muldertje6 Geplaatst: 5 januari 2009 Rapport Geplaatst: 5 januari 2009 Wie kan me helpen en uitleggen hoe ik wapens in Gta SA zet Please HELP ME Bedankt Reageren
Tjerk Geplaatst: 6 januari 2009 Rapport Geplaatst: 6 januari 2009 Om te beginnen moet je een wapenmod downloaden, op deze site kun je waarschijnlijk wel meer dan genoeg vinden. Als je er een hebt gedownload, volg je deze tutorial om hem te installeren. Er staat dat het voor auto's bedoeld is, maar je kunt het ook prima gebruiken voor wapens. Je slaat dan stap 8 over. Soms kan het zo zijn dat er een extra bestandje, zoals Weapons.dat is toegevoegd. Deze moet je dan vervangen met de originele. Dit soort bestanden staan meestal in C:/Program Files/Rockstargames/Gta San Andreas/Data. Succes ermee Reageren
K.O. Geplaatst: 6 januari 2009 Rapport Geplaatst: 6 januari 2009 *zucht* Je moest eens weten hoeveel topics ik ondertussen wel niet gezien heb van dit karakter. "Oh jee, hoe moet dit?" en "hoe zet ik deze mod in GTA?"... Op zich helemaal niet erg; dit forumgedeelte is er juíst voor om hulp te geven met GTA Modding, maar het is wel irritant om te zien dat mensen blijkbaar zelf geen enkele moeite meer doen om dingen te zoeken. Oké, je bent terecht gekomen op dit forum, maar dit forum telt ondertussen al zoveel topics dat je er vanuit kunt gaan dat er al mensen voor jou zijn geweest met dezelfde vraag. Dan zoek je dus de zoekfunctie, waarmee je je antwoord al lang gevonden had kunnen hebben. Daarnaast zijn er nog "Belangrijke modding topics" die je boveaan deze pagina kunt vinden. Volgens mij had je daar in de Master Tutorial List ook al lang een antwoord kunnen vinden. Hoe dan ook, nog één keertje een korte uitleg; de details mag je voor de verandering zelf uitzoeken: je mod bevat hoogstwaarschijnlijk twee à drie bestanden: ééntje met de extensie .dff, ééntje met de extensie .txd en (soms) ééntje met de extensie .ifp. Al deze bestanden moet je in een bestand zetten dat gta3.img heet. Dit bestand kun je vinden in de models map in de map waar jij GTA SA geïnstalleerd hebt. (Desnoods heeft je PC ook een zoekfunctie.) Dit .img bestand kun je openen met een programma dat 'IMG Tool 2.0' heet. Dit programma kun je vinden op internet en ook (nederlandstalige) gebruiksaanwijzingen kun je vinden op internet. Sterker nog, op dit forum staan er ook diverse. Goed, je hebt het bestand geopend; dan moet je nu de bestanden in gta3.img vervangen door de bestanden (met dezelfde naam) van de mod. Rebuild Archive en dat is klaar. Het kan zijn dat er nog diverse getalletjes moeten worden veranderd in een bestand dat 'weapon.dat' heet. Dit bestand kun je vinden in de data map in je GTA SA map en dit kun je openen met Kladblok. Als het voor de mod nodig is dat je hier getalletjes verandert, kun je dit in kladblok doen en daarna natuurlijk het bestand opslaan. Overigens bevat de mod in ruim 98% van de gevallen een bestand genaamd 'readme.txt'. Het heet niet voor niets zo: het is de bedoeling dat je het leest. In dat bestand staat namelijk precies uitgelegd hoe jij de mod in het spel moet zetten. (Althans, meestal.) Als je nog specifieke vragen hebt mag je ze hier gerust komen stellen, maar zoek eerst zelf naar mogelijke oplossingen voor je bij anderen aanklopt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.