Jump to content

Trojaans paard

Recommended Posts

Geplaatst:

Help, ikheb een nieuwe virus scanner en die kwam een trojaans paard tegen. Wat is het en hoe schadelijk is het?

Geplaatst: (bewerkt)
Help, ikheb een nieuwe virus scanner en die kwam een trojaans paard tegen. Wat is het en hoe schadelijk is het?

Omwat voor trojaans paard gaat het hier?

Bewerkt: door Gta_on_ps3
Geplaatst:

Omwat voor trojaans paard gaat het hier?

Ik weet neit welke ik heb. Maar ik wil het voor de zekerheid weg. ik heb AVG en die melde het. Maar volgens mij is het weg. Maar ik wil het toch zeker weten en ik wil weten wat die aangedaan heeft. ik heb Ik heb >dit> al door gelezen. Kan iemand helpen?

Geplaatst: (bewerkt)

Wat is er toch met het onderwijs van vroeger gebeurt, dat de jeugd niet eens meer de mythe van het paard van troje kennen... :{ Laat ik het met een leuk voorbeeldje doen: bij de Delifrance staat er op de bestellijst Dubbel Fris, dus jij denkt, dat neem ik. Een medewerkster neemt de bestelling op en later komt ze aan met een drankje, waarvan jij aanneemt dat het Dubbel Fris is. Maar wat jij niet weet, is dat ze het veel goedkopere 'Tintelfruit' in jouw glas hebben gedaan.

M.A.W. iets is niet wat het lijkt. Als je veel gebruik maakt van onder andere illegale software en/of cracks, denk je vaak dat je alleen de crack krijgt, maar ondertussen doen ze er een virusje in, die ongemerkt mee gaat met de crack of het programma zelf. Als je de crack/programma start, is je computer geïnfecteerd en kan het informatie doorsluizen naar de maker.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:
Wat is er toch met het onderwijs van vroeger gebeurt, dat de jeugd niet eens meer de mythe van het paard van troje kennen... :{ Laat ik het met een leuk voorbeeldje doen: bij de Delifrance staat er op de bestellijst Dubbel Fris, dus jij denkt, dat neem ik. Een medewerkster neemt de bestelling op en later komt ze aan met een drankje, waarvan jij aanneemt dat het Dubbel Fris is. Maar wat jij niet weet, is dat ze het veel goedkopere 'Tintelfruit' in jouw glas hebben gedaan.

M.A.W. iets is niet wat het lijkt. Als je veel gebruik maakt van onder andere illegale software en/of cracks, denk je vaak dat je alleen de crack krijgt, maar ondertussen doen ze er een virusje in, die ongemerkt mee gaat met de crack of het programma zelf. Als je de crack/programma start, is je computer geïnfecteerd en kan het informatie doorsluizen naar de maker.

Ow nouw snap ik het van de Trojan naam wat meer. Want met dat paard dachten ze dat het een cadeau was. En toen lieten ze het binnen. En toen kwamen die mensen eruit. En dat had ik met een Carspawner van GTAinside. En dat ondekte ik toenstraks. En ik schrok wel een beetje.

Geplaatst:

Ow nouw snap ik het van de Trojan naam wat meer. Want met dat paard dachten ze dat het een cadeau was. En toen lieten ze het binnen. En toen kwamen die mensen eruit. En dat had ik met een Carspawner van GTAinside. En dat ondekte ik toenstraks. En ik schrok wel een beetje.

Daarom is het ook verstandig om elke dag je computer te scannen ^_^

Geplaatst:

Normaal als je op "Delete" hebt geklikt bij dat berichtje van AVG zou het weg moeten zijn. Anders staat het denk ik in je Virus Vault.

Geplaatst:

Er zijn bepaalde trojans die je niet of amper wegkrijgt met virus-scanners, al vind een scanner de trojan en druk je op delete dan zal die zich hoogstwaarschijnlijk van naam veranderen en zit die er nog, vaak is de enigste optie dan hem handmatig te vinden en te verwijderen of een format.

Geplaatst:

Trojans zijn vuile virussen hoor, als je ze weg gescant hebt dan blijft er altijd wel troep en zooi achter wat je PC verschrikkelijk vertraagt. Als die trojan je systeem echt heeft verpoept dan helpt enkel een Windows herinstallatie, of wat Scrtz zegt een format.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...