Jump to content

Zelf wapenhud voor SA maken?

Recommended Posts

Geplaatst:

Het vraagje: Is het mogelijk om zelf de icoontjes van wapens te maken? Want als ik wapenmods maak wil ik daar ook wel een goed icoontje bij, en nog het liefste in SA stijl ook.

Dus is het mogelijk om een fatsoenlijk icoontje te maken, wat ik als beginner ook zou kunnen?

PS: niet gaan zeggen hoe ik het moet installeren in de TXD, dat weet ik zelf ook wel.

Voorbeeld van Timske, hij heeft de plaatjes gemaakt, ik ingame gezet. Maar dit voorbeeld vind ik niet erg in SA stijl...

Gemaakt voor mijn laatste mod, de M32 MRL.

[Plaatje]

Geplaatst:

Euhm, ja. Gewoon je fantasie gebruiken en een beetje de SA stijl namaken. Kijk naar hoe de icoontjes in SA zijn, en maak 'm ongeveer zo, maar dan met jou wapen. Of render eerst bijvoorbeeld wat zwart-wit plaatjes van je wapen, en maak daar iets van...

Geplaatst:

Je kan het beste eerst het orginele plaatje exporteren uit de TXD, dan openen in Photoshop en het een beetje aanpassen. Je kan makkelijk het wapen weggummen, je eigen wapen tekenen (Of renderen zoals Nickonly al zei) en die daar inzetten, en een stuk een beetje laten overlappen uit het vakje. Let wel goed op dat je een goede alpha hebt, anders word het niks ^_^

Geplaatst:

Okj, maar ik denk niet dat ik dan zo'n echte SA stijl krijg? Misschien dat er een speciaal progje is?

En over dat alpha, ik zie dat ik dat al wist..

Geplaatst: (bewerkt)
PS: niet gaan zeggen hoe ik het moet installeren in de TXD, dat weet ik zelf ook wel.

Je weet hoe je plaatjes in een TXD zet, maar misschien niet hoe alpha's werken....

Nee, er is niet een speciaal programma. Rockstar Games heeft Paint Shop Pro gebruikt, maar dit is ongeveer hetzelfde als Photoshop, en om het in GTA: SA stijl te krijgen is een kwestie van goed kijken en namaken...

@Remi-X hieronder:

Je weet hoe je plaatjes in een TXD zet, maar misschien niet hoe alpha's werken....

Jawel dus.. Anders krijg ik dat plaatje van Timske toch niet goed?

Maar ik denk dat ik nu wel wat voor elkaar kan krijgen..

Timske heeft die plaatjes toch gemaakt? Dan is het een kwestie van importeren en opslaan...

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:

Nee, er is niet een speciaal programma. Rockstar Games heeft Paint Shop Pro gebruikt, maar dit is ongeveer hetzelfde als Photoshop, en om het in GTA: SA stijl te krijgen is een kwestie van goed kijken en namaken...

Ik vind PS dan zelfs beter ;)

Geplaatst:

Ik vind PS dan zelfs beter ;)

Wa maakt het uit. Het zijn maar 2 programmas.. En ghet gaat er niet over wat je makkelijker vind. Hij vraagt of je een HUD kan maken. Dus niet wat je het makkelijkst vind :duh:

Geplaatst:

Jawel dus.. Anders krijg ik dat plaatje van Timske toch niet goed?

Maar ik denk dat ik nu wel wat voor elkaar kan krijgen..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...