Remi-X Geplaatst: 29 december 2008 Rapport Geplaatst: 29 december 2008 (bewerkt) Jaah, probleempje! Ik heb nu een paar mods succesvol en bugloos ingame gezet, alleen nog de DFF. Nou wil ik de TXD erbij zetten, verdwijnt het icoontje van het wapen en het hele wapen is ook onzichtbaar! Terwijl ik toch zeker weet dat ik niks fout doe! In Sketchup zet ik mijn textures bijvoorbeeld met het bestand '1.bmp' en als naam '1'. Zo heb ik 2 textures. Dan maak ik met TXDWorkshop een nieuwe TXD, 32 Bit. Een keer CTRL+INSERT om nog een texture vakje te maken. Ik geef ze de namen 1 en 2, zonder alpha channel. Ik importeer de goede textures en sla mn TXD op. Ik plaats het in GTA3.IMG en probeer het uit, met als resultaat een onzichtbaar wapen en geen wapen icoon meer! Wat doe ik fout? (Van het wapen icoon weet ik, die texture was ik vergeten toe te voegen) EDIT: Met onzichtbaar bedoel ik dat het er wel is, maar je het niet ziet. Voorbeeld: [Wapenscreens] Dat is enkel de DFF. Zodra ik een TXD toevoeg is hij 'onzichtbaar'. Manier van werken, ander wapen. Nogal een mislukte pannenkoek . Voor de raket die uit de RPG komt. Sketchup TXDWorkshop Bewerkt: 29 december 2008 door Remi-X Reageren
jancoCJ Geplaatst: 1 januari 2009 Rapport Geplaatst: 1 januari 2009 wou hem al downloaden op je site Reageren
Remi-X Geplaatst: 1 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2009 WTF waar heb jij het over? Help me en (..) niet... Reageren
Nickonly Geplaatst: 4 januari 2009 Rapport Geplaatst: 4 januari 2009 Wat bedoel je nou precies? Ontzichtbaar, hij is er wel, maar je ziet 'm niet? Bedoel je dan dat je ook écht helemaal niets ziet, dat je bedoelt dat CJ niets in z'n handen heeft? Of heeft 'ie een helemaal wit gekleurd wapen in z'n handen? Laat eens een screen zien met je 'ontzichtbare' wapen. En wat bedoel je met 'bugloos'. Want je zegt wel dat het bugloos is, maar dat de TXD het niet doet. Dan is het toch niet bugloos!? En in de TXDworkshop: Zet je de TXD wel op San Andreas? (Rechts onderin) Compress je alle afbeeldingen wel? En heeft het .TXD bestand wel precies dezelfde naam als de oude TXD van het wapen? En heb je de oude TXD wel verwijderd? Ik denk dat het het laatste is. Dat je de oude TXD niet verwijderd hebt. Daarom heeft dat "Wapen met allleen een DFF en zonder TXD" (van die screen) ook een texture. Als er echt geen TXD bestand bij zou zitten zou 'ie namenlijk wit moeten zijn. Reageren
Beagle Geplaatst: 4 januari 2009 Rapport Geplaatst: 4 januari 2009 Wat bedoel je nou precies? Ontzichtbaar, hij is er wel, maar je ziet 'm niet? Bedoel je dan dat je ook écht helemaal niets ziet, dat je bedoelt dat CJ niets in z'n handen heeft? Of heeft 'ie een helemaal wit gekleurd wapen in z'n handen? Laat eens een screen zien met je 'ontzichtbare' wapen.En wat bedoel je met 'bugloos'. Want je zegt wel dat het bugloos is, maar dat de TXD het niet doet. Dan is het toch niet bugloos!? En in de TXDworkshop: Zet je de TXD wel op San Andreas? (Rechts onderin) Compress je alle afbeeldingen wel? En heeft het .TXD bestand wel precies dezelfde naam als de oude TXD van het wapen? En heb je de oude TXD wel verwijderd? Ik denk dat het het laatste is. Dat je de oude TXD niet verwijderd hebt. Daarom heeft dat "Wapen met allleen een DFF en zonder TXD" (van die screen) ook een texture. Als er echt geen TXD bestand bij zou zitten zou 'ie namenlijk wit moeten zijn. Verwijderen hoeft helemaal niet, dat is veel te veel werk. Dan moet je ook de nieuwe weer toevoegen, én rebuilden. Als je nou gewoon "replace" doet, hoef je niet te rebuilden en ben je meteen klaar! Als het wapen wit gekleurd is, is het niet "onzichtbaar". Is dit het geval is (Dat het wit is) is het dom dat je zei dat het onzichtbaar is, want anders had je allang geholpen kunnen zijn Reageren
Nickonly Geplaatst: 4 januari 2009 Rapport Geplaatst: 4 januari 2009 [...] Verwijderen hoeft helemaal niet, dat is veel te veel werk. Dan moet je ook de nieuwe weer toevoegen, én rebuilden. Als je nou gewoon "replace" doet, hoef je niet te rebuilden en ben je meteen klaar! Als je iets in de IMG veranderd moet je altijd rebuilden. Of je nou hele bestanden toegevoegd óf als als je alleen maar iets in een bestand hebt aangepast. Dus als je iets in een IMG aanpast, ALTIJD rebeuilden! Ookal is het alleen maar voor de zekerheid. (Ik zeg dus niet dat bij sommige gevallen rebuilden niet 100% nodig is, maar met rebuilden ben je er zeker van dat daar niets mis gaat). Daarbij is replace niet te vertrouwen. Ik heb daar zelf veel te vaak problemen mee, want soms doet 'ie het niet eens. Als je gewoon eerst de oude verwijderd, en dan de nieuwe toevoegd, weet je zeker dat je'm aangepast hebt, want dan staat 'ie onderaan in de IMG. Zoveel werk is dat nou ook weer niet, en zeker de "moeite" waard om er zeker van te zijn dat je het ook echt goed gedaan hebt. Reageren
Remi-X Geplaatst: 4 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 januari 2009 (bewerkt) 1-Wat bedoel je nou precies? Ontzichtbaar, hij is er wel, maar je ziet 'm niet? Bedoel je dan dat je ook écht helemaal niets ziet, dat je bedoelt dat CJ niets in z'n handen heeft? Of heeft 'ie een helemaal wit gekleurd wapen in z'n handen? Laat eens een screen zien met je 'ontzichtbare' wapen.2-En wat bedoel je met 'bugloos'. Want je zegt wel dat het bugloos is, maar dat de TXD het niet doet. Dan is het toch niet bugloos!? 3-En in de TXDworkshop: Zet je de TXD wel op San Andreas? (Rechts onderin) Compress je alle afbeeldingen wel? En heeft het .TXD bestand wel precies dezelfde naam als de oude TXD van het wapen? En heb je de oude TXD wel verwijderd? 4-Ik denk dat het het laatste is. Dat je de oude TXD niet verwijderd hebt. Daarom heeft dat "Wapen met allleen een DFF en zonder TXD" (van die screen) ook een texture. Als er echt geen TXD bestand bij zou zitten zou 'ie namenlijk wit moeten zijn. 1 Letterlijk onzichtbaar. CJ heeft niks iProxy-Connection: keep-alive Cache-Control: max-age=0 zijn handen, ook geen wit vlak. je kan er gewoon doorheen kijken, je ziet geen contouren. Het is net of hij dan gewoon 'vuist' gebruikt. Maar meppen kan wel, met iets dat je dus niet ziet. Screen gaat nog niet, heb hier geen SA. Vanavond lukt dat misschien. 2 Ik zeg toch dat de DFF bugloos is? En niet de TXD... 3 Ja, daar staat hij standaart op. Ja, ik heb ook compressie al geporbeert, DXT 3. Ja, exact hetzelfde. 4 Jawel, die is wel weg. Ik heb hem vervangen. Bij Alci word het nieuwe bestand groen, en als er een bestand weg gaat word die grijs. En ik heb dus grijs voor de oude, zoals dat moet. Maar ik kan wel textures wijzigen heb ik uitgevonden! Dus geen nieuwe TXD maken, maar wel een standaart bewerken EDIT: @ hierboven: Rebuilden doe ik ook altijd... Bewerkt: 4 januari 2009 door Remi-X Reageren
Nickonly Geplaatst: 4 januari 2009 Rapport Geplaatst: 4 januari 2009 (bewerkt) [...] [...] Maar ik kan wel textures wijzigen heb ik uitgevonden! Dus geen nieuwe TXD maken, maar wel een standaart bewerken [...] Waarom doe je dat dan niet? Gewoon uit de (oude) TXD van het wapen de textures van het oude wapen verwijderen, jou nieuwe textures erin, compressen, terug in IMG doen, rebuilden en klaar... Bewerkt: 4 januari 2009 door Nickonly Reageren
Remi-X Geplaatst: 5 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 januari 2009 Zodra ik een 32bit ding toevoeg werkt de TXD niet meer... Reageren
DaBeast Geplaatst: 18 januari 2009 Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 [...] Verwijderen hoeft helemaal niet, dat is veel te veel werk. Dan moet je ook de nieuwe weer toevoegen, én rebuilden. Als je nou gewoon "replace" doet, hoef je niet te rebuilden en ben je meteen klaar! Als je iets in de IMG veranderd moet je altijd rebuilden. Of je nou hele bestanden toegevoegd óf als als je alleen maar iets in een bestand hebt aangepast. Dus als je iets in een IMG aanpast, ALTIJD rebeuilden! Ookal is het alleen maar voor de zekerheid. (Ik zeg dus niet dat bij sommige gevallen rebuilden niet 100% nodig is, maar met rebuilden ben je er zeker van dat daar niets mis gaat). Daarbij is replace niet te vertrouwen. Ik heb daar zelf veel te vaak problemen mee, want soms doet 'ie het niet eens. Als je gewoon eerst de oude verwijderd, en dan de nieuwe toevoegd, weet je zeker dat je'm aangepast hebt, want dan staat 'ie onderaan in de IMG. Zoveel werk is dat nou ook weer niet, en zeker de "moeite" waard om er zeker van te zijn dat je het ook echt goed gedaan hebt. Fout, je hoeft hem pas te rebuilden als je merkt dat je spel traag word, of als je echt enorm veel bestanden tegelijk toevoegd.Met de optie replace hoef je zelfs nooit te rebuilden. Stappen die je kan nagaan of alles wel goed is/of om bugs te fixen: Ik veronderstel dat je met 3DS Max het wapen hebt geimporteerd en daarna weer geexporteerd naar DFF? Probeer de texture opnieuw in te laden door op m te drukken op je toetsenbord en dan op dit knopje te drukken: . Klik dan op je models en laad de textures weer in. Als je exporteerd moeten je instellingen zo staan:. Ben je zeker dat de textures correct zijn? (64x64 in jouw geval, en niet gemaakt in photoshop?) Als ze gemaakt zijn in Photoshop, open ze in Paint en sla het opnieuw op. Ben je zeker dat je de juiste DFF en TXD vervangen had in de IMG? Als allerlaatste: je hebt misschien je model niet goed ge-UVWmapt, dus mogelijk een foutje in de UVW map zit. Hier valt niet veel aan te fixen, aleen je UVW opnieuw doen. Meer kan ik niet echt bedenken wat er mis kan gaan, succes! -DaBeast Reageren
Remi-X Geplaatst: 18 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2009 Neej, ik weet nog niet wat er fout was, maar mn bestanden beginnen al te werken. Ik maak nu iig geen nieuwe TXD aan, maar wijzig het origineel. Ik heb alleen wel weer een nieuw probleem nu de TXD werkt: ik blijf zwarte lijntjes aan de randen zien, hoe kan dat nu weer? >>> Door DaBeast: Heb je daar een screenshot van?<<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.