Jump to content

AMD Dual Core optimizer

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste computer-nerds :D

Ik heb op de site van AMD de Dual-Core optimizer gedownload, omdat ik wil kijken of ik nog wat extra uit mijn CPU kan pompen (wat volgens AMD merkbaar verschil maakt in games).

Maar nu heb ik het geinstalleerd en kan ik het niet openen. Er staat zoiezo al niets erover bij "Alle programma's" en op mijn bureaublad. Dus heb ik het opgezocht met Explorer. Wanneer ik daar op het icoontje klik gebeurt er vervolgens helemaal niks. Gebruik ik het programma verkeerd, of is er iets anders? Het programma draait overigens niet ergens op de achtergrond want bij taakbeheer - processen staat niets wat ook maar lijkt op AMD.

Hoe krijg ik dit programma werkend?

Bewerkt: door Sprunk
[...]

Maar nu heb ik het geinstalleerd en kan ik het niet openen. Er staat zoiezo al niets erover bij "Alle programma's" en op mijn bureaublad. Dus heb ik het opgezocht met Explorer. Wanneer ik daar op het icoontje klik gebeurt er vervolgens helemaal niks. Gebruik ik het programma verkeerd, of is er iets anders? Het programma draait overigens niet ergens op de achtergrond want bij taakbeheer - processen staat niets wat ook maar lijkt op AMD.

Hoe krijg ik dit programma werkend?

Ik heb het even voor je opgezocht. Je moet nadat de installatie van de AMD Dual Core optimizer voltooid is je computer opnieuw opstarten. Als het goed is zal "amd_dc_opt.exe" nu automatisch op de achtergrond draaien. Je hoeft het programma niet apart op te starten. Mijn advies is dus: herstart je PC. :puh:

(meer informatie/bron)

Bewerkt: door ViceAgent

Ik heb geen Dual-Core AMD, maar wat voor een bestand is het? RAR? Pak het dan uit met WinRAR. (Google).

Of lees de post boven mij.

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

Ik heb het natuurlijk eerst uitgepakt en geïnstalleerd.

En in de readme staat juist dat rebooten helemaal niet nodig is. Maargoed mijn PC is opnieuw gestart en ik zie nog steeds niets bij processen staan, en onderin de taakbalk staat ook niets van AMD.

Ik download het bestand nog wel eens opnieuw, misschien is de download beschadigt.

Geplaatst:

Zu eens wat verder zoeken of jouw processor wel ondersteund wordt hierdoor, maar meestal zijn dit soort programma's gewoon bullshit, beetje nep ge-overclock wat voor geen meter werkt.

Geplaatst:

Wat dit programma doet is inderdaad twijfelachtig -- er wordt namelijk een CPU-driver geinstalleerd in Windows (amdk8.sys, meende ik). Intel-processors hebben deze vreemd genoeg niet nodig, hoewel het lijkt alsof deze driver toch helpt... vreemd design van AMD wat niet compatible is met algemene SMP-systemen, blijkbaar.

Zu eens wat verder zoeken of jouw processor wel ondersteund wordt hierdoor, maar meestal zijn dit soort programma's gewoon bullshit, beetje nep ge-overclock wat voor geen meter werkt.

Ik neem aan dat een AMD Dual Core Optimizer wel een AMD Dual Core ondersteund :bonk:

Maargoed je hebt van de 5000+ iets van 5 verschillende versies, dus het kan best zijn dat hij niet werkt op mijn CPU. Ik merk iig niets van snelheidswinst, en mijn FPS schieten eerder omlaag dan omhoog. :ch:

Bewerkt: door Sprunk

Bedoel je deze?

AMD Dual-Core Optimizer Version 1.1.4

Ik gebruik deze om mijn Unreal Tournament 99 speelbaarder te maken.

Omdat UT99 zo oud is, wil het niet goed spelen op een dual core cpu omdat die in die tijd nog niet bestonden.

De game gaat of te wel zeer traag of anders weer veel te snel en met dit programmaatje kan je weer normaal spelen.

Ik denk niet dat het een tooltje is om extra performance uit je amd dual core te halen, maar om oude games weer wat speelbaarder te maken.

Bewerkt: door Dizzee
Geplaatst:
Bedoel je deze?

Omdat UT99 zo oud is, wil het niet goed spelen op een dual core cpu omdat die in die tijd nog niet bestonden.

De game gaat of te wel zeer traag of anders weer veel te snel en met dit programmaatje kan je weer normaal spelen.

Ik denk niet dat het een tooltje is om extra performance uit je amd dual core te halen, maar om oude games weer wat speelbaarder te maken.

Het is niet voor Intel Core 2 Duo, toch? :puh:

En is het wel voor ATi kaarten?

Geplaatst:

Tuurlijk is het niet voor Intel CPU's. Intel en AMD werken al járen niet meer samen. En het is ook niet voor ATI kaarten. Ondanks dat ATI AMD is geworden heeft dit progje niets met een beeldkaart te maken. Het is alleen voor AMD Athlon 64 X2 processoren. :Y

Geplaatst:
Bedoel je deze?

het is voor processoren, en niet voor grafische kaarten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...