Jump to content

Hoe veilig is het om mijn CPU te overclocken?


warhoofd3

Recommended Posts

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Limbolander

    12

  • Sprunk

    8

  • ikt

    4

  • warhoofd3

    3

Is het mogelijk om een processor naar 20 of 30 Ghz over te glocken :tu:

als dat een serieuze vraag is en jij geen typfout hebt gemaakt, dan zal je iq ook niet hoger als 20/30 zijn.

>>> Door Thundercover: Vragen of het een typfout is en zeggen waarom je dat denkt, kan ook wel wat vriendelijker. ;)<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Is het mogelijk om een processor naar 20 of 30 Ghz over te glocken :tu:

Met een straaljager moter in een kamer waar het -250 graden is, is het vast mogelijk.

maarnietheus :duh:

Als 4 Ghz processoren nog niet eens bestaan, wat gok je dan zelf? Dan zouden processorfabrikanten toch allemaal 20 Ghz processoren maken...

Link to comment
Delen op andere websites

Is het mogelijk om een processor naar 20 of 30 Ghz over te glocken :tu:

Met een straaljager moter in een kamer waar het -250 graden is, is het vast mogelijk.

maarnietheus :duh:

Als 4 Ghz processoren nog niet eens bestaan, wat gok je dan zelf? Dan zouden processorfabrikanten toch allemaal 20 Ghz processoren maken...

4Ghz processoren bestaan al wel hoor. :Y

Intel i7

Link to comment
Delen op andere websites

Is het mogelijk om een processor naar 20 of 30 Ghz over te glocken :tu:

Neem een aantal winterjassen een heeeeele koude kamer, zet je cp erin en overclocken maar.

Dit is echt een domme vraag, als het kon was het al lang gedaan, het hoogste dat gehaald is is geloof ik 7GHz, zou 20 dan mogelijk zijn? Die overclock naar 7GHz maakte het systeem drastisch instabiel.

En wat heeft het voor een zin, het zou echt geen nut opleveren, je pc zou er echt niet sneller van worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk op ripping.org ofzo voor wereldrecords overclocken. AMD's komen tot 6GHz als je het heel erg opvoert en koelt, en Intels komen tot 8GHz. BIj de Intels is de 630 de best overclockbare CPU op het gebried van aantal GHz. (Gezien de lijst)

Maar ik weet niet zeker of een 8GHz Pentium 4 sneller is dan een 4.8GHz Core i7. 4 cores, allemaal hyperthreaded.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Is het mogelijk om een processor naar 20 of 30 Ghz over te glocken :tu:

Met een straaljager moter in een kamer waar het -250 graden is, is het vast mogelijk.

maarnietheus :duh:

Als 4 Ghz processoren nog niet eens bestaan, wat gok je dan zelf? Dan zouden processorfabrikanten toch allemaal 20 Ghz processoren maken...

als je overclockt wel hoor, een E8400 kan je met fatsoenlijke koeling en een goede stepping makkelijk op 4ghz krijgen, zijn er al die op de 4.5ghz+ zijn gekomen :)

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Is het mogelijk om een processor naar 20 of 30 Ghz over te glocken :tu:

Met een straaljager moter in een kamer waar het -250 graden is, is het vast mogelijk.

maarnietheus :duh:

Als 4 Ghz processoren nog niet eens bestaan, wat gok je dan zelf? Dan zouden processorfabrikanten toch allemaal 20 Ghz processoren maken...

als je overclockt wel hoor, een E8400 kan je met fatsoenlijke koeling en een goede stepping makkelijk op 4ghz krijgen, zijn er al die op de 4.5ghz+ zijn gekomen :)

Ja, maar ik het het over processoren die je in de winkel koop. Een er bestaat geen processor van 4 Ghz die je kunt kopen. Overclocken van een i7 naar 4 Ghz kan wel, maar je kunt in de winkel geen 4 Ghz core i7 kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Is het mogelijk om een processor naar 20 of 30 Ghz over te glocken :tu:

Met een straaljager moter in een kamer waar het -250 graden is, is het vast mogelijk.

maarnietheus :duh:

Als 4 Ghz processoren nog niet eens bestaan, wat gok je dan zelf? Dan zouden processorfabrikanten toch allemaal 20 Ghz processoren maken...

als je overclockt wel hoor, een E8400 kan je met fatsoenlijke koeling en een goede stepping makkelijk op 4ghz krijgen, zijn er al die op de 4.5ghz+ zijn gekomen :)

Ja, maar ik het het over processoren die je in de winkel koop. Een er bestaat geen processor van 4 Ghz die je kunt kopen. Overclocken van een i7 naar 4 Ghz kan wel, maar je kunt in de winkel geen 4 Ghz core i7 kopen.

Bedrijven zullen wel zo hun redenen hebben om geen standaard 4GHz geclockte processoren op de markt te brengen. Maar dat is het enige probleem. Overclocken is geen ingewikkelde wetenschap. Je hoeft alleen een paar cijfertjes te veranderen en de temperatuur normaal te houden en veel gedult te hebben. 8GHz is behoorlijk bereikbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Overclocken makelijk? dacht het dus niet. Want tik jij per ongeluk het cijfertje verkeerd in kun je meteen naar het brandwondencentrum. En oja, onderweg je PC op de schroothoop dumpen natuurlijk. Naja, wat er nog van over is... (Yup, ben aan het oefenen met overdrijven, maar de boodschap is denk ik duidelijk. ^_^ )

En zo ongelooflijk veel verbazingwekkend onwijs veel sneller word je PC nou ook niet als je een paar Mhz overclockt. Van 3.2 naar 3.4 Ghz is volgens mij best verschrikkelijk kansloos. Die 2 FPS meer in Crysis merk je niet eens. Daarom denk ik ook niet dat de topicstarter een percformance boost heeft in zijn Crysis waar je meteen een harde plasser[/font] van krijgt. En van 3 naar 4 Ghz zal best een stuk sneller zijn hoor, maar je verbruikt alleen veel meer stroom. Je systeem wordt instabiel als je geen waterkoeling hebt, etc

Conclusie overclocken:

- Gevaarlijk

- Zinloos. Je moet echt minimaal van 3 naar 3.4/5 Ghz overclocken wil je dat ook echt merken aan je PC.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Is het mogelijk om een processor naar 20 of 30 Ghz over te glocken :tu:

Met een straaljager moter in een kamer waar het -250 graden is, is het vast mogelijk.

maarnietheus :duh:

Als 4 Ghz processoren nog niet eens bestaan, wat gok je dan zelf? Dan zouden processorfabrikanten toch allemaal 20 Ghz processoren maken...

Waarom zouden 4ghz nog niet bestaan(wat ze wel doen) is omdat niet iedereen een fatsoenlijke koeling heeft, als die verkochte processors al op 4ghz lopen, en ze gelijk eruit klappen omdat die te warm worden, wat denk je dat de consument gaan doen?

Juist, de processor krijgt een slechte naam en word slecht verkocht.

Daarnaast, zal je met stikstof/fatsoenlijke olie koeling wel de 20ghz kunnen halen lijkt me.

Maar dan echt met hele goeie koeling, omdat de temperaturen niet te laag mogen worden(omdat de cpu bv. dan slecht presteert of helemaal niet + condens(alleen bij stikstofkoeling))

Link to comment
Delen op andere websites

Is het mogelijk om een processor naar 20 of 30 Ghz over te glocken :tu:

Met een straaljager moter in een kamer waar het -250 graden is, is het vast mogelijk.

maarnietheus :duh:

Als 4 Ghz processoren nog niet eens bestaan, wat gok je dan zelf? Dan zouden processorfabrikanten toch allemaal 20 Ghz processoren maken...

als je overclockt wel hoor, een E8400 kan je met fatsoenlijke koeling en een goede stepping makkelijk op 4ghz krijgen, zijn er al die op de 4.5ghz+ zijn gekomen :)

Ja, maar ik het het over processoren die je in de winkel koop. Een er bestaat geen processor van 4 Ghz die je kunt kopen. Overclocken van een i7 naar 4 Ghz kan wel, maar je kunt in de winkel geen 4 Ghz core i7 kopen.

Bedrijven zullen wel zo hun redenen hebben om geen standaard 4GHz geclockte processoren op de markt te brengen. Maar dat is het enige probleem. Overclocken is geen ingewikkelde wetenschap. Je hoeft alleen een paar cijfertjes te veranderen en de temperatuur normaal te houden en veel gedult te hebben. 8GHz is behoorlijk bereikbaar.

Nee, je hebt nog zoiets genaamd Vcore :)

Overclocken makelijk? dacht het dus niet. Want tik jij per ongeluk het cijfertje verkeerd in kun je meteen naar het brandwondencentrum. En oja, onderweg je PC op de schroothoop dumpen natuurlijk. Naja, wat er nog van over is... (Yup, ben aan het oefenen met overdrijven, maar de boodschap is denk ik duidelijk. ^_^ )

En zo ongelooflijk veel verbazingwekkend onwijs veel sneller word je PC nou ook niet als je een paar Mhz overclockt. Van 3.2 naar 3.4 Ghz is volgens mij best verschrikkelijk kansloos. Die 2 FPS meer in Crysis merk je niet eens. Daarom denk ik ook niet dat de topicstarter een percformance boost heeft in zijn Crysis waar je meteen een harde plasser[/font] van krijgt. En van 3 naar 4 Ghz zal best een stuk sneller zijn hoor, maar je verbruikt alleen veel meer stroom. Je systeem wordt instabiel als je geen waterkoeling hebt, etc

Conclusie overclocken:

- Gevaarlijk

- Zinloos. Je moet echt minimaal van 3 naar 3.4/5 Ghz overclocken wil je dat ook echt merken aan je PC.

gevaarlijk valt wel mee hoor, als je gewoon weet wat je doet en geen achterlijke super grote stappen neemt bij het overclocken, is het niet echt gevaarlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn Q8200 loopt nu stabiel op 2,71 GHz op standaard voltage, en ik zie al een behoorlijk prestatieverschil

Maar ik denk niet dat ik deze verder ga overklokken, ik schaf over een tijdje wel een Q9550 aan :)

gewoon een fatsoenlijke koeler kopen als je die nog niet hebt en naar de 3.00 ghz + gaan man, is toch lachen. Als je de goede stepping hebt hoef je je vcore geeneens zo hoog te zetten, zowiezo verschilt dat met elke processor, zou eens kijken op www.tweakers.net zijn genoeg mensen die overclocken en benchmarks etc neerzetten, kun je ook nog kijken wat een beetje het maximale is waar je je vcore op gaat zetten ( natuurlijk is zo laag mogelijk het beste mits het stabiel blijft, want hoe hoger de vcore hoe hoger de temperatuur ). Maar weet zeker dat je makkelijk 3.00ghz kan halen, en een verschil van 0.4ghz merk je echt niet hoor.

Zou mijn E8400 ook op 4.0ghz zetten, maar ik heb niet de goede stepping, zijn er ook veel die met standaard vcore al 3.6ghz makkelijk konden halen, en ik moest me vcore al aardig verhogen wou ik 3.6ghz standaard draaien, dus ga ik niet verder.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...