Jump to content

Realiteit?


Lil-Jacob

Recommended Posts

Als je aan GTA IV denkt, denk je aan realiteit.

Maar Niko Bellic vermoord honderden mensen, en niemand die daar onderzoek naar doet.

Je leest af en toe wel in de krant: "Weer een Gangwar", "Bloedbad in Alderny" etc.

En als ze je achtervolgen, en raakt de politie kwijt, word je dan voorgoed uit hun geheugen gewist. En stel dat ze je arresteren, voor moord op 20 man, kom je met, circa 6 uurtjes ingame weer vrij.

Hebben ze geen CSI? Is de politie achterlijk of is iedereen corrupt?

grtz LJ

Bewerkt: door Lil-Jacob
Link to comment
Delen op andere websites

Uuuuuuuuuhm, héél misschien komt dat omdat GTA IV maar een spel is? :puh: Maar ik vind het idd ook dom dat ze zeggen dat GTA IV zo realistisch is, GTA IV is helemaal niet realistisch. Als ze daar bij Rockstar graag realisme willen, zullen ze toch nog veel moeten veranderen. Want het politie systeem slaat inderdaad nergens op zoals jij hierboven al zegt. Als je 10 seconden buiten de zoekcirkel bent, ben je je wanted level gewoon helemaal kwijt. Maar zit je al een half uur ontzettend goed verstopt in de zoekcirkel, dan blijven ze gewoon zoeken. Zit daar logica in? Niet als je het mij vraagt. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Uuuuuuuuuhm, héél misschien komt dat omdat GTA IV maar een spel is? :puh: Maar ik vind het idd ook dom dat ze zeggen dat GTA IV zo realistisch is, GTA IV is helemaal niet realistisch. Als ze daar bij Rockstar graag realisme willen, zullen ze toch nog veel moeten veranderen. Want het politie systeem slaat inderdaad nergens op zoals jij hierboven al zegt. Als je 10 seconden buiten de zoekcirkel bent, ben je je wanted level gewoon helemaal kwijt. Maar zit je al een half uur ontzettend goed verstopt in de zoekcirkel, dan blijven ze gewoon zoeken. Zit daar logica in? Niet als je het mij vraagt. :7

ik vind het vreend als je dan opgepakt ben of doodgegaan ben dat je je wapens nog hebt ze laten je vrij met je shotgung :? right

Link to comment
Delen op andere websites

Het spel is realistisch op het gebied van graphics, ik ga akkoord dat het politiesysteem mss wel wat verbetring nodig heeft maar het is en blijft nog altijd een spel, ik zou het dan ook dom vinden mocht je op straat in je wagen zitten en je word gearresteerd voor moorden van 20 ingame dagen geleden.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je voor elke moord 20 jaar de cel in moest zou er toch geen lol aan meer zijn? Zelfs als de politie te snel komt opdagen voor elk duwtje of trekje is dat iets waar mensen zich kwaad om maken. Kan je nagaan hoe mensen zich frustreren als het verder dan dat gaat. GTA is realistisch maar tot een bepaald niveau kan dat. Zo kan ik elk schietspelletje wel aanduiden.

Link to comment
Delen op andere websites

@ P.ZAAL hierboven: Als je bent opgepakt, ben je zeker wel al je wapens kwijt. Alleen als je wordt neergeschoten (Je gaat niet dood in de single player, alleen knock-out! 0_0 ) en je komt bij in het ziekenhuis, ben je je wapens kwijt.

@ De rest: Het realisme in IV is vrij hoog, maar inderdaad, het moet wel een game blijven. Als je ingame time een jaar moet zitten voor je daden, ben je niet echt blij, wel? :duh:

Ik persoonlijk vindt dat R* erg dichtbij de werkelijkheid zit met deze game! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

opzich is het best realistisch ik had een ster en er was geen auto in de buurt en er kwam een politie aan op de radar ik verstop met achter een muurtje de politieauto stopt ze zien niks en rijden weer weg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hier ook al eens aan zitten denken...

Maarja heb ook geen idee hoe R* het spel dan leuk kan houden mét al dit soort dingen erin (CSI, zitten etc.).

BTW @Jacky 2007: Iemand is niet knock-out als hij van het Empire State Building springt/valt of zichzelf opblaast. ;)

Bewerkt: door Dvt
Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik vooral bedoel is dat als de politie op een plaats delict komt, neem als voorbeeld de aanval op de Triads samen met Packie, ze daar +- 30 dode Chinezen vinden, en daar verder geen onderzoek naar doen wie de moordenaar is. Bij mij komt het nu over alsof de politie erheen gaat, de lijken meeneemt, en het vervolgens in de doofpot stopt.

Ze hadden hier iets creatiever mee om kunnen gaan, nu lijkt het een beetje afgeraffeld.

Maar dit is mijn mening :puh:

LJ

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het met iedereen wel eens over realisme en qua graphics is GTAIV toch wel zeker realistisch ;)

Maar aan de andere kant, zou jij het leuk vinden om een spel te spelen waar je als je iemand neerbeukt direct de hele politiemacht voor de komende 13 uur achter je aan te hebben waardoor je oa. ook geen missies kan doen en niet normaal meer over straat kunt omdat je anders herkent word en naar de gevangenis moet?

Het zou wel leuk zijn voor de komende GTA dat als je busted bent, je dan ook echt naar de gevangenis moet en dat in een cut-scene ofzo ziet, maar ik ben wel blij met GTA IV zoals hij nu is ;)

Hoewel ik nog steeds met jullie van mening ben dat R* meer realisme in het spel moet stoppen ;)

Misschien ideetje voor de Playstation 4? :yay:

Bewerkt: door -Haakon-
Link to comment
Delen op andere websites

Mja, het lijkt me inderdaad niet echt fijn meer spelen als je niet eens fatsoenlijk over straat kan

Volgens mij hebben ze in Test Drive Unlimited een soort gevangenis, als je Busted bent moet je een minuut (echte minuut) wachten voordat je verder kan :7

En verder aan realiteit, ik wist niet dat je in Amerika altijd volgas tussendoor mocht slingeren, nooit hoeft te wachten voor het rode stoplicht en dat je tegen het verkeer in mag rijden ^_^

Dit zijn volgens mij allemaal van die dingen die het spel er niet makkelijker/leuker op maken

Graphisch vind ik GTA4 echt geweldig, alles ziet er mooi uit, en zelf water en rook (zijn vaak dingen die lastig gaan), alleen blijf ik Liberty City een beetje aan de kleine kant vinden

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...