Jump to content

Ryder

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zat vanmiddag een beetje op youtube te kijken en ik keek naar de clip van dit liedje en er zit daar iemand in en die doet me gelijk aan Ryder denken. ook de tekst die in het nummer zit doet mij veel aan het verhaal denken:

Used to be my homey, used to be my ace

Now I wanna slap the taste out yo mouth

Nigga bow down to the row

Fuckin me, now I'm fuckin you, little hoe

Plaats ik nou oud nieuws, of ben ik de enigste die dit vind?

Is Ryder op dit lied gebaseerd ofniet?

Bewerkt: door dutchgod

Als dat die Eazy-E is waar ze het op wikigta over hebben wel.

Bewerkt: door Dinkydau
Geplaatst:

Het personage 'Ryder' uit GTA: San Andreas is gebaseerd op de overleden rapper Eazy-E.

Ik weet niet of dat de rapper is uit jou filmpje maar het zou nog wel eens kunnen. Op >>Deze<< pagina is de Biografie te lezen van de rapper. ;)

Dat liedje heet Hood Took Me Under van Comptons Most Wanted. De lead rapper van die groep is MC Eight. En hij is de voice actor van Ryder. Dat liedje zit trouwens ook in Radio Los Santos.

Nee, het is niet Eazy. Die heeft een beetje lichtere stem en heeft een heel andere stijl. Ryder heeft alles uiterlijke gelijkenissen met Ryder.

ryder.jpg Ryder

eazy-e-we-want-it-eazy.jpg Eazy-E

mc8.jpg MC Eight

Bewerkt: door MartyCeha
Geplaatst:

als de link van GTTO niet zou werken kun je het hier lezen. :

Eric Eazy-E Wright werd geboren op 7 september 1963 in Compton, een voorstad van Los Angeles. Eric ging van de middelbare school af in de winter van 1979 om z'n neef te helpen met drugs dealen. Zijn neef werd vermoord en Wright ging terug naar de middelbare school om z'n diploma te halen.

Wright verdiende toen hij wat ouder was veel geld door drugs te dealen. Hij wist dat het zeer gevaarlijk was en dat er een kans bestond dat hij ook vermoord zou worden, net als zijn neef. Hij stopte daarom met dealen en besloot wat anders te gaan doen met zijn geld. Rap werd steeds populairder in de Verenigde Staten. Vooral aan de oostkust, in de buurt van New York, schoten rappers als paddenstoelen uit de grond. New York kende vele grote artiesten zoals KRS-One, Tim Dog, Kool Keith en meer. Aan de westkust leefde rap niet. De mensen in West-Amerika beweerden dat rap iets voor 'the eastcoast' was. Reden genoeg voor Wright om daar verandering in proberen te brengen. Hij richtte samen met Jerry Heller (een vriend die hij in 1986 had leren kennen) op 3 maart 1987 zijn eigen platenlabel op dat hij Ruthless Records noemde.

Het wilde niet echt goed lopen in het begin. Wright deed een slimme zet door Dr. Dre en DJ Yella uit de groep 'The World Class Wrecking Crew' en Ice Cube uit de groep 'C.I.A.' (Crew In Action) te halen. Dr. Dre en Ice Cube gingen rhymes schrijven voor het label. MC Ren werd door Eazy opgehaald na school, om een zangcarrière starten. Zo vormde Wright met Dr. Dre, Ice Cube, MC Ren en DJ Yella de groep N.W.A., dit stond voor Niggaz With Attitudes. Ice Cube had het nummer 'Boyz-N-Tha-Hood' geschreven en Dr. Dre vroeg zich af waarom Eric het niet kon rappen... Eazy had een rauwe, hardcore stem zoals geen één andere rapper had. Het nummer werd steeds bekender werd na verloop van tijd zelfs op de radio gedraaid (daarvoor had Eazy een gecensureerde versie gemaakt).

N.W.A. was revolutionair, met Straight outta Compton werden heel wat ogen geopend. Nadien, met o.a. Fuck the police werd N.W.A. en Eazy-E geboycot door MTV en radiozenders.

Na onderlinge problemen (Cube wou meer loon naar werken) verliet Ice Cube de groep NWA en ging solo verder. N.W.A. heeft Ice Cube gedissed met 'Real Niggaz', waarop Ice Cube antwoordde met 'No Vaseline'. In 1992 verliet ook Dr Dre N.W.A. en richtte samen met N.W.A. bodyguard Suge Knight het label Death Row records op, waarna Dre o.a. ook Snoop Dogg een contract aanbood. Dr Dre bracht dan de cd 'The Chronic' uit, waar hij Eazy E dissed in 'Fuck with Dre day'. N.W.A. was toen al opgedoekt maar Eazy E ging solo verder, veelal zingen de broers 'Gangsta Dresta' en 'BG Knoccout' mee. Eazy E voelde zich gekwetst en verraden na Dr Dre zijn commentaren. E maakte toen de cd 'Its on Dr Dre 187um Killah' waar hij Dr Dre op belachelijk maakt met onder andere Real Motherfucking G's. Ook op latere cd's lachte hij met Dr Dre.

Eazy-E had een goede kijk op talent, zo werd Bone Thugs-N-Harmony, een jonge groep gecontracteerd. Zelfs de Black Eyed Peas waren een korte tijd van de Ruthless Family, maar Eazy stierf voordat hij hen kon uitbrengen.

In 1995 werd er aids geconstateerd bij Eazy-E. Hij stierf korte tijd later, op 26 maart 1995, op 31-jarige leeftijd.

Eazy-E had 7 kinderen bij 6 verschillende vrouwen, bij zijn laatste woorden zei hij dan ook 'Maybe success was too good to me.' De oudste zoon van Eric 'Eazy-E' Wright is nu ook een rapcarrière begonnen onder de naam Lil' Eazy-E.

Eazy-E is naast de muziek industrie ook in de game industrie vereeuwigd. In het in 2004 uitgebrachte, zeer populaire spel GTA San Andreas zit een character genaamd Ryder die enorm veel gelijkenis vertoond met Eazy-E. De makers Rockstar Games en Take-Two Interactive hebben hem dan ook als 'voorbeeld' gebruikt.

Geplaatst:

Je bent in ieder geval zeker niet de eerste die uit probeert te vogelen wie Ryder is, aangezien dit topic (18 juni 2004) je al ver voor was. ;)

Je plaatst dus oud nieuws (en nog verkeerd ook :7). :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...