
		}
	}
	else {
			format(string, sizeof(string), "%d is not an active player.", giveplayerid);
			SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, string);
		}
	return 1;
}

[Let op] Je hebt ook strtok nodig!

Bewerkt: door VWO-er
Link to comment
Delen op andere websites

Het was even puzzelen, maar ik heb vraag 1 voor elkaar gekregen:

//Bovenaan je script:

new Dinghy[MAX_PLAYERS];
new bool:DinghyOn[MAX_PLAYERS];

//OnGameModeInit():

SetTimer("WaterCheck", 500, 1);

//OnPlayerConnect(playerid):

DinghyOn[playerid] = true; //Verander dit naar "false" als je niet wilt dat er standaard een Dinghy spawnt

//OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

if(strcmp(cmdtext, "/dinghy", true) == 0) //Command om Dinghy-spawn Aan/Uit te zetten
{
if(DinghyOn[playerid] == false)
{
	DinghyOn[playerid] = true;
	SendClientMessage(playerid, 0x88FF00AA, "A Dinghy will spawn when you fall into the water!");
}
else if(DinghyOn[playerid] == true)
{
	DinghyOn[playerid] = false;
	SendClientMessage(playerid, 0xFFAA00AA, "A Dinghy will not spawn anymore when you fall into the water!");
}
return 1;
}

//Onderaan je script:

forward WaterCheck();
public WaterCheck()
{
new Float:X, Float:Y, Float:Z, Float:A;
for(new i; i<MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(IsPlayerConnected(i) && !IsPlayerInAnyVehicle(i) && DinghyOn[i] == true)
{
	GetPlayerPos(i, X, Y, Z);
	if(Z < 0.0 && !IsPlayerInMine(X, Y, Z))
		{
		DestroyVehicle(Dinghy[i]);
		GetPlayerFacingAngle(i, A);
	Dinghy[i] = CreateVehicle(473, X, Y, Z, A, 0, 6, -1);
	PutPlayerInVehicle(i, Dinghy[i], 0);
		}
}
}
}

forward IsPlayerInMine(Float:X, Float:Y, Float:Z);
public IsPlayerInMine(Float:X, Float:Y, Float:Z)
{
if(X >= 369.0 && X <= 865.0 && Y >= 694.0 && Y <= 1050.0)
{
return 1;
}
return 0;
}

Zover ik me kan herinneren, is de Mijn (Diepe kuil) ten westen van Las Venturas de enige plek dat onder het zee-niveau ligt.

Ik weet geen antwoord op vraag 8.

Zover ik weet is er geen converter.

Bewerkt: door =>Sandra<=
Link to comment
Delen op andere websites

3: het werkt wel, maar de spelers blijven nog dansen wanneer ze spawnen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4: waar moet ik dat strtock dinges dan zetten

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1: het werkt niet Sandra, maar laat het maar, het is toch maar een dom idee. Toch bedankt voor de moeite.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5: bij deze vraag heb je me ook geholpen, het werkt wel. Maar als een speler dood gaat word zen geld niet geresset. Ik zou niet weten wat ik verkeerd doe.

//Spawnen

public OnPlayerSpawn(playerid)

{

GivePlayerMoney(playerid, 10000);

GivePlayerWeapon(playerid, 24, 1000);

GameTextForPlayer(playerid, "Remember, type /help for help",2500,3);

return 1;

}

//Sterven

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)

{

if(killerid != INVALID_PLAYER_ID)

{

GivePlayerMoney(killerid, GetPlayerMoney(playerid));

ResetPlayerMoney(playerid);

ResetPlayerWeapons(playerid);

SendDeathMessage(killerid, playerid, reason);

}

return 1;

}

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8: ik heb een race in mta gemaakt, maar hoe kan een speler die race joinen als ie /race typd.

hoe ik een mta file moet converteren naar een samp file weet ik al, maar hoe zet ik het er in?

Bewerkt: door Freaksken
Link to comment
Delen op andere websites

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1: het werkt niet Sandra, maar laat het maar, het is toch maar een dom idee. Toch bedankt voor de moeite.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat werkt niet?

5: bij deze vraag heb je me ook geholpen, het werkt wel. Maar als een speler dood gaat word zen geld niet geresset. Ik zou niet weten wat ik verkeerd doe.

Probeer dit eens:

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
if(killerid != INVALID_PLAYER_ID)
{
	GivePlayerMoney(killerid, GetPlayerMoney(playerid));
	ResetPlayerWeapons(playerid);
	SendDeathMessage(killerid, playerid, reason);
}
ResetPlayerMoney(playerid);
return 1;
}

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...