Hackman Geplaatst: 1 januari 2009 Rapport Geplaatst: 1 januari 2009 (bewerkt) Beste mensen, Iedere keer wanneer ik Sketch-up wil opstarten dan krijg ik een rare foutmelding dat Sketch-up het niet meer doet om de een of andere reden. Ik heb al meerdere keren het boeltje geherinstalleerd alleen helaas zonder succes. Ik neem de juiste download van de originele site en de installatie vergaat verder helemaal goed en ik krijg geen foutmeldingen en andere programma's heb ik gesloten. Hier heb ik een screen van de foutmelding die ik krijg wanneer ik op de snelkoppeling klik: De snelkoppeling of de toepassing in de map van Sketch-Up heeft altijd zo gedaan en ik heb nog nooit meegemaakt dat het wel goed werkte. De enige manier om het te laten doen was door middel van de "Als Administrator uitvoeren" optie maar ik heb geen zin om dat steeds weer aan te klikken wanneer dit niet nodig is. Mvg, Hackman Bewerkt: 1 januari 2009 door Hackman Reageren
GTA_PEEKCITY Geplaatst: 2 januari 2009 Rapport Geplaatst: 2 januari 2009 Probeer dan eens SketchUp 6 (de vorige versie). Reageren
Hackman Geplaatst: 2 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2009 Probeer dan eens SketchUp 6 (de vorige versie). Leuk dat je het zegt, want ik heb het probleem nooit gehad met Sketch-Up 6. Alleen maar met deel 7 maar ik wil toch de nieuwste versie hebben om dingen te maken. Beetje dom dat iedereen hier dan met deel 7 zit te maken en dat ik dan met dingen komen die met deel 6 zijn gemaakt.. Natuurlijk zijn dingen gemaakt vanuit deel 6 dan niet te bewerken met deel 7 en noem maar op, het neemt allemaal gerotzooi met zich mee wat ik absoluut niet wil hebben. Heeft iemand anders nog een suggestie hoe ik mijn probleem oplos? Ik dacht trouwens dat dit topic misschien ook wel in Software zou thuishoren aangezien ze daar me misschien verder kunnen helpen, ik zal nog wel even kijken of er een moderator is die daar uitspraak over kan doen. Nog iemand anders die een poging wil wagen? Ik heb Sketch-Up 7 echt hard nodig. Reageren
Beagle Geplaatst: 2 januari 2009 Rapport Geplaatst: 2 januari 2009 Probeer dan eens SketchUp 6 (de vorige versie). Leuk dat je het zegt, want ik heb het probleem nooit gehad met Sketch-Up 6. Alleen maar met deel 7 maar ik wil toch de nieuwste versie hebben om dingen te maken. Beetje dom dat iedereen hier dan met deel 7 zit te maken en dat ik dan met dingen komen die met deel 6 zijn gemaakt.. Natuurlijk zijn dingen gemaakt vanuit deel 6 dan niet te bewerken met deel 7 en noem maar op, het neemt allemaal gerotzooi met zich mee wat ik absoluut niet wil hebben. Heeft iemand anders nog een suggestie hoe ik mijn probleem oplos? Ik dacht trouwens dat dit topic misschien ook wel in Software zou thuishoren aangezien ze daar me misschien verder kunnen helpen, ik zal nog wel even kijken of er een moderator is die daar uitspraak over kan doen. Nog iemand anders die een poging wil wagen? Ik heb Sketch-Up 7 echt hard nodig. Je moet het maar altijd als administrator uitvoeren. Reageren
Hackman Geplaatst: 2 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2009 (bewerkt) Dat is natuurlijk een optie, maar ik wil liever zonder. Misschien komt dit een beetje lui over maar om dan steeds weer dat aan te klikken. En daar komt bij dat na het "Uitvoeren als Administrator" ik weer even moet wachten om dan weer op toestaan te klikken. Bij elkaar duurt het dus veel langer dan zou hoeven en dat heb ik liever niet. Ik heb liever een goede oplossing om het probleem te verhelpen. Al met al waardeer ik je reactie. Ik ben al lang blij dat er iemand reageert. Bewerkt: 2 januari 2009 door Hackman Reageren
Beagle Geplaatst: 2 januari 2009 Rapport Geplaatst: 2 januari 2009 Dat is natuurlijk een optie, maar ik wil liever zonder. Misschien komt dit een beetje lui over maar om dan steeds weer dat aan te klikken. En daar komt bij dat na het "Uitvoeren als Administrator" ik weer even moet wachten om dan weer op toestaan te klikken. Bij elkaar duurt het dus veel langer dan zou hoeven en dat heb ik liever niet. Ik heb liever een goede oplossing om het probleem te verhelpen.Al met al waardeer ik je reactie. Ik ben al lang blij dat er iemand reageert. Zeker iemand die reageert waar je eigenlijk ruzie mee hebt Is je gebruikersaccount administrator of een gewone gebruiker? In dat geval moet je jezelf administrator van je computer maken, of op de adminaccount inloggen. Reageren
Hackman Geplaatst: 2 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2009 Ik heb deel 7 inmiddels al verwijdert en heb deel 6 weer geïnstalleerd en het probleem is er dus op dit moment niet. Wat ik enkel niet begrijp is dat ik bij deel 6 niks hoef te wijzigen qua "Als administrator uitvoeren" en bij deel 7 moet dat wel als ik het wil opstarten want zonder dat kom ik er niet eens. Waarom ik deel 6 weer heb geïnstalleerd? Remi heeft me ervan overtuigt dat er in deel 7 weinig tot geen extra functies zitten en dan ook met deel 6 alles redelijk te doen is. Mocht er iemand zijn die zeker een oplossing denk te hebben dan wil ik nog wel een poging wagen (en dus installeer ik 7 weer). Eerst had ik wel als Administrator uitvoeren als standaard alleen dan moet ik wel steeds weer op "Toestaan" klikken waar ik behoorlijke schijt aan heb. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 5 januari 2009 Rapport Geplaatst: 5 januari 2009 (bewerkt) Ookal heb ik de optie "als administrator uitvoeren" nog nooit gezien, en ik kan het ook niet vinden (misschien dat dat niet op Windows XP zit en jij Vista hebt ofzo??).. Ik weet dat je bij eigenschappen(van het programma zelf) kan instellen wat er gebeurd als je dubbel klikt op dat bestand. Als je dan kan instellen dat hij hem standaard als administrator uitvoert, is je probleem verholpen . Ok.. Great.. iemand heeft me ooit verteld hoe je kon instellen wat er dan zou gebeuren.. Dacht dat het bij eigenschappen zat, maar ik kan het zo snel niet vinden. Zal m'n post editten als ik het heb.. EDIT: Zie nu net ook dat uitvoeren als staan.. maar goed.. xD ik zoek even door... Weet zeker dat ik ooit ergens een programma had dat zich niet opende bij dubbel klik maar iets anders deed en dat ik dat toen heb veranderd... EDIT2: Laat maar zitten, ik kan het niet vinden. Ik hoop dat iemand anders weet hoe dit gaat... Bewerkt: 5 januari 2009 door Mythbuster Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 5 januari 2009 Rapport Geplaatst: 5 januari 2009 Ookal heb ik de optie "als administrator uitvoeren" nog nooit gezien, en ik kan het ook niet vinden (misschien dat dat niet op Windows XP zit en jij Vista hebt ofzo??).. Ik weet dat je bij eigenschappen(van het programma zelf) kan instellen wat er gebeurd als je dubbel klikt op dat bestand. Als je dan kan instellen dat hij hem standaard als administrator uitvoert, is je probleem verholpen . Met Vista moet je verschillende dingen als administrator uitvoeren, in Windows XP hoeft dit niet. Correct me if i'm wrong. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.