Jump to content

Waarom hapert mijn Prinse of Persia?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben sindskort in het bezit van prins of persia 2008. Wanneer ik de game start is er niks aan de hand, het spel (lijkt) goed te draaien. Nadat ik 'New Game' heb gedaan, en het beeld naar het stuk met de zandstorm verschuift, hapert het beeld gigantisch.

Voordat je Prinse Of Persia start, en je klikt op de 'settings'-menu, dan kun je zien of je PC aan de minimale systeemeisen voldoet. Overal staat een vinkje voor, en ik heb zelfs 2x zoveel ram-geheugen als het minimale. Ik heb een 256 MB videokaart van Nvidia, die voldoet dus ook aan de minimale systeemeisen. Ook heb ik geprobeerd de settings op LOW te zetten, en het vinkje weggehaald bij 'High Resolution Textures'.

Kan iemand me hiermee helpen? Want ik verwacht (eigenlijk) dat de game het op deze pc vlekkeloos zou moeten doen, zonder alles op LOW te zetten of de resolutie te verkleinen (wat inmiddels ook niet helpt)

Apple-Mac

Geplaatst:

Naar 10? Nee, volgens het spel is Direct X 9 ook goed met Shader 3.0

En daar staat ook een vinkje bij.

Maarja, ik zal het eens proberen. Thanks voor je hulp

Geplaatst:

Ik heb een Nvidia Geforce 7050/610i kaart, versie 6.14.0011.6375

Maar aangezien ik echt een noob ben heb ik geen flauw idee welke Update de recenste is.

Ik zie er hier eentje en hier maar welke kan dan de recenste zijn?

Apple-Mac

Geplaatst:

Des te hoger de versie (in dit geval dus 1.63 en 1.75) is de hoogste altijd de meest recente.

Daarnaast kun je ook duidelijk zien welke het beste is. En dat is degene die het recenst uitgekomen is. De datum staat er zelfs nog bijvermeld.

Kortom, download dus 1.75. :tu:

Geplaatst:

of zet de "rook, schaduw" uit als dat kan want rook van zandstorm maakt de pc supertraag heb ik gemerkt bij mijn spel Jericho

Geplaatst: (bewerkt)
of zet de "rook, schaduw" uit als dat kan want rook van zandstorm maakt de pc supertraag heb ik gemerkt bij mijn spel Jericho

Jericho en Prince of Persia staan echt totaal los van elkaar. Jericho heeft minder zware pc eisen, een andere engine en is ouder.

AppleMac heeft zelf ook al gezegd dat hij het op het laagst geprobeerd heeft en het nog niet werkt.

Maar nu hoor ik ineens dat het een 7050 is. Dat is geloof ik inderdaad een vrij lage versie in de Geforce 7 reeks. De kans is best dat zijn graka verouderd is en het daarom niet werkt. Toch is het handig om een update te draaien, je weet maar nooit.

AppleMac, voldoe je nog maar net aan het minimum? Of kom je er al ruim boven qua graka. Dat verklaart namelijk al een hoop.

Bewerkt: door Fyre
Geplaatst:

Ik heb geupdated, maar nu heb ik geprobeerd om Saints Row 2 te spelen (vraagt minimaal 128MB van grafische kaart) en ook die hapert enorm. Zelfs op low en laagste resolutie, dus waar het aan kan liggen weet ik niet. Als er staat dat er minimaal 128 MB, of (voor prince of persia) 256 MB nodig is op een videokaart, neem ik wel aan dat de game goed speelbaar zou moeten zijn, en niet mag haperen. Of heb ik het mis? Want bij saints row 2 is het nu helemaal een mysterie....

Apple-Mac

Heb je je drivers al geüpdate? In die post krijg je een uitleg over drivers. Gebruik het programma Radarsync, het is gratis, snel en goed. Pas wel op dat je de gratis virusscanner en de Google toolbaar neit installeert.

Succes. ^_^

@ Appele-Mac: Ik had dat ook gedaan, maar Radarsync vond nog updates en toen was mijn grafisch probleempje opgelost. :)

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Ik had mijn drivers al geupdated (zie vorige post), maar het werkte nogsteeds niet. Ik ga proberen om dat programma van jou te gebruiken.

Apple-Mac

Ik had mijn drivers al geupdated (zie vorige post), maar het werkte nogsteeds niet. Ik ga proberen om dat programma van jou te gebruiken.

Apple-Mac

Je moet niet alleen op het geheugen van je grafische kaart letten, welke kaart je hebt is ook belangrijk. Jouw kaart (nVidia 7050) is nou niet de beste kaart die er is. Als jouw drivers updaten niet helpt, vrees ik dat je grafische kaart niet goed genoeg is.

Bewerkt: door Velaro
Geplaatst:

Ondersteunen die 2 games de 7-Series wel? Want anders zit er niks anders op dan een nieuwe videokaart te halen.

Geplaatst:
Heb je je drivers al geüpdate? In die post krijg je een uitleg over drivers. Gebruik het programma Radarsync, het is gratis, snel en goed. Pas wel op dat je de gratis virusscanner en de Google toolbaar neit installeert.

Succes. ^_^

@ Appele-Mac: Ik had dat ook gedaan, maar Radarsync vond nog updates en toen was mijn grafisch probleempje opgelost. :)

Ik heb het gedaan en ten eerste vraag ik me af waarom er allemaal rotzooi mee geinstalleerd wordt (Free screensavers at ****.net enzo)

Maar het programma werkt niet. Ik krijg een melding dat mijn pc niet met het internet verbonden is, terwijl ie dat toch echt is.

7@Valero: Een vriend van mij heeft ook een videokaart in de 7-series en daar werken de games wél perfect. Maarja misschien is er inderdaad iets mis met de kaart, maar aangezien ik deze pc nieuw heb sta ik daar niet echt op te springen. Ik wist eigenlijk niet echt dat de het er ook om ging hou oud de kaart was, ik dacht alleen 256 MB is 256 MB toch? Maar ik ben er net achtergekomen dat het Shared memory is, en dat er ook staat: (max. 256 MB) Wat word hier dan mee bedoeld?

En @Impulse_W

Nee die had ik uitgeschakeld. Ik had alles uitgeschakeld voordat ik de game ging spelen om geheugenwinst te krijgen.

En @moechy.

Waar kan ik dat nakijken?

Thanks voor de hulp allemaal

Apple-Mac

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...