Hackman Geplaatst: 8 januari 2009 Rapport Geplaatst: 8 januari 2009 (bewerkt) Beste mensen, Het zal wel weer aan mij liggen maar ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld lijnen te teken midden de hokjes ervan. Als ik daar klik gaat hij namelijk automatisch naar de hoek van dat vierkantje waar ik in klik maar dat wil ik niet. Ik wil "totale" bewegingsvrijheid met mijn cursor want zo schiet het namelijk niet op. Wie weet een oplossing van mijn probleem want dan kan ik weer verder! Sorry, ik weet de oplossing al. Ik had blijkbaar niet ver genoeg ingezoomd. Mvg, Hackman Bewerkt: 8 januari 2009 door Hackman Reageren
Remi-X Geplaatst: 8 januari 2009 Rapport Geplaatst: 8 januari 2009 Dit heb ik dan geleerd van Beagle: Ik neem aan dat je het over 3DSMAX hebt? Druk gewoon een keertje op Z voor de zoom extents, dat alles wat je geselecteerd hebt in een keer goed in beeld komt. Een oplossing voor zoomen dus Reageren
Hackman Geplaatst: 8 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 januari 2009 Oké, bedankt. Daar zal ik vast wel wat aan hebben alleen ik heb nu toch nog een probleem. Ik heb nu toch al een topic aangemaakt en heb ook geen zin om 2 topics op een dag te maken dus vraag ik het hier. Ik ben bezig met deze tutorial alleen er is een stap dat ik niet snap. Het gaat om de stap waar je die plane moet cutten. Ik krijg dat niet helemaal goed voor elkaar heb ik het idee want als ik het doe en ik haal die puntjes daarna tevoorschijn dan zijn het er veel meer dan bij de tutorial-maker. Ik denk dus dat ik die plane dan niet goed door midden heb gehakt. Heeft iemand uitleg erover? Misschien ben ik een beetje onduidelijk. Als dat zo is ga ik wel proberen om het nog beter uit te leggen. Reageren
Beagle Geplaatst: 8 januari 2009 Rapport Geplaatst: 8 januari 2009 (bewerkt) Waarom begin je meteen met zo´n moeilijke tutorial Als je net begonnen bent met modellen moet je echt niet meteen proberen auto's te modellen.... Het probleem wat jij hebt komt waarschijnlijk door te weinig ervaring, want een plane cuten is heel makkelijk als het goed uitgelegd word. Deze tutorial gaat er vanuit dat je al aardig wat kennis hebt... Bewerkt: 8 januari 2009 door Beagle Reageren
Hackman Geplaatst: 9 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 Maakt me eerlijk gezegd geen reet uit. Zeg me nu maar gewoon hoe ik dat precies doe want de reactie die je nu hebt achtergelaten beschouw ik eigenlijk een beetje als spam aangezien je behoorlijk verdraait waar het eigenlijk om gaat. Ik mag trouwens zelf wel weten welke tutorials ik volg en welke niet? Reageren
Beagle Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 (bewerkt) Maakt me eerlijk gezegd geen reet uit. Zeg me nu maar gewoon hoe ik dat precies doe want de reactie die je nu hebt achtergelaten beschouw ik eigenlijk een beetje als spam aangezien je behoorlijk verdraait waar het eigenlijk om gaat. Ik mag trouwens zelf wel weten welke tutorials ik volg en welke niet? Het is maar een advies, om deze vragen te voorkomen. Wat jij vraagt is namelijk heel makkelijk, als je weet hoe je moet modellen. En modellen leer je met beginnertuts, en niet meteen met auto's modellen waar ze er van uit gaan dat je kán modellen. Cutten (Ik weet niet precies wat je bedoelt): 1. Rechtsklik > Convert to Editable Poly 2. Ga rechts in het modify paneel naar "cut". 3. Snijd je plane nu hoe jij het wil. Doorsnijden: 1. Rechtsklik > COnvert to Editable Poly 2. Ga rechts in het paneel naar "Edge" modus, bovenaan. 3. Selecteer de twee lijnen waar je een nieuwe lijn door wil. 4. Rechtsklik > Connect. Probeer eens een paar 3ds max mega tutorials in de master tutorial list, dan leer je dit allemaal gewoon. @Hieronder: Het is maar een advies. Maar misschien moet je bij iemand anders hulp zoeken. Bewerkt: 9 januari 2009 door Beagle Reageren
Hackman Geplaatst: 9 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 Volgens mij zit die van mij hier niet tussen. Kijk anders even naar de tutorial waar ik mee bezig ben. Misschien dat je dan kan zien wat voor Cutten ik bedoel want daar zeggen ze het namelijk + een plaatje erbij. Ik ga trouwens gewoon door met de auto-tutorial, wat je ook zegt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.