Gijsso Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 (bewerkt) De titel klopt niet helemaal, maar ik heb een vraagje. Ik ga binnenkort een nieuwe laptop kopen (voor school kuch kuch) en daar zit Vista op, maar op school hebben ze alleen XP, dus vraag ik: is het mogelijk om op Vista XP documenten op te slaan (dus geen .docx maar een .doc)? Ik heb er niet zo heel veel verstand van en ik heb geen zin om naar een winkel te gaan om het te vragen. Bewerkt: 11 januari 2009 door GTAGijsso Reageren
wesley123 Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 er zijn daarvoor filters, als je met word 2007 het opslaat en je opent het thuis met 2003 dan zul je een melding krijgen dat hij hem niet akn openen en krijg je info over importscripts die je kunt downloaden, als je deze hebt geinstalleert kun je de .docx bestnaden gewoon importeren. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 (bewerkt) Het heeft eerder te maken met je Windows Office Word. Als jij Office 2007 hebt, en de anderen 2003, dan zullen ze een compatibiliteitsmodus moeten installeren om jouw documenten te kunnen lezen. Maar welk besturingssysteem je hebt heeft er volgens mij niks mee te maken aangezien ik(XP+Office 2003) en 1 van m'n vrienden(Vista+Office 2003) er geen problemen mee hadden. Maar als jij Office 2007 hebt, dan zul je ook een compatibiliteitsmodus moeten installeren om die documenten(Office 2003) te kunnen lezen. Succes. Edit: wesley was me voor. Bewerkt: 11 januari 2009 door MegaPilot Reageren
Gijsso Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 En waar kun je die compatibiliteitsmodus installeren? Reageren
Ferre Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Met Word van Office 2007 (dus niet Word voor Vista) sla je bestanden op als DOCX. Je kun in hetzelfde menu de documenten omzetten naar DOC. Open je een DOC bestand met 2007 dan zal er [Coompatibiliteitsmodus] staan, open je een DOCX met een '97-'03 Word dan zal je een melding krijgen dat het een nieuwere versie is en dan het nieuwe bestand wordt omgezet om het wel te kunnen openen. Reageren
Gijsso Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Okee, bedankt iedereen! Reageren
wesley123 Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 op de microsoft site kun je ook een pack downloaden voor 2003 waarmee je die docx bestanden kunt importeren. Er zal een scherm komen dat je een compatibiliteitspack kunt downloaden zodat je docx bestanden kunt installeren als je een docx bestand probeert te importeren. Reageren
gta_rulez Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Gewoon altijd opslaan als *.doc Dan heb je ook geen gezeik. Reageren
K.O. Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Het is veel makkelijker om er voor te zorgen dat je in Word 2007 als .doc op slaat dan dat je scripts gaat installeren voor de oudere Word versie. Bovendien is het vaak tegen de schoolregels om daar scripts te installeren. In Word 2007 kun je bij 'Opslaan als' gewoon kiezen voor 'Word 97-2003 document', oftewel .doc. Bovendien kun je via Office Logo (Alt-B) > Opties voor Word (O) links klikken op 'Opslaan'. Dan kun je rechts de standaardindeling wijzigen naar Word 97-2003 documenten, zodat je automatisch gewone .doc bestanden krijgt. Het enige nadeel is dat ze iets meer plek innemen dan .docx bestanden, maar dat zou niet zo'n groot bezwaar moeten vormen. Reageren
wesley123 Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Het is veel makkelijker om er voor te zorgen dat je in Word 2007 als .doc op slaat dan dat je scripts gaat installeren voor de oudere Word versie. Bovendien is het vaak tegen de schoolregels om daar scripts te installeren. In Word 2007 kun je bij 'Opslaan als' gewoon kiezen voor 'Word 97-2003 document', oftewel .doc.Bovendien kun je via Office Logo (Alt-B) > Opties voor Word (O) links klikken op 'Opslaan'. Dan kun je rechts de standaardindeling wijzigen naar Word 97-2003 documenten, zodat je automatisch gewone .doc bestanden krijgt. Het enige nadeel is dat ze iets meer plek innemen dan .docx bestanden, maar dat zou niet zo'n groot bezwaar moeten vormen. tja, als de school 2003 heeft en jij 2007 dan is het een ander verhaal, bij mij is het juist omgekeerd. als jij 2003 hebt en school 2007 dan is ff die installatie(duurt hooguit 5 minuten) uitvoerne veel makkelijker, heb je ten minste geen problemen als je hem toch per ongeluk als docx opslaat, zoals ik altijd deed. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.