Jump to content

Audio van ps3 instellen (moet op boxen worden aangesloten)


TZG

Recommended Posts

Hallo allemaal

Ik denk dus dat dit een spoiler is??? maarja dat woordenboek maakt mij ook niet veel wijzer....

Maar nu even ter zake: Ik wil het geluid van gta4 op mijn boxen naast de tv hebben. Met het geluid van gewone digitale tv is dit gelukt. dus het geluid van bijv. rtl4 komt uit de boxen die we naast de tv geplaatst hebben. Dit is zo gekomen doordat we een kabel vanaf de versterker naar de tv hebben laten lopen. Dit wil ik nu ook met het geluid van de ps3... want dat geluid komt nog gewoon uit de matige boxen van de tv. Ik heb de ps3 met een hdmi kabel aangesloten op de tv en de digitale ontvanger is gewoon scart, misschien heeft dat er iets mee te maken??? Dus moet er dan bijv. een (nog niet gekochte optische) kabel van de ps3 naar de versterker? Oftewel: HET GELUID VAN DE PS3 MOET OP DE BOXEN VAN DE VERSTERKER WORDEN AANGESLOTEN, HOE DOE IK DIT???

Ik hoop dat jullie mijn vage taal begrijpen en mij kunnen helpen :D

Alvast bedankt! :eten:

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo allemaal

Ik denk dus dat dit een spoiler is??? maarja dat woordenboek maakt mij ook niet veel wijzer....

Maar nu even ter zake: Ik wil het geluid van gta4 op mijn boxen naast de tv hebben. Met het geluid van gewone digitale tv is dit gelukt. dus het geluid van bijv. rtl4 komt uit de boxen die we naast de tv geplaatst hebben. Dit is zo gekomen doordat we een kabel vanaf de versterker naar de tv hebben laten lopen. Dit wil ik nu ook met het geluid van de ps3... want dat geluid komt nog gewoon uit de matige boxen van de tv. Ik heb de ps3 met een hdmi kabel aangesloten op de tv en de digitale ontvanger is gewoon scart, misschien heeft dat er iets mee te maken??? Dus moet er dan bijv. een (nog niet gekochte optische) kabel van de ps3 naar de versterker? Oftewel: HET GELUID VAN DE PS3 MOET OP DE BOXEN VAN DE VERSTERKER WORDEN AANGESLOTEN, HOE DOE IK DIT???

Ik hoop dat jullie mijn vage taal begrijpen en mij kunnen helpen :D

Alvast bedankt! :eten:

Dit is geen spoiler hoor. Een spoiler betekent dat je iets verklapt over het verhaal van bv. GTA IV aan mensen die dit waarschijnlijk liever niet hadden willen weten. Als je ooit zoiets gaat zeggen, zet de tekst dan tussen spoiler-tags: [ spoiler][ /spoiler]. Natuurlijk wel zonder de spaties. :)

Over jouw vraag om het geluid over de boxen te krijgen: als jouw versterker Dolby Digital of DTS ondersteund, en je wil games hiermee ook spelen, moet je een optische geluidskabel of een HDMI-kabel gebruiken, als jouw versterker een HDMI-ingang heeft.

Als je gewoon geluid wil, verdeeld over de boxen, moet je een multi av out-kabel gebruiken. Ik heb ook even afbeeldingen van de kabels bijgevoegd, zodat je weet wat ik bedoel. :Y

HDMI-kabel

hdmi-to-hdmi-cable1.jpg

AV multi out-kabel

84708-4.jpg

Optische geluidskabel

1318665-3682.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het geluid van de ps3 op de home cinemaset, gewoon de witte en rode tulp in de dvdspeler steken en voila.

Ik neem aan dat dat bij jou ook zou moeten kunnen?

Ik speel zelf ook via hdmi, dus dan zul je bij de audioinstellingen de av multikabel als uitvoer moeten instellen in je ps3.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...