Jump to content

Scarface

Recommended Posts

Geplaatst:

paar dagen geleden zat ik scarface te kijken op rtl 7 en ineens kreeg ik een flashback.

Ik heb vc zelf ook ok ps2 maar speel het nooit meer, however er zijn een aantal missies die verrek veel overeenkomen uit de film scarface ook de mansion van je is precies hetzelfde..

echt weird maar klopt dit? is vc gebasseerd op scarface? of gewoon puur toeval ?

ik vond het wel appart iig!

Geplaatst:
paar dagen geleden zat ik scarface te kijken op rtl 7 en ineens kreeg ik een flashback.

Ik heb vc zelf ook ok ps2 maar speel het nooit meer, however er zijn een aantal missies die verrek veel overeenkomen uit de film scarface ook de mansion van je is precies hetzelfde..

echt weird maar klopt dit? is vc gebasseerd op scarface? of gewoon puur toeval ?

de villa is wel uit de film scarface :Y

Geplaatst: (bewerkt)

GTA Vice City is zwaar gebasseerd op Scarface, onder andere is Diaz Mansion daar een groot voorbeeld van. ;)

Edit: Hier staat een stukje over die mansion.

Het interieur is geïnspireerd op de villa uit de film Scarface, en bestaat uit een grote hal met een brede trap en omloop, een zitkamer en kantoor, een trappenhuis en een klein gangenstelsel onder het huis dat via een binnenzwembad naar de tuin leidt. Bovenop het huis tref je een helikopterdek aan.

Daarnaast is er nog Apartment 3C, die ook duidelijk gebasseerd is op één van de scenes.

Apartment 3C is een appartement in Vice City, dat te betreden is in GTA Vice City. Apartment 3C bestaat uit een ingerichte slaapkamer, compleet met flessen drank op het nachtkastje en een koffer vol met drugs, en een badkamer waar een bloederige moord met een kettingzaag heeft plaatsgevonden. Dit is één van de gelijkenissen met de film 'Scarface', waar iemand in een badkamer vermoord wordt met een kettingzaag.
Bewerkt: door Basssss
Geplaatst:

de villa is wel uit de film scarface :Y

Dat klopt, maar er is een appartement in de stad met een badkamer die besmeurd is met bloed en waar zich een kettingzaag bevindt. Dit refereert naar de bekende scène uit de Scarface film waar iemand vermoord wordt met een kettingzaag. :Y

Er zijn inderdaad veel verwijzingen naar Scareface in GTA: Vice City. Zoals ook inderdaad het bekende Apartment 3C van de Bathroom scene. Maar ook de Malibu club wat een verwijzing is naar de Babylon Club in de film Scarface:

babylon.jpgmalibu.jpg

Zo zijn er nog wel een aantal verwijzingen en verschillende missie's in GTA: Vice City die je kunt herkennen uit Scarface. ;)

Bewerkt: door GrandTheftTwanO
Geplaatst:
Er zijn inderdaad veel verwijzingen naar Scareface in GTA: Vice City. Zoals ook inderdaad het bekende Apartment 3C van de Bathroom scene. Maar ook de Malibu club wat een verwijzing is naar de Babylon Club in de film Scarface:

babylon.jpgmalibu.jpg

Zo zijn er nog wel een aantal verwijzingen en verschillende missie's in GTA: Vice City die je kunt herkennen uit Scarface. ;)

Even een toevoeging op de Malibu Club. Die 5 dansende mannen in uniform zijn afgeleid van de Village People (YMCA). Ook zijn er nog voertuigen die in andere films zitten, bijvoorbeeld de Ferrari Testarossa uit Miami Vice (Cheetah) en de De Lorean uit Back to the Future (Deluxo).

Geplaatst:

Het spel is een grote vergelijking met de film Scarface. Dat heeft gezorgd voor een ontzettend goede sfeer en heel veel erkenningspunten.

Neem Tommy Vercetti alleen al, hij komt net als Toni Montana zonder iets of iemand in een onbekende stad aan en werkt zich omhoog tot een grote speler in de onderwereld. Het enige verschil is dat Tommy niet naar beneden valt.

Al deze vergelijkingen zijn trouwens al lang bekend, ik zou het knap vinden als je nog nieuwe overeenkomsten weet te vinden.

Geplaatst:

De mansion is niet helemaal hetzelfde, op de plek waar de grote trap in het midden zit zit in Scarface en fontijn met een beeldje van The World Is Yours

Geplaatst:
De mansion is niet helemaal hetzelfde, op de plek waar de grote trap in het midden zit zit in Scarface en fontijn met een beeldje van The World Is Yours

De buitenkant van de mansion lijkt er wel veel op. Ook de kamer waar je bodyquards kan huren komt uit scarface. Verder is het kantoor ook bijna het zelfde. Op de monitoren die in die kamer staan zijn zelfs foto's van de mansion van Tony.

Geplaatst:

Het was ook een goede film.. Best wel leuk eigenlijk dat ze GTA vie city daarop gebaseerd hebben :D

En warrock_123_321, ik kreeg een flashback toen ik die monitoren zag ^_^

Geplaatst:

Alleen het grote verschil is dat het woord "fuck" zo goed als nooit voorkomt in het spel, en in Scarface toch zo'n 207 keer.

Andere vage vergelijkingen zijn een beetje dat je Ricardo Diaz goed kan vergelijken met Frank Lopez. Allebei grote spelers in de onderwereld die eerst vriend van de hoofdpersoon zijn, en later door de hoofdpersoon worden vermoordt.

Tommy en Toni hebben allebei een rechterhand die ze aan het einde van het verhaal afmaken.

In zowel het spel als de film is het de bedoeling dar er iemand vermoordt wordt met een kettingzaag.

Tommy en Toni krijgen beide ruzie met een opdrachtgever die niet uit de stad zelf komt.

Beide weten hoe een gevangenis er van binnen uit ziet.

Toch mooi dat ze een spel hebben gemaakt waarvan men zegt dat je een gigantische vrijheid hebt, een groot gedeelte van een film nadoet, terwijl je in een film totaal geen vrijheid hebt om te kiezen wat de hoofdpersonen moeten doen.

ja inderdaad mijn vermoedens blijken te kloppen, haha ook die scéné met die kettingzaag, is ook een soort missie in het spel :puh: Haha heb het vandaag eens uit de kast gepakt en ps2 aangesloten xD

Ook de achterkant van je villa, dat "zwembad" in 4 stukken gedeeld is ook zoiets in gta VC

Bewerkt: door gemertenaar
Geplaatst:

Hier dan zie je hoe Rockstar games een erg duidelijke verwijzing naar een bapaalde film E.D. in het spel zet. Mensen ermee kan vermaken met het zoekken naar deze Eastereggs. En toch niet de Copyright regelgeving verbreekt.

Zo vind je eigenlijk meteen al een heleboel verwijzingen.

Rinaldootje :tu:

Geplaatst:
Hier dan zie je hoe Rockstar games een erg duidelijke verwijzing naar een bapaalde film E.D. in het spel zet. Mensen ermee kan vermaken met het zoekken naar deze Eastereggs. En toch niet de Copyright regelgeving verbreekt.

Zo vind je eigenlijk meteen al een heleboel verwijzingen.

Rinaldootje :tu:

maarja wel stom dat ze er niet meer films in hebben verwerkt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...