Jump to content

Hoe veilig is het om mijn CPU te overclocken?


warhoofd3

Recommended Posts

Vcore, stepping :bonk: WTF!

En dan gewoon keihard beweren dat overclocken een koud kunstje is... Wat de Vcore is denk ik wel te weten (stroom spanning :? ), waar wat stepping nou weer is, en welke waardes je dan moet hebben.

Je moet je dus echt heel goed verdiepen en dan nog kan het fout gaan. Sorry, maar dat valt niet echt in de categorie "simpel". Ik zou het dus ook niet aanbevelen als je net als ik met je kin op je knieën zit te tikken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Limbolander

    12

  • Sprunk

    8

  • ikt

    4

  • warhoofd3

    3

Vcore, stepping :bonk: WTF!

En dan gewoon keihard beweren dat overclocken een koud kunstje is... Wat de Vcore is denk ik wel te weten (stroom spanning :? ), waar wat stepping nou weer is, en welke waardes je dan moet hebben.

Je moet je dus echt heel goed verdiepen en dan nog kan het fout gaan. Sorry, maar dat valt niet echt in de categorie "simpel". Ik zou het dus ook niet aanbevelen als je net als ik met je kin op je knieën zit te tikken.

http://www.hardware.info/articles/amdnY2pv...klok_tutorial/5

lees dit maareens door sprunk, die c2d tutorial geld ook zo ongeveer voor quadcores, dat leert je al een heel stuk.

Verder is het gewoon wat verschillende tutorials opzoeken en lezen, en verder gewoon lezen wat mensen gedaan hebben die dezelfde processor hebben als jou, om zelf een ruwe inschatting te krijgen hoe ver je ongeveer zal komen en wat je kan verwachten. ( elke processor verschilt dat wel )

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...