Jump to content
Geplaatst:
comment_1225921

In deze "tutorial" ga ik jullie uitleggen hoe je savegames van GTA IV voor de PC kunt uitwisselen en installeren. :)

Methode 1: Met de wrapper software

> Een savegame uitwisselen

Als je savegames wilt uitwisselen, kun je met de GTA IV Save Game Wrapper Creator een pakket genereren die je vervolgens kunt uitwisselen.

1. Download de Wrapper Creator hier.

2. Pak het gedownloade archief uit op een makkelijk terug te vinden locatie, zoals het bureaublad.

Start het programma niet vanuit het archief! De savegame wrapper wordt namelijk in de map gemaakt waar het programma zich bevindt.

3. Start de Wrapper Creator, het onderstaande scherm verschijnt (als het goed is):

bhaqyo.jpg

4. Doordat alles natuurlijk gecodeerd is, kan ik niet de gewone gebruikersnamen laten weergeven, dus je moet zelf even kijken welke van de weergegeven savegames van jou is. Als er maar 1 staat (bijv. user_e00004997e048bd3), is het vast diegene.

5. Controleer of bij details de bestandsgroottes van beide Data mappen worden weergeven, en klik op Create Save Game Wrapper.

6. In de map van het programma wordt een nieuwe map aangemaakt (de locatie verschijnt in het Voltooid-venster). In deze map bevinden zich de bestanden die je kunt inpakken en uitwisselen.

2v8hgk2.jpg

> Een savegame installeren

Als je savegames wilt uitwisselen, kun je met de door de aanvrager bijgevoegde GTA IV Save Game Wrapper de savegame gemakkelijk installeren.

1. Pak het archief uit dat je van de verzender hebt ontvangen.

2. Start de Wrapper, en controleer of alles bij Details klopt. (Bestandsgroottes weergeven, data mappen found)

9bej49.jpg

3. Klik op Wrap Save Game, en de savegame wordt geïnstalleerd.

4. Wacht op het Success-venster.

dyq1yw.jpg

Een geïnstalleerde savegame spelen

1. Start GTA IV op.

2. Wacht tot de Rockstar logo's voorbij zijn en je bij het hoofdmenu bent aangekomen.

3. Druk NIET op Start, maar eerst op de Home knop op je toetsenbord. De Windows Live Guide verschijnt nu.

4. Meld eventueel eerst af met je huidige account, en ga dan naar het loginscherm waar je accounts kunt kiezen.

5. Er is nu een nieuwe naam verschenen, namelijk die van de savegame verzender. Log hier op in.

6. Klik op het rode kruisje op de Guide weer af te sluiten, en klik op Options in het hoofdmenu van GTA IV.

7. Ga naar het Game tabblad, en klik op Load Game.

8. Je ziet nu de savegame(s) van de savegame verzender, welke je nu zonder problemen zou moeten kunnen starten.

Hopelijk heeft deze tutorial een beetje geholpen! :Y

Mocht de software problemen opleveren of niet werken, dan zal ik de handmatige methode bijvoegen, aangezien dat wat meer schrijfwerk is.

Ook zal ik meer screenshots toe voegen binnenkort. :)

Deze software is getest op XP en Vista. Let op, dat het ook mogelijk is dat dit alleen werkt bij Offline accounts

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker

• Reacties 88
  • Bezichtigingen 40.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1544532

leuk,, maar bij mij werkt het niet

Ik heb patch 1.0.4.0 en ik weet tog ook niet het password en Email adress van het andere account :?

dus ik drukt op het kruisje en ik mocht weer opnieuw beginnen :cry:

PLZ HELP,

en als iemand een 100% Savegame heeft, plz upload het ff

TNX,

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1573591

Ok, ik ben nu behoorlijk gefrustreerd nu. Bij het installeren van Windows Vista anderhalf jaar geleden raakte ik al mijn savegames kwijt en heb ik van het begin af aan weer alles gespeeld. Nu ik Windows 7 heb geïnstalleerd ben ik weer alles kwijt ondanks dat ik een back-up van al mijn bestanden heb gemaakt. :S Heb de Savegamewrapper geprobeerd en alle instructies opgevolgd. Ik zie alleen geen andere profielnaam als ik "home" indruk, uitlog en dan weer in wil loggen en dan een scherm voor me krijg met maar één profiel: de mijne dus. Weet iemand toevallig wat ik nu moet doen?

De nieuwe savegames lijken raar genoeg niet op de oude locatie te komen (Documenten/Rockstar Games/Savegames) ook niet op een andere locatie waar ze zouden kunnen zijn (C:Gebruikers/Appdata/Local/Rockstar Games) is geen spoor van een savegame te vinden. Dit frustreert me behoorlijk aangezien ik echt weken aan speeltijd voor de zoveelste keer voor niks is geweest. Heeft iemand anders een 50% savegame voor mij en kan die persoon me uitleggen hoe ik anders de savegames weer terugkrijg? De frustratie is gigantisch groot, dus alle hulp is welkom. Alvast bedankt.

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1597906

> Een savegame installeren

Als je savegames wilt uitwisselen, kun je met de door de aanvrager bijgevoegde GTA IV Save Game Wrapper de savegame gemakkelijk installeren.

1. Pak het archief uit dat je van de verzender hebt ontvangen.

Waar moet ik het in uitpakken??

• 1 maand later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1663214

Ik snap er helemaal niks van. ik wrap de 100% savegame uit en doe me uitloggen met mijn account maar er komt geen nieuw account waar ik me mee kan inloggen??

waar moet ik die uitpakken dan? op in de map savegames ofzo want snap er echt niks van?

Geplaatst:
comment_1663221

Ik snap er helemaal niks van. ik wrap de 100% savegame uit en doe me uitloggen met mijn account maar er komt geen nieuw account waar ik me mee kan inloggen??

waar moet ik die uitpakken dan? op in de map savegames ofzo want snap er echt niks van?

je hebt ook xliveless nodig

Geplaatst:
comment_1663465

en hoe werkt dat dan??

Geplaatst:
comment_1663484

en hoe werkt dat dan??

er word niet voor niets een readme bijgeleverd ;)

Je kopieert gewoon de xlive.dll naar je gta4 folder

Geplaatst:
comment_1663507

jaa ik heb dus alles gestaan wat in de read me staat.. , ik kan niet meer op de live guide, ik heb nu helemaal geen savegames meer.

dus dan klopt er toch iets niet met wat jij zegt? ;)

Bewerkt: door Michiel17

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1692989

Wat is 't gene wat zou moeten werken?

Zojuist dat Wrapper gedoe gedownload, maar kan het niet openen.

Dan vraagt m'n pc of ik het wil openen met Adobe Reader.

Dan komt er te staan dat het bestand beschadigd is en dus niet geopend kan worden.

En de link van dat Manager gedoe werkt niet, dus heb ik ook weinig aan.

Bewerkt: door v.c. gangster

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.