Jump to content

DirectX 9.0c Video Kaart


kaBOEM

Recommended Posts

Hey,

Ik heb al eerder een bericht er over gezien, als ik GTA IV probeer te draaien dat ik dan een error krijgt (Fatal Error DD3D50). Ik heb gekeken wat het betekend op de error lijst en ik zag dat het betekend dat je computer geen DirectX 9.0c kan draaien. Maar als ik naar het DxDiag rapport kijk zie ik dit staan:

''DirectX-versie: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)''

Mijn broer heeft mij geadviseerd een nieuwe video kaart te kopen omdat er bij andere spelletjes die redelijk hoge systeemeisen (o.a. Fallout 3, GTA sa en oblivion pas na een tijdje).

Link to comment
Delen op andere websites

Welke videokaart heb je nu?

Nog steeds de zelfde, die nog steeds die error geeft. :cry:

wat zijn al je specificaties.. miss heeft het geeneens zin om een nieuwe grafische kaart te halen

Mischien niet, maar bij sommige spellen geeft hij nu een error die hij eerst niet gaf.

Ik heb trouwens het spel Crysis, weet niet of je het kent, die ontzettend hoge systeem eisen heeft probleem loos kunnen spelen. ^_^

Systeem.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Welke videokaart heb je nu?

Nog steeds de zelfde, die nog steeds die error geeft. :cry:

wat zijn al je specificaties.. miss heeft het geeneens zin om een nieuwe grafische kaart te halen

Mischien niet, maar bij sommige spellen geeft hij nu een error die hij eerst niet gaf.

Ik heb trouwens het spel Crysis, weet niet of je het kent, die ontzettend hoge systeem eisen heeft probleem loos kunnen spelen. ^_^

http://i265.photobucket.com/albums/ii206/jahhetzalbestwel/Systeem.jpg

okey dit heeft geen zin, je hebt een hele nieuwe pc nodig voor gta iv...

Je videokaart heeft geen shader 3.0 dus je zal UE3 games en gta iv niet eens kunnen starten (laat staan dat een kaart met zoo weinig kracht hem zou kunnen lopen).

Je cpu is onder de minimum specificatie, ik heb gelezen dat de game niet eens wil starten op pentium 4's en d's. Als het zou lukken dan is een 2.8 ghz pentium D onegveer gelij kaan een 1,5 ghz core 2 duo, zinloos dus omdat het veel te langzaam is...

Je hebt veel te weinig ram, 1gb doet het hem echt niet meer.

Bewerkt: door Snowdog
Link to comment
Delen op andere websites

Welke videokaart heb je nu?

Nog steeds de zelfde, die nog steeds die error geeft. :cry:

wat zijn al je specificaties.. miss heeft het geeneens zin om een nieuwe grafische kaart te halen

Mischien niet, maar bij sommige spellen geeft hij nu een error die hij eerst niet gaf.

Ik heb trouwens het spel Crysis, weet niet of je het kent, die ontzettend hoge systeem eisen heeft probleem loos kunnen spelen. ^_^

http://i265.photobucket.com/albums/ii206/jahhetzalbestwel/Systeem.jpg

okey dit heeft geen zin, je hebt een hele nieuwe pc nodig voor gta iv...

Je videokaart heeft geen shader 3.0 dus je zal UE3 games en gta iv niet eens kunnen starten (laat staan dat een kaart met zoo weinig kracht hem zou kunnen lopen).

Je cpu is onder de minimum specificatie, ik heb gelezen dat de game niet eens wil starten op pentium 4's en d's. Als het zou lukken dan is een 2.8 ghz pentium D onegveer gelij kaan een 1,5 ghz core 2 duo, zinloos dus omdat het veel te langzaam is...

Je hebt veel te weinig ram, 1gb doet het hem echt niet meer.

Ok, ik snap het, dan moet ik toch eens inkopen gaan doen...

Hoewel me videokaart goed zou zijn, waarom loopt dat ding dan te zeuren met die error?

Ik heb trouwens een Tv kaart, is het mogelijk om een Xbox of een playstation er op aan te sluiten?

Bewerkt: door kaBOEM
Link to comment
Delen op andere websites

Ok, ik snap het, dan moet ik toch eens inkopen gaan doen...

Hoewel me videokaart goed zou zijn, waarom loopt dat ding dan te zeuren met die error?

Ik heb trouwens een Tv kaart, is het mogelijk om een Xbox of een playstation er op aan te sluiten?

Nee dat is het hem nou juist :) Je kaart is niet goed, het is een erg trage kaart, en daarnaast zoals ik al zei, het heeft geen shader 3.0/Directx 9.0c, het heeft shader 2.0/Directx9.0b.

Hoe bedoel je? Wil je je monitor aansluiten aan een console of je pc aan een tv ? Allebei kan in ieder geval als je een tvkaart/tv-out hebt of een monitor die multiple inputs ondersteund (of je kan het kabeltje steeds verwisselen).

Link to comment
Delen op andere websites

Nee dat is het hem nou juist :) Je kaart is niet goed, het is een erg trage kaart, en daarnaast zoals ik al zei, het heeft geen shader 3.0/Directx 9.0c, het heeft shader 2.0/Directx9.0b.

Hoe bedoel je? Wil je je monitor aansluiten aan een console of je pc aan een tv ? Allebei kan in ieder geval als je een tvkaart/tv-out hebt of een monitor die multiple inputs ondersteund (of je kan het kabeltje steeds verwisselen).

Dus die hele computer heeft me gewoon opgelicht met zijn 9.0c! :duh:

Ok ik snap het... Nieuwe pc...

Link to comment
Delen op andere websites

Dus die hele computer heeft me gewoon opgelicht met zijn 9.0c! :duh:

Ok ik snap het... Nieuwe pc...

Nee (ik weet niet zeker of je het snapt), ik zal het proberen wat simpeler uit te leggen. Gelukkig geloof je ons wel dat je een hele nieuwe pc nodig hebt, maar ik leg ff uit waarom :

1: Directx is software die je kan instaleren, op elke pc met windows xp kan je tm 9.0c instaleren, elke game die een ''directx 9.0c compatible'' kaart nodig heeft zal werken. Daarnaast heeft directx ook een hardware niveau, dit ligt aan je videochip, 9.0c betekent dat je kaart shader 3.0 heeft. Elke kaart vanaf de geforce 6000 series en ati kaart vanaf de x1000 heeft dit... Jouw x600 is gewoon een generatie te oud en heeft dit niet. Je pc kan wel 9.0c geinstaleerd hebben, maar ondersteund dit niet op hardware niveau, vele nieuwe games zoals gta iv hebben shader 3.0/dx 9.0c nodig op hardware niveau.

2: Je videokaart ook al zou die nieuw genoeg zijn, is gewoon te langzaam, het is een kaart die langzamer is dan een geforce 6600, terwijl je minstens een 7900 nodig hebt voor gta iv...

3: De rest van je pc is ook te traag, je processor is te traag en niet ondersteund, je hebt een core 2 duo of een amd X2 nodig minstens, liefst een triple/quad amd phenom or een core 2 quad.

4: Je hebt te weinig ram, 1gb is onder het minimum en zelfs met 2gb hoor ik mensen klagen over haperen/stotteren eens in de zoveel tijd. Ik beveel mensen 3gb aan voor xp en 4gb met vista x64... Minstens, zelf kom ik ram tekort met 4gb (omdat ik veel dingen in de achtergrond heb, zonder gta iv gebruikt mijn pc nou eenmaal al 2,3gb) en ik ga binnenkort naar 8gb upgraden...

Daarom heb je een nieuwe pc nodig, als je een nieuwe pc zou willen halen en gta iv redelijk zou willen spelen ( als in niet net op minimum en met leuke fps) dan beveel ik je aan om een pc met een quad core te halen, 4gb ram, en minstens een geforce 8800GT/HD4850, liefst iets van een GTX 260 of een HD4870... Wil je dat die pc voor games een paar jaar meegaat.... Bedenk je wel dat als je een echt goeie pc nodig wilt hebben je ca. 800 € nodig hebt. Maar voor 450 onegveer kan je al een quad core met 8800 halen en die speelt bijna alle games behalve gta iv nu nog op max...

Bewerkt: door Snowdog
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...