Hackman Geplaatst: 6 januari 2009 Rapport Geplaatst: 6 januari 2009 Beste mensen, Ik heb net voor het eerst mijn eerst model gemaakt met 3DsMax 8.0. Het is een klein kasteeltje (was lekker makkelijk en een andere beginner deed dat ook dus ik vond het ook wel te doen) en heb er met een tutorial textures op gedaan en ik heb de textures wat diepte gegeven met een andere tutorial. Het probleem is dat ik in 3DsMax alleen een grijze kleur krijg maar ik het Render dan komen de textures wel. Waarschijnlijk komt dit omdat mijn textuur een .png bestand was in plaats van een .bmp bestand maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan voorkomen? Dit is trouwens de Render van het nederige kasteeltje (nog niet af): Helaas zie ik net dat ik ook wanneer ik Materials maak dat dit probleem zich voor doet. Enkel bij pure normale kleuren zie ik ze in 3DsMax. In Renderen zie ik alles wel goed zoals het zou moeten. Ik heb hier nog een klein plaatje van hoe het eruitziet: Mvg, Hackman Reageren
Nickonly Geplaatst: 6 januari 2009 Rapport Geplaatst: 6 januari 2009 (bewerkt) In je viewport kan je enkele dingen instellen voor je viewport. Zo ook of je de textures ziet of niet. Dit kan met de \'Viewport Configuration\'. Dit scherm kan je krijgen door op een van de knoppen rechts onderin rechts te klikken (of op de werkbalk \'Customise\' > \'Viewport configuration\'). Jij hebt waarschijnlijk via een sneltoets er voor gezorgd dat er een vinkje bij \'Disable textures\' is komen te staan. Alles wat je hoeft te doen is dit vinkje weg klikken. Hier is nog een plaatje met wat uitleg. Er zal vast ook wel dus een simpele sneltoets(combinatie) zijn die dit weer goed zet. Maar die weet ik zo niet. [Edit] Ik besef me nu met dat het ook een andere reden kan hebben dat je je texture niet ziet. Het kan namenlijk ook zijn dat je het knopje 'Show Map in Viewport' niet hebt aangeklikt in de material editor. Dat is deze: Ja ik zie nu ook dat dit plaatje wat kleiner kon... Ik ben er vrijwel zeker van dat het een van deze 2 redenen is dat je de texture niet ziet. Btw: 1 topic is wel genoeg hè Bewerkt: 6 januari 2009 door Nickonly Reageren
Hackman Geplaatst: 6 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 januari 2009 (bewerkt) Ik heb alles net zoals bij jou staan anders. Dat ding is verder niet aangevinkt of zoiets en staat gewoon uit. Die 3de van het lijstje stond ook uit terwijl die bij jou wel degelijk aan staat, bij jou is het zelfs zo dat je hem niet uit kan vinken als ik dat zo zie. Verder zit ik nog steeds met het probleem. Verder had ik wel gedacht dat dit het probleem zou oplossen aangezien ik inderdaad wel vaak wat sneltoetsen heb gebruikt die dan niks deden. In ieder geval niet waar ik van wist. Nog een andere suggestie om het probleem op te lossen? Ik zou misschien wel wat screens willen nemen van alle instellingen enzovoort als jullie dat op prijs stellen. Als jullie er belang bij hebben dan zeg je het maar en dan post ik wel een foto van de hele reutemeteut. Ik weet trouwens niet hoe dat 2de topic is gekomen. Waarschijnlijk een klein foutje van mij. Is er trouwens misschien een knop die ervoor zorgt dat alle dingen worden teruggezet naar de standaard-instellingen? Bewerkt: 6 januari 2009 door Hackman Reageren
Nickonly Geplaatst: 6 januari 2009 Rapport Geplaatst: 6 januari 2009 (bewerkt) Dat derde vakje heeft er niets mee te maken of je de textures wel of niet zou zien. En ik denk ook niet dat het zoveel zin heeft om je instellingen hier te posten, aangezien we daar ook nou niet zoveel mee kunnen. Maar er is inderdaad een manier om je UI en instellingen te resetten naar hoe het in het begin was. Namenlijk File > Reset (save wel eerst even! Je hele scene wordt hierdoor ook gereset!), en anders nog Customise > Revert to Startup Layout. Ahoewel ik er niet helemaal zeker van ben of dit het ook echt oplost. Bewerkt: 6 januari 2009 door Nickonly Reageren
Hackman Geplaatst: 6 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 januari 2009 (bewerkt) Nickonly, je wordt bedankt! Het lag inderdaad aan de map Editor omdat ik die Kubus niet had aangeklikt. Helaas zag ik het wat later omdat je je post had bewerkt. Bedankt voor alle hulp en jij ook succes met Modellen (of wat je ook moge doen). Bewerkt: 6 januari 2009 door Hackman Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.