Jump to content

Sa-mp


Recommended Posts

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Freaksken

    35

  • Sandra

    13

  • Ymosky

    6

  • Big Boss

    5

Geplaatst: (bewerkt)
14: moet ik echt voor elk voertuig zon appart script maken?

Gaat het niet gewoon zo: /givecar [vehicleid] [playerid]

Zoja, hoe?

Ik heb niet voor niets die tutorial geschreven

http://pastebin.com/f6987a65

Denk je dat ik dat niet gedaan heb?

Tuurlijk heb ik dat geprobeerd, maar ik krijg zon domme warning!

warning 219: local variable "vehicleid" shadows a variable at a preceding level

http://pastebin.com/m43c5aa2e

Bewerkt: door Freaksken
Geplaatst:

Die warning verteld alleen dat er ergens verder naar boven in je script ook al "new vehicleid" staat. Volgens mij moet "vehicleid" in regel 5 (in het scrip op pastebin) dus voldoende zijn.

Geplaatst: (bewerkt)

8: hoe kan je races en DM's in sa-mp zette?

3: is het normaal dat de karakters blijven dansen als ze spawnen?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14: opgelost

Bewerkt: door Freaksken
  • 2 weken later...
Geplaatst:

8. Voor race's kun je eventueel een filterscript gebruiken zoals bijvoorbeeld deze.

3. Bij het spawnen moeten ze stoppen met dansen, dus volgens mij moet het voldoende zijn als je dit bij de "public OnPlayerSpawn" zet:

SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_NONE);

Geplaatst:

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)

{

SetPlayerPos(playerid, 1542.7546,-1349.1692,329.4776);

SetPlayerCameraPos(playerid, 1546.7548,-1349.1692,331.4776);

SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1542.7546,-1349.1692,329.4776);

SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_DANCE4);

return 1;

}

//Spawnen

public OnPlayerSpawn(playerid)

{

GivePlayerMoney(playerid, 10000);

GivePlayerWeapon(playerid, 24, 1000);

GameTextForPlayer(playerid, "Remember, type /help for help",2500,3);

//muziekje

PlayerPlaySound(playerid, 1186, 257.6206, -41.5307, 1002.0234);

//dansen

SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_NONE);

return 1;

}

OF

//Spawnen

public OnPlayerSpawn(playerid)

{

GivePlayerMoney(playerid, 10000);

GivePlayerWeapon(playerid, 24, 1000);

GameTextForPlayer(playerid, "Remember, type /help for help",2500,3);

//muziekje

PlayerPlaySound(playerid, 1186, 257.6206, -41.5307, 1002.0234);

//dansen

ClearAnimations(playerid);

return 1;

}

Misschien helpt dit.

Nee, dei Clearanim helpt niet.

Geplaatst:

Even nog een irritant probleempje.

Ik heb dus menu's gemaakt aan de hand van Sandra's tut.

Alles werkt perfect.

Als ik toen een menu uitging door op enter te drukken kon ik weer bewegen.

Nu heb ik zelf een checkpoint gemaakt, waar als je erin stapt er een menu opent.

Alles werkt perfect.

Maar als ik dan op enter druk blijf ik freezed. Heb dit geprobeerd bij de menu's zonder chekpoint en ik blijf ook freezed.

Voorheen was dit niet, toen kon ik na de menu's wel weer bewegen.

http://pastebin.com/m649025b6

Geplaatst:

Je hebt public OnPlayerExitedMenu op de regels 1163 en 1169 het volgende staan:

TogglePlayerControllable(playerid, 0);

Verander die 0 in beide regels naar een 1 en het probleem zou opgelost moeten zijn. (kijk hier maar, 0 is freezen en 1 is unfreeze)

Voor je vorige post zou ik eigenlijk zogauw geen oplossing weten :N

Geplaatst: (bewerkt)
Je hebt public OnPlayerExitedMenu op de regels 1163 en 1169 het volgende staan:

TogglePlayerControllable(playerid, 0);

Verander die 0 in beide regels naar een 1 en het probleem zou opgelost moeten zijn. (kijk hier maar, 0 is freezen en 1 is unfreeze)

Voor je vorige post zou ik eigenlijk zogauw geen oplossing weten :N

Ah, dom dat ik daar niet aan gedacht heb :bonk::bonk::bonk::bonk: !!!!!!!!!!

Voor dat dansen, laat maar, hij blijft tog alleen maar dansen na het kiezen van een karakter.

Thanx!!!

P.S.: -weet iemand wat deze warnings betekenen? En hoe ik ze kan oplossen?

-ik zou niet weten wat ze zeggen want men script werkt perfect!!!

D:\Program Files\Rockstar Games\Eigen\Eigen server\pawno\include\cps.inc(140) : warning 208: function with tag result used before definition, forcing reparse

D:\Program Files\Rockstar Games\Eigen\Eigen server\pawno\mijnscript.pwn(1246) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "ResetPoortarea69")

D:\Program Files\Rockstar Games\Eigen\Eigen server\pawno\mijnscript.pwn(1251) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "ResetPoortLVairport1")

D:\Program Files\Rockstar Games\Eigen\Eigen server\pawno\mijnscript.pwn(1256) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "ResetPoortLVairport2")

Bewerkt: door Freaksken
Geplaatst:

Public Functions moeten geforwarded worden:

forward ResetPoortArea69();
forward ResetPoortLVairport1();
forward ResetPoortLVairport2();

Warning 208 weet ik zo snel niet. Ik heb die warning 1x gehad, en toen was het opgelost door een aantal dingen van plaats te wisselen.

Geplaatst: (bewerkt)
Public Functions moeten geforwarded worden:

forward ResetPoortArea69();
forward ResetPoortLVairport1();
forward ResetPoortLVairport2();

Warning 208 weet ik zo snel niet. Ik heb die warning 1x gehad, en toen was het opgelost door een aantal dingen van plaats te wisselen.

-jep, nu heb ik alleen warning 208 nog!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-ik heb een /lock en /unlock command gemaakt, dat is gelukt.

Alleen als ik uit het voertuig stapte bleef het voertuig locked.

Heb al geprobeerd om iest te maken zodat hij unlocked bij het uitstappen, dat is gelukt.

(Er komt dan ook een message met "vehicle unlocked".)

Maar hij unlocked ook als hij nog niet locked is!

(Er komt dan ook een message met "vehicle unlocked", dat mag natuurlijk niet.)

Dus m.a.w.: die message moet alleen maar komen als ik uit het voertuig stap en het voertuig locked is.

Dit is wat ik al heb:

public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
new i;
if(SetVehicleParamsForPlayer(GetPlayerVehicleID(playerid),i, 0, 1))
{
	SetVehicleParamsForPlayer(vehicleid,playerid,0,0);
	SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "Vehicle automatically unlocked!");
}
return 1;
}

Bewerkt: door Freaksken

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...