Jump to content
Geplaatst:
comment_1225921

In deze "tutorial" ga ik jullie uitleggen hoe je savegames van GTA IV voor de PC kunt uitwisselen en installeren. :)

Methode 1: Met de wrapper software

> Een savegame uitwisselen

Als je savegames wilt uitwisselen, kun je met de GTA IV Save Game Wrapper Creator een pakket genereren die je vervolgens kunt uitwisselen.

1. Download de Wrapper Creator hier.

2. Pak het gedownloade archief uit op een makkelijk terug te vinden locatie, zoals het bureaublad.

Start het programma niet vanuit het archief! De savegame wrapper wordt namelijk in de map gemaakt waar het programma zich bevindt.

3. Start de Wrapper Creator, het onderstaande scherm verschijnt (als het goed is):

bhaqyo.jpg

4. Doordat alles natuurlijk gecodeerd is, kan ik niet de gewone gebruikersnamen laten weergeven, dus je moet zelf even kijken welke van de weergegeven savegames van jou is. Als er maar 1 staat (bijv. user_e00004997e048bd3), is het vast diegene.

5. Controleer of bij details de bestandsgroottes van beide Data mappen worden weergeven, en klik op Create Save Game Wrapper.

6. In de map van het programma wordt een nieuwe map aangemaakt (de locatie verschijnt in het Voltooid-venster). In deze map bevinden zich de bestanden die je kunt inpakken en uitwisselen.

2v8hgk2.jpg

> Een savegame installeren

Als je savegames wilt uitwisselen, kun je met de door de aanvrager bijgevoegde GTA IV Save Game Wrapper de savegame gemakkelijk installeren.

1. Pak het archief uit dat je van de verzender hebt ontvangen.

2. Start de Wrapper, en controleer of alles bij Details klopt. (Bestandsgroottes weergeven, data mappen found)

9bej49.jpg

3. Klik op Wrap Save Game, en de savegame wordt geïnstalleerd.

4. Wacht op het Success-venster.

dyq1yw.jpg

Een geïnstalleerde savegame spelen

1. Start GTA IV op.

2. Wacht tot de Rockstar logo's voorbij zijn en je bij het hoofdmenu bent aangekomen.

3. Druk NIET op Start, maar eerst op de Home knop op je toetsenbord. De Windows Live Guide verschijnt nu.

4. Meld eventueel eerst af met je huidige account, en ga dan naar het loginscherm waar je accounts kunt kiezen.

5. Er is nu een nieuwe naam verschenen, namelijk die van de savegame verzender. Log hier op in.

6. Klik op het rode kruisje op de Guide weer af te sluiten, en klik op Options in het hoofdmenu van GTA IV.

7. Ga naar het Game tabblad, en klik op Load Game.

8. Je ziet nu de savegame(s) van de savegame verzender, welke je nu zonder problemen zou moeten kunnen starten.

Hopelijk heeft deze tutorial een beetje geholpen! :Y

Mocht de software problemen opleveren of niet werken, dan zal ik de handmatige methode bijvoegen, aangezien dat wat meer schrijfwerk is.

Ook zal ik meer screenshots toe voegen binnenkort. :)

Deze software is getest op XP en Vista. Let op, dat het ook mogelijk is dat dit alleen werkt bij Offline accounts

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker

• Reacties 88
  • Bezichtigingen 40.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1384337
Hoi, ik heb een vraagje ik heb een savegame gewrapped en nu vraagt ie om een wachtwoord, de naam is luukie en ik weet niet hoe ik het dus op offline zet.

b.v.d

ik hoopdat het lukt want mijn eigen save game is verdwenen :N

als je weet hoe je naar windows live moet gaan ingame(op HOME drukken) wijst het zichzelf wel uit ;D

Eigelijk niet, want die naam luukie staat vanzelf op live (online) en ik weet niet hoe ik dat verander.

ps thanks voor de reacktie

ik heb ook diezelfde, ook live. ik zou ook niet weten hoe ik die offline moet krijgen. iemand?

Geplaatst:
comment_1387906
Hoi, ik heb een vraagje ik heb een savegame gewrapped en nu vraagt ie om een wachtwoord, de naam is luukie en ik weet niet hoe ik het dus op offline zet.

b.v.d

ik hoopdat het lukt want mijn eigen save game is verdwenen :N

als je weet hoe je naar windows live moet gaan ingame(op HOME drukken) wijst het zichzelf wel uit ;D

Eigelijk niet, want die naam luukie staat vanzelf op live (online) en ik weet niet hoe ik dat verander.

ps thanks voor de reacktie

Als ik op home druk dan gebeurt er niets.. als ik op Guide klik dan blijft de cursor staan, krijg ik een andere cursor en gebeurt er verder niks meer..

EDIT: Ochja.. tuurlijk, ik heb Games for Windows Live er af gepleurd.. stomme troep.. zal het nog eens proberen mét GfW

Bewerkt: door RoL0

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1411223
Hallo ik snap het even niet helemaal

Hoe moet ik mijn savegames nou uploaden om ze uit te wisselen ?

alvast bedankt

Nadat je de savegame gewrapped hebt kan je hem uploaden op GTAForum.nl of een andere site. Hoe je op GTAForum.nl kan uploaden kan je hier vinden. ;)

Geplaatst:
comment_1411295

Hallo,

Ik heb GTA4 gekocht vandaag (voor de PC). Nu heb ik niet echt zin om de storymode te gaan spelen. (heb hem al op de PS3 uitgespeeld 2 keer).

Nu heb ik van alles geprobeerd, savegames gedownload, hij wil het maar niet doen. Met deze programma heb ik het ook geprobeerd, het lukt maar niet.

Kan iemand mij een goede savegame + uitleg geven? Ik heb vandaag in totaal 4 uur (sinds 11 uur al bezig) aan GTA4 besteed om de savegame te installeren. Het lukt maar niet.

Alvast bedankt.

Geplaatst:
comment_1411972
Hallo,

Ik heb GTA4 gekocht vandaag (voor de PC). Nu heb ik niet echt zin om de storymode te gaan spelen. (heb hem al op de PS3 uitgespeeld 2 keer).

Nu heb ik van alles geprobeerd, savegames gedownload, hij wil het maar niet doen. Met deze programma heb ik het ook geprobeerd, het lukt maar niet.

Kan iemand mij een goede savegame + uitleg geven? Ik heb vandaag in totaal 4 uur (sinds 11 uur al bezig) aan GTA4 besteed om de savegame te installeren. Het lukt maar niet.

Alvast bedankt.

Niemand? Wat zijn jullie behulpzaam.

Geplaatst:
comment_1412006

hoooi allemaal

ik snap het niet meer..

ik heb nu dat programma doorlopen en op wrap save game geklikt..

maar wat moet ik nu uploaden om iemand mijn missie te laten halen?

ik snap het echt niet

alvast bedankt

groejtes

Geplaatst:
comment_1412658
Hallo,

Alvast bedankt.

Niemand? Wat zijn jullie behulpzaam.

Kijk, zo'n iemand zal ik niet willen helpen, misschien iemand anders.

@mistergta:

je hebt nu een ''wrapperbestand''. die doe je in Winrar en kan je uploaden. De regels en verdere uitleg is te vinden op het forum :Y

@killerman:

Als de reclame van Rockstargames+North is geweest krijg je een scherm: Start, Options, Guide etc.

Nu klik jeop home (bij pagedown en pageup in de buurt op je toetsenbord. Nu kan je kiezen uit andere accounts/namen.

Voor vragen vraag ze maar hoor :tu:

Doei :cya:

• 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_1497399

R.de Roos kan je me misschien helpen?

Ik ben op zoek naar een savegame van Ivan the not so terrible of een missie daar in de buurt? AVG heeft een trojan in mijn xlive.dll gevonden en nu kan ik de savegames niet meer laden.

Weet je misschien ook hoe ik in de GTA IV Manager aan kan geven dat mijn spel op een andere partitie staat geinstalleerd? Kan het namelijk nergens vinden in de manager zelf.

Alvast bedankt voor je moeite

Bewerkt: door Phantom

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.