Jump to content

ontkoppelen videokaart

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey misschien is dit topic in jullie ogen nogal onzinnig. Maar ik maak dit topic aan om risico te ontlopen.

Ik heb dus een 8800 GT videocard die eruit moet. Ik heb de drivers gedeinstalleert. Maar uiteindelijk lukt het me niet om die videokaart eruit te halen. Iig heb ik de voeding van de kaart ontkoppeld, maar ik heb nog steeds moeite met de kaart uit een PCI-e slot halen. Ik kan wel gaan trekken, maar dan ben ik bang dat ik het moederbord opn**k. Achteraan het slot zit een plastic klipje, moet hiermee iets gebeuren?, ik heb hem iig wat verbuigt zodat k misschien die kaart er wat makkelijker uit kon halen.

Mijn vraag is uiteindelijk dus:

Moet ik de kaart gewoon eruit zien te wrikken, of moet ik eerst nog wat andere dingen losschroeven (naast het ene schroefje bij de plek waar je die ijzeren plaatjes moet verwijderen als je hardware installeert)

In welk geval beschadig ik eigenlijk mijn hardware, alleen als ik geweld gebruik?

iig bedankt :D, greet Tim

Geplaatst:

Ik spreek uit ervaring (de plaatsing van een Scythe Mugen koeler) dat het moederbord heel wat kan hebben :Y

Geplaatst:

Je moet zien aan het rechterkant van je PCI-slot, daar is zo'n klipje. Die moet je ofwel naar boven buigen, ofwel naar rechts klikken. Als je dat hebt gedaan en de schroeven van je videokaart hebt los gedraaid. Dan kan je proberen een beetje te wringen, het kan zijn dat het ergens vastzit.

Geplaatst:

welke schroeven bedoel je precies. Die ene bij dat ijzeren plaatje, of zijn er nog meer, ik zie iig geen shroef ingangen, maar misschien vergis ik me, want ik zie wel buisjes naast de plaats waar je de stekker in moet doen :D

Geplaatst:
  Woetsha zei:
Je moet zien aan het rechterkant van je PCI-slot, daar is zo'n klipje. Die moet je ofwel naar boven buigen, ofwel naar rechts klikken. Als je dat hebt gedaan en de schroeven van je videokaart hebt los gedraaid. Dan kan je proberen een beetje te wringen, het kan zijn dat het ergens vastzit.

huh wat heb jij voor kast? bij de "standaard" kasten is het toch echt aan de linkerkant, die zit vaak vast met een schroefje of met zon kliksysteem wat coolermaster bijvoorbeeld gebruikt, die maak je los/schroef je los en dan voorzichtig de kaart eruit proberen te trekken, niet te veel op en neer ermee maar gewoon recht naar boven eruit trekken, wees welzeker dat je zon bandje omhebt zodat je niet elektrisch geladen bent of hou een arm/hand op je kast.

Geplaatst:

Je kaart zit vastgeschroefd in de kast. Die schroef moet er zeker uit zijn, en volgens mij zitten er verder geen schroeven in. Dan het lipje naar rechts klikken en dan wrikken. Als er echt geen beweging in zit moet je nog even goed kijken want dan zitie nog ergens vast.

Geplaatst: (bewerkt)
  Tim zei:
welke schroeven bedoel je precies. Die ene bij dat ijzeren plaatje, of zijn er nog meer, ik zie iig geen shroef ingangen, maar misschien vergis ik me, want ik zie wel buisjes naast de plaats waar je de stekker in moet doen :D
De enigste schroeven op een normale videokaart zijn aan de linkerkant op die metalen plaatjes.

Kijk even naar dit filmpje op Youtube.

Citaat
huh wat heb jij voor kast? bij de "standaard" kasten is het toch echt aan de linkerkant, die zit vaak vast met een schroefje of met zon kliksysteem wat coolermaster bijvoorbeeld gebruikt, die maak je los/schroef je los en dan voorzichtig de kaart eruit proberen te trekken, niet te veel op en neer ermee maar gewoon recht naar boven eruit trekken, wees welzeker dat je zon bandje omhebt zodat je niet elektrisch geladen bent of hou een arm/hand op je kast.
Ik was niet bezig over de schroeven maar over dat klipje aan je PCI-slot ;) ! en dat is wel aan de rechterkant van je PCI-slot! Bewerkt: door Woetsha
Geplaatst: (bewerkt)

btw als je de nieuwe grafische kaart erin doet, wel in de meestal blauwe pci-e slot doen ;)

Citaat
  Citaat
Ik was niet bezig over de schroeven maar over dat klipje aan je PCI-slot ;) ! en dat is wel aan de rechterkant van je PCI-slot!

oh snap het al nvm :puh:

Bewerkt: door Scrtz
Geplaatst:

Aan de kant van je achterkant van de kast(meestal rechts) zit je videokaart ook vast aan de kast, je zou met een lasbrander deze los kunnen maken maar het is niet verstandig. ipv van dat pak je gewoon een schroevendraaier en draai je het schroefje los.

Geplaatst:

uhm het schroefje waarmee die in de kast zit is gewoon losgedraait hoor. Maar ik kreeg moeilijk beweging in mijn lipje. Ik denk dat die kapot is of iets dergelijks.

'

Ik heb mijn PC in ieder geval laten reparen, maar heb er nog niets van gehoort. Ik had gelukkig nog garantie.

greetz.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...