Jump to content

[IV|OV] Eigen TV zender


Thundercover

Recommended Posts

In deze tutorial laat ik zien hoe je je eigen filmpje in GTA:IV op de tv kan laten afspelen, wat je met andere woorden kan beschouwen als je eigen tv zender. Voor sommigen zal het misschien een grappig detail zijn, maar voor TC-mods zal het van onmisbaar belang zijn.

Opmerking: Op dit moment is het nog niet mogelijk om een zender naast de bestaande zenders te krijgen. Waarschijnlijk is dit in de toekomst wel mogelijk gezien gevonden scripts, maar deze zijn helaas nog niet te bewerken. In deze tutorial wordt dus laten zien hoe een bestaande zender vervangen kan worden.

Benodigdheden

  • Grand Theft Auto IV
  • RAD Video Tools
  • Een filmpje in bijvoorbeeld .avi of .mpg-formaat.

Download de RAD Video Tools van de bovenstaande link en installeer het op een voor jou handige plek. Open het programma vervolgens door in de map op radvideo.exe dubbel te klikken. Je ziet het volgende scherm:

post-13783-1230845274.png

Er staan heel veel buttons, maar de meeste hoef je niet te gebruiken. Blader naar jouw filmpje en druk op Bink it! (1). Je komt nu in een ander scherm terecht:

post-13783-1230845278_thumb.png

Weer zijn er veel buttons en vakjes, maar het enige waar je op hoeft te drukken is Bink (2). Nu wordt het bestand omgezet als .bik. Afhankelijk van de grootte kan dit eventjes duren.

post-13783-1230845283.png

Nu kan je je filmpje testen door op View te drukken. Je ziet dat er een nieuw soort speler wordt geopend waarin je filmpje wordt afgespeeld. Met deze speler kan je ook buiten GTA:IV .bik-bestanden afspelen, dus tijdens het maken van je werkstuk genieten van Weazel News of CNT.

Nu je je filmpje hebt omgezet, moet je een bestaande gaan vervangen. Daarbij moet je goed kijken welke filmpje in welk safehouse is te vinden is, want niet elk safehouse heeft elk filmpje, en of je bepaalde zenders wilt bewaren. CNT en Weazel zijn in elk safehouse te bekijken en in Bohan en Alderney heb je ook nog static.bik erbij.

Ga naar jouw GTA:IV map toe (meestal is dit C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV ) en open de map movies. Hernoem nu een van de bestaande bestanden, bijvoorbeeld static.bik naar static_original.bik. Geef de computer toestemming om het bestand dat Alleen Lezen is te hernoemen.

post-13783-1230845286.png

Zet nu (een kopie van) het .bik-bestand van je filmpje in de map movies. Geef het bestand via rechter muisklik > Eigenschappen de kermerk van een Alleen Lezen-bestand door onderaan het eerste tabblad het hokje voor Alleen Lezen aan te vinken. Druk vervolgens op OK.

Hernoem nu je eigen filmpje naar het oorspronkelijke filmpje dat je hebt hernoemd. Ik hernoem nu mijn GTA4Commercial.bik naar static.bik. Sta ook deze hernoeming weer toe. Nu kan je Grand Theft Auto IV opstarten en van je filmpje genieten! Het is alleen jammer dat het elke keer opnieuw begint als je de zender inschakelt.

post-13783-1230845293.png

Vragen, opmerkingen en andere reacties kan je hieronder achterlaten. Veel plezier ermee! :)

Laatste update:

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

In deze tutorial laat ik zien hoe je je eigen filmpje in GTA:IV op de tv kan laten afspelen, wat je met andere woorden kan beschouwen als je eigen tv zender. Voor sommigen zal het misschien een grappig detail zijn, maar voor TC-mods zal het van onmisbaar belang zijn.

Opmerking: Op dit moment is het nog niet mogelijk om een zender naast de bestaande zenders te krijgen. Waarschijnlijk is dit in de toekomst wel mogelijk gezien gevonden scripts, maar deze zijn helaas nog niet te bewerken. In deze tutorial wordt dus laten zien hoe een bestaande zender vervangen kan worden.

Benodigdheden

  • Grand Theft Auto IV
  • RAD Video Tools
  • Een filmpje in bijvoorbeeld .avi of .mpg-formaat.

Download de RAD Video Tools van de bovenstaande link en installeer het op een voor jou handige plek. Open het programma vervolgens door in de map op radvideo.exe dubbel te klikken. Je ziet het volgende scherm:

post-13783-1230845274.png

Er staan heel veel buttons, maar de meeste hoef je niet te gebruiken. Blader naar jouw filmpje en druk op Bink it! (1). Je komt nu in een ander scherm terecht:

post-13783-1230845278_thumb.png

Weer zijn er veel buttons en vakjes, maar het enige waar je op hoeft te drukken is Bink (2). Nu wordt het bestand omgezet als .bik. Afhankelijk van de grootte kan dit eventjes duren.

post-13783-1230845283.png

Nu kan je je filmpje testen door op View te drukken. Je ziet dat er een nieuw soort speler wordt geopend waarin je filmpje wordt afgespeeld. Met deze speler kan je ook buiten GTA:IV .bik-bestanden afspelen, dus tijdens het maken van je werkstuk genieten van Weazel News of CNT.

Nu je je filmpje hebt omgezet, moet je een bestaande gaan vervangen. Daarbij moet je goed kijken welke filmpje in welk safehouse is te vinden is, want niet elk safehouse heeft elk filmpje, en of je bepaalde zenders wilt bewaren. CNT en Weazel zijn in elk safehouse te bekijken en in Bohan en Alderney heb je ook nog static.bik erbij.

Ga naar jouw GTA:IV map toe (meestal is dit C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV ) en open de map movies. Hernoem nu een van de bestaande bestanden, bijvoorbeeld static.bik naar static_original.bik. Geef de computer toestemming om het bestand dat Alleen Lezen is te hernoemen.

post-13783-1230845286.png

Zet nu (een kopie van) het .bik-bestand van je filmpje in de map movies. Geef het bestand via rechter muisklik > Eigenschappen de kermerk van een Alleen Lezen-bestand door onderaan het eerste tabblad het hokje voor Alleen Lezen aan te vinken. Druk vervolgens op OK.

Hernoem nu je eigen filmpje naar het oorspronkelijke filmpje dat je hebt hernoemd. Ik hernoem nu mijn GTA4Commercial.bik naar static.bik. Sta ook deze hernoeming weer toe. Nu kan je Grand Theft Auto IV opstarten en van je filmpje genieten! Het is alleen jammer dat het elke keer opnieuw begint als je de zender inschakelt.

post-13783-1230845293.png

Vragen, opmerkingen en andere reacties kan je hieronder achterlaten. Veel plezier ermee! :)

Laatste update:

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW!

DAT IS ZO F*CKING VET :D

Goeie tut ook :D

Zou zou je als filmmaker bijvoorbeeld ook je eigen films kijken in GTA IV zelf XD

Kun je btw ieder filmpje in-game krijgen?

Dus daarmee bedoel ik: Als ik bijv. via uhm.. de PS3 een film met een dazzle een film in AVI formaat maak van een half uur, kan ik die dan uitzenden in-game?

Bewerkt: door -Haakon-
Link to comment
Delen op andere websites

Kun je btw ieder filmpje in-game krijgen?

Dus daarmee bedoel ik: Als ik bijv. via uhm.. de PS3 een film met een dazzle een film in AVI formaat maak van een half uur, kan ik die dan uitzenden in-game?

Als het een door RAD Video Tools ondersteunend formaat heeft, kan dat inderdaad. :Y De meeste filmpjes zijn .avi of .mpg, welke beide sowieso ondersteund worden. Zelfs formaten als .wav (enkel geluid) en .bmp (een afbeelding) worden door het programma ondersteund, maar of het ook goed werkt om een .bik er van te maken weet ik niet. Een .flv-bestand wordt sowieso niet ondersteund helaas.

Een complete lijst van ondersteunende extensies heb ik zo snel niet kunnen vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Kun je btw ieder filmpje in-game krijgen?

Dus daarmee bedoel ik: Als ik bijv. via uhm.. de PS3 een film met een dazzle een film in AVI formaat maak van een half uur, kan ik die dan uitzenden in-game?

Als het een door RAD Video Tools ondersteunend formaat heeft, kan dat inderdaad. :Y De meeste filmpjes zijn .avi of .mpg, welke beide sowieso ondersteund worden. Zelfs formaten als .wav (enkel geluid) en .bmp (een afbeelding) worden door het programma ondersteund, maar of het ook goed werkt om een .bik er van te maken weet ik niet. Een .flv-bestand wordt sowieso niet ondersteund helaas.

Een complete lijst van ondersteunende extensies heb ik zo snel niet kunnen vinden.

Okay, Danke Sehr! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Super uitgelegd maar kan je ook 2 filmpjes achter elkaar laten komen ofzo?

Het makkelijkste is dan gewoon die 2 filmpjes samen te voegen, toch? Dat kan je heel makkelijk doen met "Windows Movie Maker", wat standaard bij Windows zit. Als je een Mac hebt, is dit natuurlijk anders maar er zal ook wel een film-programma bij zitten :)

@Hieronder: Niet eens aan gedacht :D

Bewerkt: door Beagle
Link to comment
Delen op andere websites

Super uitgelegd maar kan je ook 2 filmpjes achter elkaar laten komen ofzo?

Het makkelijkste is dan gewoon die 2 filmpjes samen te voegen, toch? Dat kan je heel makkelijk doen met "Windows Movie Maker", wat standaard bij Windows zit. (...)

Zowel .mpg als .wmv worden ondersteund, dus dat is inderdaad de eenvoudigste manier. Mocht je een Mac hebben, dan vraag ik me eerder af of je GTA4 daarop kan spelen. :D

Link to comment
Delen op andere websites

...Mocht je een Mac hebben, dan vraag ik me eerder af of je GTA4 daarop kan spelen. :D

lol!

Ik vind het in ieder geval een makkelijke en duidelijke tutorial. Je hebt mooie en duidelijke plaatjes gemaakt van het proces en de tekst erbij is ook heel handig en ik denk dat er weinig mensen zullen zijn die het niet snappen. Het is echt super mooi in elkaar gezet en erg gedetailleerd. Als ik GTA: IV zou hebben (voor de Pc, Ps3 heb ik wel hoor) dan had ik hem meteen gevolgd!

Goed gedaan!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Wow, bedankt voor dit, maar ik heb gecheckt, en static.bik is eigenlijk het kanaal waar sneeuw opkomt dus eigenlijk een beetje normaal dat ie altijd herhaald. Omdat die sneeuw moet blijven éh lol. Maar wel tof :)

Ik heb er veel plezier aan ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...