Jump to content

Force Feedback Stuur gebruiken in GTA 4


Jumpyfastdj

Recommended Posts

Hallo,

ik heb in de kerstvakantie een stuur met force feedback gekocht en wil deze met GTA4 gebruiken.

Nu doet het stuur het op zich wel redelijk te voet (gas pedaal voor vooruit lopen, rempedaal voor achteruit), maar in de auto moet ik de knoppen op het stuur gebruiken om te kunnen rijden en worden de pedalen gebruikt om het beeld omhoog en naar beneden te bewegen. Tevens doet de force feedback het niet.

Kan ik dit aanpassen voor het stuur. Zie in de config namelijk alleen een handheld voor de Xbox.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

ik heb in de kerstvakantie een stuur met force feedback gekocht en wil deze met GTA4 gebruiken.

Nu doet het stuur het op zich wel redelijk te voet (gas pedaal voor vooruit lopen, rempedaal voor achteruit), maar in de auto moet ik de knoppen op het stuur gebruiken om te kunnen rijden en worden de pedalen gebruikt om het beeld omhoog en naar beneden te bewegen. Tevens doet de force feedback het niet.

Kan ik dit aanpassen voor het stuur. Zie in de config namelijk alleen een handheld voor de Xbox.

Volgens mij kan je het niet aanpassen want als er een controller in is geplugt denkt ie dat het een xbox controller is (of dat hoopt ie :puh:)... Denk dat het in de toe komst wel kan met een patch.

(Mischien kan het nu wel al hoor maar ik dacht van niet)

Verder denk ik ook dat force feedback het nooit zal gaan doen in GTA4.

Btw, welk stuur heb je gekocht? :eten:

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

ik heb in de kerstvakantie een stuur met force feedback gekocht en wil deze met GTA4 gebruiken.

Nu doet het stuur het op zich wel redelijk te voet (gas pedaal voor vooruit lopen, rempedaal voor achteruit), maar in de auto moet ik de knoppen op het stuur gebruiken om te kunnen rijden en worden de pedalen gebruikt om het beeld omhoog en naar beneden te bewegen. Tevens doet de force feedback het niet.

Kan ik dit aanpassen voor het stuur. Zie in de config namelijk alleen een handheld voor de Xbox.

Volgens mij kan je het niet aanpassen want als er een controller in is geplugt denkt ie dat het een xbox controller is (of dat hoopt ie :puh:)... Denk dat het in de toe komst wel kan met een patch.

(Mischien kan het nu wel al hoor maar ik dacht van niet)

Verder denk ik ook dat force feedback het nooit zal gaan doen in GTA4.

Btw, welk stuur heb je gekocht? :eten:

Hi. Er bestaan xbox360 emulators voor pc. sommigen kun je handmatig instellen. Heb ff snel gegoogled maar kon nix vinden zo gauw.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij kan je het niet aanpassen want als er een controller in is geplugt denkt ie dat het een xbox controller is (of dat hoopt ie :puh:)... Denk dat het in de toe komst wel kan met een patch.

(Mischien kan het nu wel al hoor maar ik dacht van niet)

Verder denk ik ook dat force feedback het nooit zal gaan doen in GTA4.

Btw, welk stuur heb je gekocht? :eten:

Oh een simpel stuur bij de Paradigit. Koste 20 euro dus viel mee. Merk is denk Konig Gaming

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Met de wingman software van Logitech kan je wel het één en ander mappen.

Voor het gas, de rem en het sturen kan je toetsaanslagen registreren, zoals de standaard WASD.

Op die manier kan je in ieder geval èn het stuurtje gebruiken èn gewoon via het toetsenbord blijven spelen als je even geen zin hebt het stuur op je tafel vast te binden.

Nadeel is dat het stuur dan als een schakelaar werkt en je dus nooit zo snel kan reageren als met het toetsenbord. De deadzone is te groot om lekker te werken. Gas en rem werken perfect. Helaas pakt hij bij custom mapping niet de stuur assen als je de assignment aanpast voor in vehicle. Ik hoop dat ze dat laatste stapje ook nog even in het spel gaan verwerken.

Overige functies zijn natuurlijk makkelijker te mappen, zoals het aan zetten van de radio, claxon en je lampen aan zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...