PowerPats Geplaatst: 8 januari 2009 Rapport Geplaatst: 8 januari 2009 BRITSE COMEDIE SERIES Zijn er hier nog liefhebbers van die oude Britse Comedy series op tv ? Ik vind ze echt geweldig en ze hebben veel meer humor dan al het humor dat er nu is. Nu moet alles zeg maar met sex te maken hebben om grappig te zijn. Maar deze series zijn allemaal geniaal dankzij hun perfecte script en setting en grappen natuurlijk. Hier een greep uit de intro's voor als jullie willen weten wat het inhoudt. Are you being served Geniale serie en ontzettend grappig gaat over the ins and outs van een warenhuis met de meest vreemde figuren Dads army serie over de home guard van een engelse stad tijdens de 2de wereldoorlog. ook ontzetten leuk It ain't half hot mum comedieserie over een theatergroep die optreden voor de britse troepen in India Veel van deze series waren vaak te zien op rtl enz of het nu nog is weet ik niet. Maar kennen jullie dit en zo ja wat vinden jullie ervan ? Reageren
AXIO Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 Are you being served kijk ik wel graag, de andere 2 ken ik niet :$ Reageren
Pietje II Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 Yes Minister heb je ook nog. Are you being served vind ik altijd wel grappig. Reageren
the_dan Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 en falwty towers met john cleese Reageren
TomHagen Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 en falwty towers met john cleese Dat is misschien wel de beste Engelse serie die ik ken, altijd erg leuk. Dads army is ook nog wel eens grappig, maar soms wat flauw. Reageren
Traser Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 Ja ik keek deze series Vroeger ook altijd .. Ook een leuke serie uit dezelfde tijd Allo, allo First aired: 12/30/1982 We meet René Artois, owner of a small café in the French village of Nouvion during WWII. René leads a simple life and is married to the tone-deaf Edith (who nevertheless loves to sing) and at the same time carrying on secret affairs with his two waitresses, Yvette and Maria. At the same time, René tries to maintain a good relationship with the occupying German officers - offering them the bedroom services of his waitresses in exchange for food and supplies. All of this quickly changes when Michelle Dubois, a member of the French Resistance, arrives with two British airmen that must be kept hidden at René's café. A radio (to contact the Resistance) is also installed. Meanwhile, the Germans - Colonel Von Strohm, Captain Geering, Lt. Gruber and Private Helga - have been busy getting their hands on the town's remaining valuables such as the first cuckoo clock ever made and the painting "The Fallen Madonna with the Big Boobies" by Van Clomp. However, simple life is not to last for the Germans either as the ruthless Herr Flick of the Gestapo shows up. Hurriedly, the Germans form an alliance with René and decide to hide the cuckoo clock and the painting at the café to sell them after the war is over. 'Allo 'Allo! is (c) to David Croft & Jeremy Lloyd Reageren
Sa_bulldog Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 Ik denk dat de echt jonge leden onder ons inderdaad Dads Army niet kennen. Ik ken het zelf wel en kan het me ook nog goed herinneren Are you being served is nu veel op tv en daar kijk ik af en toe ook samen met me moeder naar erg grappig moet ik zeggen Vindt dat soort Commedie serie's wel leuk Reageren
Sandra Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 De enigste 2 Oude Britse comedy's die ik ken zijn: George & Mildred Mr. Bean Reageren
Colonel Cortez Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 Ik kijk inderdaad nog naar die oude Britse Comedy Series. Vooral Are You Being Served en Allo Allo zijn favoriet bij mij. Dit is niet verwondelijk, want Allo Allo en Are You Being Served zijn bedacht door dezelfde maker. Wat deze series met elkaar gemeen hebben is vooral dat de grappen op vooroordelen zijn gebaseerd. In Allo Allo bestaat bijvoorbeeld het vooroordeel dat Italianen alleen achter de meiden aan zitten en dat de Fransen meerdere partners er op na houden. Bij Are You Being Served zie je bijvoorbeeld het vooroordeel dat oude mannen achter jonge dames aangaan en bijvoorbeeld dat de meeste jonge meisjes een beetje dom overkomen. Het leuke aan deze series zijn vooral de dubbelzinnige grappen die je in eerste instantie niet meteen zou begrijpen, maar als je goed doordenkt dan begrijp je de grap meestal wel. In Are You Being Served speelde weleens acteurs uit Allo Allo een korte gastrol. Gorden Kaye(Beter bekend als Rene Atrois uit Allo) enJack Haig(Beter bekend als Monsieur Leclerq) zijn hier een voorbeeld van. Reageren
studio dewolf Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 mr.Bean en Keeping Up Appearances zijn ook Oude Britse Comedy Series. Reageren
PowerPats Geplaatst: 9 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 (bewerkt) Klopt. Ik vind het jammer dat ze niet meer zo vaak op tv komen. ik kan me nog wel herinneren dat 2 jaar geleden ofz als deze series wel op tv verschenen op rtl tijdens primetime. en meestal nog achter elkaar ook. Nu is het wel wat minder Alleen nog maar Are you being served en heel soms Allo Allo. maar die zijn echt op onmogelijke tijden waarop ik ze niet kan zien. Bewerkt: 9 januari 2009 door PowerPats Reageren
Jay; Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 Nog nooit van 'Only fools and horses' gehoord? Ook wel oud en eigenlijk veel beter dan al die andere series. Reageren
PowerPats Geplaatst: 9 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 Ja er zijn er heel veel, maar ik kan ze onmogelijk allemaal in de titel zetten. als ik tijd heb zal ik wel nog meer series toevoegen Reageren
K.O. Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 (bewerkt) Goede Britse comedies die alweer een tijdje draaien vind ik Keeping up Appearances, Are you being served? en 'Allo 'allo. Nou vooruit, en Mr. Bean. Stuk voor stuk erg lang geleden dat ik het gekeken heb, maar allemaal geniaal geschreven. Iets minder oude (tsja, wat is oud?) Britse sitcoms die het vermelden waard zijn, zijn Little Britain, Bottom en Two Pints of Lager and a Packet of Crisps. De andere in dit topic genoemde series ken ik eigenlijk niet, met uitzondering van Fawlty Towers, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Edit: oh ja, Blackadder en Monty Python ken ik natuurlijk ook hoor Fyre. Bewerkt: 10 januari 2009 door K.O. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.