Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo Mensen,

Ik heb een auto in Sketch Up gemaakt.

Maar kan ik die ook in het spel krijgen op Whatever voor een manier?

Hulp graag!!

Ik wil wel screens laten zien maar ik weet niet precies hoe dat moet?

M.V.G. Exoit!

Geplaatst:

Het is mij zelf nog niet gelukt om een auto ingame te krijgen, maar ik weet wel ongeveer hoe het moet.

Als je je model in Sketchup al klaar hebt is het pech, meestal kan je dan weer overnieuw beginnen.

-Je moet goede componenten namen hebben. Importeer een auto naar Sketchup om te zien welke. Als je een component niet wil kan dat ook, je hoeft niet alle componenten te plaatsen, zolang die je maar gebruikt de goede namen hebben.

-Je auto moet een kleur groen hebben met een bepaalde naam. Hierop zal de col komen, die de kleuren van je auto kunnen laten veranderen. Paars was volgens mij voor kleur 2.

En screens kunnen op verschillende manieren. Druk op een toets op je toetsenbord, de prnt scrn knop en open bijvoorbeeld Paint. Dan CTRL+V en je plaatje staat in paint. Opslaan maar.

Of met een goede foto editor, om je plaatjes ook wat bij te snijden kan ook. Gewoon op de zelfde manier.

Geplaatst: (bewerkt)

Remi-X: je zit weer gruwelijk uit je nek te lullen. Dat over die kleuren klopt niet: die worden door de engine gegeven, je hoeft dat zelf niet te doen. De COL is niet voor de kleuren, "COL" is een afkorting voor collision, de vorm van de auto als je ergens tegen aan rijdt.

Ik kan het goed weten, ik heb meerdere auto's (succesvol) geconverteerd met Zmodeller. Je moet dummy's plaatsen om het scharnier te plaatsen van de onderdelen. Daarnaast moet je de goede namen geven, om er voor te zorgen dat de engine er voor zorgt dat het de kleuren veranderen. Ook moet je de hierarchy aanpassen, zodat er een bepaalde structuur is.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst: (bewerkt)
Remi-X: je zit weer gruwelijk uit je nek te lullen. Dat over die kleuren klopt niet: die worden door de engine gegeven, je hoeft dat zelf niet te doen. De COL is niet voor de kleuren, "COL" is een afkorting voor collision, de vorm van de auto als je ergens tegen aan rijdt.

Ik kan het goed weten, ik heb meerdere auto's (succesvol) geconverteerd met Zmodeller. Je moet dummy's plaatsen om het scharnier te plaatsen van de onderdelen. Daarnaast moet je de goede namen geven, om er voor te zorgen dat de engine er voor zorgt dat het de kleuren veranderen. Ook moet je de hierarchy aanpassen, zodat er een bepaalde structuur is.

OEPS!, naja van fouten leer je zeggen ze...

EDIT: Met COL bedoel ik dus CarCols.dat. Ik heb opgezocht waarvoor dat dient, en ik kan alleen maar voor kleuren vinden, wat ik zelf dus ook al dacht. Als ik een auto uit SA importeer naar Sketchup heeft die een groene kleur op de delen die van kleur kunnen veranderen. Met als naam GTA_Mtl1. Dat lijkt mij languit Gran Theft Auto Material 1? En importeer ik een auto als de Banshee, zie ik groen en paars.

Als ik een model importeer uit SA naar Sketchup zie ik verschillende componenten, het chassis, Bumpers, deuren, laadklep enz, in normale toestand en beschadigde toestand. Ook die moeten de goede namen hebben, anders crasht San Andreas. En componenten kun je wel weglaten, zolang de anderen die je wel gebruikt de goede namen hebben.

En idd, over de dummy's heb ik niks verteld. Dit omdat ik enkel vertelde over het Sketchup proces.

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst:

OEPS!, naja van fouten leer je zeggen ze...

EDIT: Met COL bedoel ik dus CarCols.dat. Ik heb opgezocht waarvoor dat dient, en ik kan alleen maar voor kleuren vinden, wat ik zelf dus ook al dacht. Als ik een auto uit SA importeer naar Sketchup heeft die een groene kleur op de delen die van kleur kunnen veranderen. Met als naam GTA_Mtl1. Dat lijkt mij languit Gran Theft Auto Material 1? En importeer ik een auto als de Banshee, zie ik groen en paars.

Als ik een model importeer uit SA naar Sketchup zie ik verschillende componenten, het chassis, Bumpers, deuren, laadklep enz, in normale toestand en beschadigde toestand. Ook die moeten de goede namen hebben, anders crasht San Andreas. En componenten kun je wel weglaten, zolang de anderen die je wel gebruikt de goede namen hebben.

En idd, over de dummy's heb ik niks verteld. Dit omdat ik enkel vertelde over het Sketchup proces.

COL is inderdaad Collision (afkorting), het is dus niet goed om dit als "Carcols" afkorting te gebruiken.

Grand Theft Auto Material klopt inderdaad, maar het is niet zo als je in Sketchup een auto een groenige kleur geeft de engine dan de kleuren uit de carcols haalt. Dit zijn speciale materialen, die alleen in 3DS Max/Gmax zitten (Na installatie van KAMS).

Je hebt ook verschillende componenten nodig, helemaal goed. We noemen dit meestal onderdelen. Zoals al gezegd is, moet je niet alleen onderdelen hebben, maar je moet ook dummy's plaatsen. Uiteraard met allen de goede geschikte namen. Maar alleen dummy's en componenten zijn niet genoeg, je moet ook een goede hiërarchie hebben. Dit is de rangorde in de onderdelen. Bijvoorbeeld, je hebt een dummy voor het wiel rechtsvoor, en je hebt het wiel. Dan moet je het wiel aan de goede dummy linken, en de dummy weer aan de goede dummy linken, enzovoort...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...