Sandra Geplaatst: 9 februari 2009 Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 14: moet ik echt voor elk voertuig zon appart script maken? Gaat het niet gewoon zo: /givecar [vehicleid] [playerid] Zoja, hoe? Ik heb niet voor niets die tutorial geschreven http://pastebin.com/f6987a65 Reageren
Freaksken Geplaatst: 9 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2009 (bewerkt) 14: moet ik echt voor elk voertuig zon appart script maken? Gaat het niet gewoon zo: /givecar [vehicleid] [playerid] Zoja, hoe? Ik heb niet voor niets die tutorial geschreven http://pastebin.com/f6987a65 Denk je dat ik dat niet gedaan heb? Tuurlijk heb ik dat geprobeerd, maar ik krijg zon domme warning! warning 219: local variable "vehicleid" shadows a variable at a preceding level http://pastebin.com/m43c5aa2e Bewerkt: 9 februari 2009 door Freaksken Reageren
Freaksken Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2009 is er iemand die me kan helpen? Reageren
Ymosky Geplaatst: 11 februari 2009 Rapport Geplaatst: 11 februari 2009 Die warning verteld alleen dat er ergens verder naar boven in je script ook al "new vehicleid" staat. Volgens mij moet "vehicleid" in regel 5 (in het scrip op pastebin) dus voldoende zijn. Reageren
Freaksken Geplaatst: 12 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 februari 2009 (bewerkt) 8: hoe kan je races en DM's in sa-mp zette? 3: is het normaal dat de karakters blijven dansen als ze spawnen? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14: opgelost Bewerkt: 12 februari 2009 door Freaksken Reageren
Ymosky Geplaatst: 27 februari 2009 Rapport Geplaatst: 27 februari 2009 8. Voor race's kun je eventueel een filterscript gebruiken zoals bijvoorbeeld deze. 3. Bij het spawnen moeten ze stoppen met dansen, dus volgens mij moet het voldoende zijn als je dit bij de "public OnPlayerSpawn" zet: SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_NONE); Reageren
Freaksken Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 8:Thanx 3: nope, heb ik zelf al geprobeerd Reageren
Big Boss Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Voor stop met dansen, probeer deze functie eens: ClearAnimations(playerid); Reageren
Freaksken Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { SetPlayerPos(playerid, 1542.7546,-1349.1692,329.4776); SetPlayerCameraPos(playerid, 1546.7548,-1349.1692,331.4776); SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1542.7546,-1349.1692,329.4776); SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_DANCE4); return 1; } //Spawnen public OnPlayerSpawn(playerid) { GivePlayerMoney(playerid, 10000); GivePlayerWeapon(playerid, 24, 1000); GameTextForPlayer(playerid, "Remember, type /help for help",2500,3); //muziekje PlayerPlaySound(playerid, 1186, 257.6206, -41.5307, 1002.0234); //dansen SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_NONE); return 1; } OF //Spawnen public OnPlayerSpawn(playerid) { GivePlayerMoney(playerid, 10000); GivePlayerWeapon(playerid, 24, 1000); GameTextForPlayer(playerid, "Remember, type /help for help",2500,3); //muziekje PlayerPlaySound(playerid, 1186, 257.6206, -41.5307, 1002.0234); //dansen ClearAnimations(playerid); return 1; } Misschien helpt dit. Nee, dei Clearanim helpt niet. Reageren
Freaksken Geplaatst: 5 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2009 Even nog een irritant probleempje. Ik heb dus menu's gemaakt aan de hand van Sandra's tut. Alles werkt perfect. Als ik toen een menu uitging door op enter te drukken kon ik weer bewegen. Nu heb ik zelf een checkpoint gemaakt, waar als je erin stapt er een menu opent. Alles werkt perfect. Maar als ik dan op enter druk blijf ik freezed. Heb dit geprobeerd bij de menu's zonder chekpoint en ik blijf ook freezed. Voorheen was dit niet, toen kon ik na de menu's wel weer bewegen. http://pastebin.com/m649025b6 Reageren
Ymosky Geplaatst: 5 maart 2009 Rapport Geplaatst: 5 maart 2009 Je hebt public OnPlayerExitedMenu op de regels 1163 en 1169 het volgende staan: TogglePlayerControllable(playerid, 0); Verander die 0 in beide regels naar een 1 en het probleem zou opgelost moeten zijn. (kijk hier maar, 0 is freezen en 1 is unfreeze) Voor je vorige post zou ik eigenlijk zogauw geen oplossing weten Reageren
Freaksken Geplaatst: 5 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2009 (bewerkt) Je hebt public OnPlayerExitedMenu op de regels 1163 en 1169 het volgende staan: TogglePlayerControllable(playerid, 0); Verander die 0 in beide regels naar een 1 en het probleem zou opgelost moeten zijn. (kijk hier maar, 0 is freezen en 1 is unfreeze) Voor je vorige post zou ik eigenlijk zogauw geen oplossing weten Ah, dom dat ik daar niet aan gedacht heb !!!!!!!!!! Voor dat dansen, laat maar, hij blijft tog alleen maar dansen na het kiezen van een karakter. Thanx!!! P.S.: -weet iemand wat deze warnings betekenen? En hoe ik ze kan oplossen? -ik zou niet weten wat ze zeggen want men script werkt perfect!!! D:\Program Files\Rockstar Games\Eigen\Eigen server\pawno\include\cps.inc(140) : warning 208: function with tag result used before definition, forcing reparse D:\Program Files\Rockstar Games\Eigen\Eigen server\pawno\mijnscript.pwn(1246) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "ResetPoortarea69") D:\Program Files\Rockstar Games\Eigen\Eigen server\pawno\mijnscript.pwn(1251) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "ResetPoortLVairport1") D:\Program Files\Rockstar Games\Eigen\Eigen server\pawno\mijnscript.pwn(1256) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "ResetPoortLVairport2") Bewerkt: 5 maart 2009 door Freaksken Reageren
Big Boss Geplaatst: 6 maart 2009 Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 Public Functions moeten geforwarded worden: forward ResetPoortArea69(); forward ResetPoortLVairport1(); forward ResetPoortLVairport2(); Warning 208 weet ik zo snel niet. Ik heb die warning 1x gehad, en toen was het opgelost door een aantal dingen van plaats te wisselen. Reageren
Freaksken Geplaatst: 6 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 (bewerkt) Public Functions moeten geforwarded worden: forward ResetPoortArea69(); forward ResetPoortLVairport1(); forward ResetPoortLVairport2(); Warning 208 weet ik zo snel niet. Ik heb die warning 1x gehad, en toen was het opgelost door een aantal dingen van plaats te wisselen. -jep, nu heb ik alleen warning 208 nog! ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -ik heb een /lock en /unlock command gemaakt, dat is gelukt. Alleen als ik uit het voertuig stapte bleef het voertuig locked. Heb al geprobeerd om iest te maken zodat hij unlocked bij het uitstappen, dat is gelukt. (Er komt dan ook een message met "vehicle unlocked".) Maar hij unlocked ook als hij nog niet locked is! (Er komt dan ook een message met "vehicle unlocked", dat mag natuurlijk niet.) Dus m.a.w.: die message moet alleen maar komen als ik uit het voertuig stap en het voertuig locked is. Dit is wat ik al heb: public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid) { new i; if(SetVehicleParamsForPlayer(GetPlayerVehicleID(playerid),i, 0, 1)) { SetVehicleParamsForPlayer(vehicleid,playerid,0,0); SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "Vehicle automatically unlocked!"); } return 1; } Bewerkt: 6 maart 2009 door Freaksken Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.