ViceCityGuy Geplaatst: 2 januari 2009 Rapport Geplaatst: 2 januari 2009 Hey mensen... Ik heb een mod getekent in sketchup pro 7 die daarna overgezet in zmodeler en vandaaruit een dff en x bestand geexporteert Daarna col bestand en txd bestand gemaakt en in mijn spel gezet met moomapper probleem Vice City CRASHT !!!!! Reageren
Beagle Geplaatst: 2 januari 2009 Rapport Geplaatst: 2 januari 2009 (bewerkt) Hey mensen...Ik heb een mod getekent in sketchup pro 7 die daarna overgezet in zmodeler en vandaaruit een dff en x bestand geexporteert Daarna col bestand en txd bestand gemaakt en in mijn spel gezet met moomapper probleem Vice City CRASHT !!!!! En hoe heb je geconverteerd? We moeten meer informatie hebben. En niet zoals dit: Nou van Sketchup naar Zmodeller naar DFF en toen een COL en een TXD ofzo gemaakt maar dit: Ik ben bij sketchup naar File > blahblah gegaan, toen opgeslagen met deze en deze instellingen, toen Zmodeller geopend en naar File > Import gegaan [....] Duidelijke informatie, en ook graag over hoe je het in MooMapper hebt gezet Bewerkt: 2 januari 2009 door Beagle Reageren
ViceCityGuy Geplaatst: 2 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2009 ik heb dus bij sketchup als 3ds geexporteert en dan via zmodeler geopent en dan at (uniteselected) gedaan en gescaled dan heb ik geexporteerd als dff en x file heb met de collmaker de x file opengedaan en en dan op mirror gedrukt (weet niet waarvoor dat allemaal dient volgde gewoon tutorial ) en bij mirror heb ik op x as gedrukt en de col een naam gegeven en opgeslaan san heb ik de txd bestanden gemaakt met txd builder en zo met (dff check en dat was allemaal groen dus goed) en ddan heb ik een paar dingen geprobeert dus ik vind bij alle tutorials ddat je een ide en een ipl moet aanmeken dat heb ik gedaan maar bij ene moest ik iets doen met kladblok zo een regel ofzo toevoegen heb ik zo goed mogelijk proberen te doen en dan met moomapper dat object toegevoegd en gplaats maar dan crasht vice city dus ik dacht dat ik iet verkeerd gedaan heb bij de col maar dan vond ik een andere tutorial dan moest ik de bestranden in de img tool zette en dan met moomapper ook plaatsen maar dan krijg ik nos steed een error dus (unhandled exeption) Reageren
Remi-X Geplaatst: 4 januari 2009 Rapport Geplaatst: 4 januari 2009 ik heb dus bij sketchup als 3ds geexporteert en dan via zmodeler geopent en dan at (uniteselected) gedaan en gescaled dan heb ik geexporteerd als dff en x file heb met de collmaker de x file opengedaan en en dan op mirror gedrukt (weet niet waarvoor dat allemaal dient volgde gewoon tutorial ) en bij mirror heb ik op x as gedrukt en de col een naam gegeven en opgeslaan san heb ik de txd bestanden gemaakt met txd builder en zo met (dff check en dat was allemaal groen dus goed) en ddan heb ik een paar dingen geprobeert dus ik vind bij alle tutorials ddat je een ide en een ipl moet aanmeken dat heb ik gedaan maar bij ene moest ik iets doen met kladblok zo een regel ofzo toevoegen heb ik zo goed mogelijk proberen te doen en dan met moomapper dat object toegevoegd en gplaats maar dan crasht vice city dus ik dacht dat ik iet verkeerd gedaan heb bij de col maar dan vond ik een andere tutorial dan moest ik de bestranden in de img tool zette en dan met moomapper ook plaatsen maar dan krijg ik nos steed een error dus (unhandled exeption) Ik zeg dit maar heel voorzichtig, omdat er vaak kritiek op me is. Heb je wel de goede onderdelen gebruikt met de goede namen? (deur, wielen, chassis enz.) Reageren
Beagle Geplaatst: 5 januari 2009 Rapport Geplaatst: 5 januari 2009 ik heb dus bij sketchup als 3ds geexporteert en dan via zmodeler geopent en dan at (uniteselected) gedaan en gescaled dan heb ik geexporteerd als dff en x file heb met de collmaker de x file opengedaan en en dan op mirror gedrukt (weet niet waarvoor dat allemaal dient volgde gewoon tutorial ) en bij mirror heb ik op x as gedrukt en de col een naam gegeven en opgeslaan san heb ik de txd bestanden gemaakt met txd builder en zo met (dff check en dat was allemaal groen dus goed) en ddan heb ik een paar dingen geprobeert dus ik vind bij alle tutorials ddat je een ide en een ipl moet aanmeken dat heb ik gedaan maar bij ene moest ik iets doen met kladblok zo een regel ofzo toevoegen heb ik zo goed mogelijk proberen te doen en dan met moomapper dat object toegevoegd en gplaats maar dan crasht vice city dus ik dacht dat ik iet verkeerd gedaan heb bij de col maar dan vond ik een andere tutorial dan moest ik de bestranden in de img tool zette en dan met moomapper ook plaatsen maar dan krijg ik nos steed een error dus (unhandled exeption) Ik zeg dit maar heel voorzichtig, omdat er vaak kritiek op me is. Heb je wel de goede onderdelen gebruikt met de goede namen? (deur, wielen, chassis enz.) Dan had je het toch voorzichtiger moeten zeggen Hij heeft het over een gebouw, en niet over een voertuig. Met een gebouw heb je dus geen verschillende onderdelen nodig. Hoe heb je het geëxporteerd in Zmodeller? Reageren
ViceCityGuy Geplaatst: 10 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 januari 2009 jah dat klopt!! ik ben met een gebouw bezig ik heb in zmodeler een bestand als .dff en als .x geexporteert Reageren
Beagle Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 jah dat klopt!!ik ben met een gebouw bezig ik heb in zmodeler een bestand als .dff en als .x geexporteert Als je DFF, TXD én COL goed zijn kan je doorgaan. Maar je hebt geen col. Hoe je de col (en DFF) kan maken, is exporteren als *.3ds (Met de volledige versie van Z-modeler ) en importeren in 3DS Max. Als je KAMS hebt geïnstalleerd, moet je naar de tab "utilities" gaan en op DFF IO of COL IO klikken. Bij DFF schermpje, druk je op "skip col" en dan "export DFF". Dan verwijder je alles, importeer je je DFF en ga je naar de COL IO. Ik denk dat je er vandaar wel verder uitkomt Reageren
ViceCityGuy Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 dus via 3ds max ik heb mijn col via zmodeler als .x file opgeslagen en dan met de collmaker een coll gemaakt dat kan dan niet ofzo?? Reageren
Beagle Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 dus via 3ds maxik heb mijn col via zmodeler als .x file opgeslagen en dan met de collmaker een coll gemaakt dat kan dan niet ofzo?? Je hebt via Z-modeler een col als .x opgeslagen...? Reageren
ViceCityGuy Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 jah als .x bestand en dan met de collmaker opengedaan Reageren
Beagle Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 jah als .x bestand en dan met de collmaker opengedaan Je moet je bestand exporteren als *.3ds, importeren in 3DS Max, dan naar COL IO gaan en er een col van maken. Om het als ".x" op te slaan en dan bij de collmaker er iets van te maken werkt niet. De DFF exporteren in Z-modeler kan, maar de col niet. De col kan je wel met Z-modeler maken, met een enorme omweg. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 (bewerkt) Kleine correctie Beagle: Als ViceCityGuy het .x bestand kan openen met Col Editor, en het ziet er dan ook als een goeie col uit in Col Editor, dan betekend dat dus dat de mogelijkheid een model als .x bestand te exporteren bestaat zodat je een .col kan maken van je model via Col Editor. Aangezien Col Editor gewoon een model uit dat .x bestand kan lezen, is het in ieder geval mogelijk er een .col van te maken. Probleem hier is denk ik, dat de dff scripts in Zmodeler 2 gemaakt zijn om San Andreas models te exporteren. Het dff formaat voor Vice City is anders dan voor San Andreas. Staat er ook bij "GTA San Andreas .dff (*.dff). Waarschijnlijk vergeten in dat uit rol menuutje genaamd 'dff version' Vice City te kiezen? Dan kan je nog het punt hebben dat je in Col editor hebt opgeslagen als een San Andreas .col, ipv Vice City. En tussen twee haakjes: Ik zie nergens een mogelijkheid in Zmodeler om als .x te exporteren? (Misschien pas toegevoegd in V2.2.0, nieuwste versie van Zmodeler, die ik dus niet heb ) Maar als jij zegt dat je dat bestand kon openen in Col Editor vind ik het best . Misschien eens proberen via een andere manier, als je geen zin hebt om 3DSMax te gebruiken. Je kan met de oude Zmodeler, versie 1.07B, wel .col's exporteren. V1.07 staat als het goed is onderaan de download pagina van de Zmodeler website. Verder kan je bij het maken van je TXD vergeten zijn je textures te compressen, ook bij je TXD is er de mogelijkheid dat je ipv Vice City het formaat op San Andreas hebt laten staan. Succes verder Bewerkt: 11 januari 2009 door Mythbuster Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.